Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
1 MÁM SVÉ TĚLO RÁDA Projekt „Zdravě jíst, zdravě žít II.“
2
2 ÚVOD Charakteristika dospívání Body image Vliv reklamy, nebezpečí diet Výživa v dospívání
3
3 CHARAKTERISTIKA DOSPÍVÁNÍ Vrstevnická konformita – rádi napodobují a jsou napodobováni (média) Konformní jedinci mají nižší sebevědomí a pocit méněcennosti Vysoce hodnocená je zejména tělesná atraktivita
4
4 BODY IMAGE Způsob, jakým člověk přemýšlí o svém těle, jak je vnímá Spokojenost s tělem je důležitá pro sebehodnocení, sebedůvěru Nespokojenost se svým tělem je typická pro období dospívání www.idealni.cz
5
5 VLIV REKLAMY školní mládež je významná cílová skupina různých mediálních kampaní ¾ titulních stránek časopisů pro ženy nabízí návod na hubnutí
6
6 FIKCE X REALITA http://www.hp-webdesign.cz/blog/klamave-triky-v-reklame
7
7 NEBEZPEČÍ DIET S každou dietou klesá bazální metabolismus (tj. základní množství energie, kterou tělo potřebuje, aby mohlo správně fungovat) Jo-jo efekt Hubnutí doprovázejí záporné emoce
8
8 ZÁSADY VÝŽIVY V DOSPÍVÁNÍ Obecně zásady správné výživy Vyšší nároky na energii, přívod živin Bílkoviny (vejce, maso) Vitamin C, B12 Vápník, železo
9
9 Platí „Já jsem já“ ve všech souvislostech, a pokud si člověk neváží ať už jakékoli časti sebe, nebude spokojený. Ani když bude mít to nejideálnější tělo. Tělo je naš spojenec, ne nepřítel. Měli bychom mu naslouchat, starat se o něj, respektovat jeho potřeby, protože ho nutně potřebujeme k životu.
10
10 DĚKUJI ZA POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.