Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PÍSEMNOSTI PŘI NEPLNĚNÍ KUPNÍCH SMLUV
URGENCE ČSN
2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK253 Název školy: Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Beroun Jméno autora: Ing. Lenka Jindráková Třída/ročník: 4. ročník Datum vytvoření: 14. března 2014
3
Obchodní korespondence
Vzdělávací oblast: Obchodní korespondence Tematická oblast: Urgence Předmět: Písemná a elektronická komunikace Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Názorný výklad psaní obchodního dopisu urgence. Seznámení s jednotlivými částmi urgence. Žáci pracují s předtisky v PC a upevňují si své znalosti z tvorby urgence a praktické dovednosti. Klíčová slova: Urgence, obchodní předtisk, adresát, odesílatel, odvolací údaje, odstavce, pozdrav Druh učebního materiálu: Materiál je určen pro dataprojektor, popř. interaktivní tabuli
4
PÍSEMNOST PŘI NEPLNĚNÍ KUPNÍCH SMLUV
URGENCE PÍSEMNOST PŘI NEPLNĚNÍ KUPNÍCH SMLUV
5
URGENCE Urgence nebo-li pobídka Posílá se doporučeně i odpověď
Píše ji adresát i odesílatel
6
URGENCE V OBCHODNÍ KORESPONDENCI
Používá se v praxi v dodavatelsko- odběratelských vztazích Píše ji dodavatel Posílá se obyčejně, faxem (předtisk) nebo mailem
7
PSANÍ URGENCE Použitý formát A4 nebo 2/3 A4 (pro krátké sdělení) Doporučená norma pro tvorbu obchodního předtisku: ČSN Samostatná úprava předtisku každou firmou (logo, obrázek, údaje….)
8
POUŽÍVANÉ PŘEDTISKY SE SVISLÝMI ODVOLACÍMI ÚDAJI
S VODOROVNÝMI ODVOLACÍMI ÚDAJI
9
ODBĚRATEL VYBÍZÍ DODAVATELE
aby splnil,co slíbil. aby splnil dodávku, jejíž lhůta prošla.
10
DODAVATEL POBÍZÍ ODBĚRATELE
aby odebral objednané zboží. aby zaslal odvolávku. aby zaslal přepravní dispozice.
11
KONCEPCE URGENCE Adresa adresáta Odvolací údaje Oslovení Text dělíme do odstavců Pozdrav Elektronický podpis Příloha
12
OBSAH URGENCE Návaznost na vzájemnou dobrou spolupráci
Příčina současné nespokojenosti Žádost o urychlené splnění Připomenutí možného penále Přesvědčení další spolupráce
13
UKÁZKA URGENCE VÁŠ DOPIS ZN.: Doporučeně ZE DNE: NAŠE ZN.: 32/2011-Ja AirTech, v. o. s Soběhrdská 27/2 VYŘIZUJE: Nová PROBOŠTOV U TEPLIC TEL.: 417 622 598 FAX: 417 655 DATUM: Urgence revize vzduchotechniky Vážení obchodní přátelé, využíváme Váš vzduchotechnický systém Mandison IQR, který jste před několika lety nainstalovali v naší kompresorovně. Na základě naší objednávky č. 125/2010 ze dne 15. prosince 2010, kterou jste nám telefonicky potvrdili, jste měli již před týdnem provést pravidelnou revizi vzduchotechniky včetně výměny filtračních vložek. Do dnešního dne jste však kontrolu neprovedli a ani nezdůvodnili své zpoždění. V případě zanesení filtru hrozí porucha celého systému a následné poškození šroubového kompresoru se vzdušníkem. Žádáme Vás proto o okamžitou výměnu filtračních vložek a provedení revize. S pozdravem Ing. Karel Janota vedoucí provozu
14
VYBERTE A ZDŮVODNĚTE SPRÁVNOU ODPOVĚĎ
Urgence je písemnost, jež může psát dodavatel i odběratel. Udávat přesná data v upomínce není nutné. Není-li reklamace oprávněná, neodpovídáme na ni. Upomínka i urgence pobízejí druhou stranu k jednání.
15
KDO PÍŠE TENTO DOPIS? Zpoždění Vašich prací nám způsobilo velké nepříjemnosti a požadujeme snížení ceny. Částku Kč ,-- jste sice zaplatili, ale byl chybný variabilní symbol. Tužky jste dodali se špatným logem. Naše spolupráce je bezproblémová, ale včera jsme zjistili, že jste nezaplatili poslední splátku Vašeho dluhu.
16
POUŽITÁ LITERATURA Materiál je dílem autorky učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle časopisů a učebnic: Obchodní korespondence, Ing. Emilie Fleischmanová, Ing. Olga Kuldová, Ing. Rajmund Šedý, Fortuna Praha, 2005 Rozhledy, STÚ Praha, 86. ročník 2010/2011 Časopis Enter, Praha 2013 Citováno dne 14. března 2014
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.