Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Komunikační strategie projektu Mgr. Denisa Haubertová
3
PŘÍLEŽITOSTI PRO PREZENTACI ČR V EVROPSKÉ UNII
Předsednictví ČR v Radě EU 2009 David Černý: Entropa Nejlépe mediálně pokrytá akce Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015 ??? kontroverze = mediální viditelnost
4
Liverpool 2008, La Princesse
Nejlépe mediálně pokrytá akce (národní i místní média)
5
LIVERPOOL 2008 – příběh úspěchu
Cíl: renesance image města (dříve fotbal a kriminalita) transformace na atraktivní turistický cíl Prostředky: využití tradičních symbolů (Beatles, fotbal) důraz na vizuální umění (G. Klimt v Tate Liverpool) důraz na živé umění (La Princesse)
6
LIVERPOOL 2008 – příběh úspěchu
Výsledky: změna postoje národních i lokálních médií od r (udělení titulu) 57 % celkový nárůst článků o kultuře a umění, pouze 10 % zmínka o EHMK 100 % nárůst zájmu médií o živé umění národní média zájem o velké akce, lokální o komunitní akce 51 % obyvatel vnímalo Liverpool jako „město světové úrovně“
7
Kandidatura: Plzeň je žena!
Klíny, září 2010, Jiří Boudník Plzeňské ikony 2010, Herbert Slavík
8
Plzeň 2015 Atraktivní témata: Trnka, Sutnar, Loos
symboly: pivo (To Beer or not to Beer), fotbal jednotný audiovizuální styl komunikační strategie
9
Návrh nového jednotného vizuálního stylu
2011 DESIGNERS: Robert Jansta, Adam Macháček a Petr Bosák
10
Komunikační strategie EHMK 2011-2016
Cíle komunikace: aby se o projektu/Plzni mluvilo a vědělo! aby byl projekt vnímán jako prestižní záležitost image ČR v EU aby na něj Plzeňané byli hrdí a zapojili se aby inspiroval a vzbudil zájem aby přitáhl významné umělce aby přitáhl turisty (nejen kulturní)
11
Komunikační strategie EHMK 2011-2016
Nástroje komunikace: marketingová kampaň vůči „laické“ veřejnosti a kreativní marketing kultivace a formalizace vztahů s médii přímá komunikace a komunikace prostřednictvím mediátorů
12
Komunikační strategie EHMK 2011-2016
Cílové skupiny : laická veřejnost bez specifického zájmu o kulturní dění (spíše standardní nástroje, kampaň) odborná veřejnost (moderní a netradiční nástroje)
13
Komunikační strategie EHMK 2011-2016
Fáze komunikace: přípravná 2010 – 2013 (tvorba strategických dokumentů, široká veřejnost) ekologie duše industriální dědictví a současné umění zahřívací mezigenerační a multižánrový dialog realizační programové proudy
14
Komunikační strategie EHMK 2011-2016
Předpoklady úspěchu komunikace jednotná komunikace atraktivní obsah komunikace dobré vztahy zejména s médii, městem a krajem, MKČR a Bruselem atraktivní jednotný vizuální styl Rizika politické využití projektu
15
Komunikační strategie EHMK 2011-2016
Základní principy komunikace : jednotnost a pozitivita srozumitelnost viditelnost opakování otevřenost Pilsen, open up! Otevřeme Plzeň Evropě a Evropu Plzni!
16
DĚKUJEME Vám za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.