Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBožena Navrátilová
1
Roman Valeš projekt AVT
2
Cíl práce Obeznámení s programovacím jazykem Java Práce s vývojovými nástroji Hierarchie kódu Androidu Vytvoření Android aplikace
3
Android Jedná se především o systém vytvořený pro mobilní (přenosné) zařízení Běží na linuxovém jádru verze 2.6 Pod záštitou společnosti Google
4
Proč Java Výběr Javy jako hlavního programovacího jazyku byl především díky přednostem tohoto jazyka Přenositelnost mezi systémy (lze spustit na stroji kde je virtuální stroj JVM – Java Virtual Machine) Java API – aplikační programové rozhraní (knihovny) Po buildu android aplikace, se Java bytekód konvertuje a je předán virtuálnímu stroji do Dalvik bytekódu
5
Vývojový nástroje Eclipse Eclipse Classic vývojové prostředí pro psaní Java programů potřeba stáhnout plugin pro tvoření mobilních aplikací Eclipse plugin ADT (Android Development Tools) přidává v eclipse možnost vytvoření Android aplikace
6
Eclipse rozhraní
7
Vývojový nástroj pro Android SDK (Software Development Kit) nástroj pro úpravu grafických prvků optimalizace vzhledu obrazovek emulátor ARM zařízení
8
Z vývojového pohledu lze dělit na: Source (src) – jedná se o logické řešení aplikace (kód) Resource (res) – zde se řeší vzhled aplikace, řešeno pomocí XML souborů do prostředků patří i Values, zde se zapisují všechny počáteční řetězce (strings.xml) uložené v aplikaci Konstrukce Android aplikace
9
Architektura uvnitř aplikací Skládá se ze 4 základních typů komponentů: Activities – komponenty uživatelského prostředí odpovídající jedné obrazovce/formuláři Services – služba bez UI běžící dlouhodobě na pozadí (stahování, přehrávání, výpočet) Content providers – cesta, jak sdílet data ven z aplikace (např. sms, kontakty, bookmarky) Broadcast Intent Receivers – naslouchadlo vzkazů z vnějšku (i zevnitř aplikace) Existence každé komponenty je deklarovaná v souboru AndroidManifest.xml
10
Activity U Androidu nefunguje aplikace jako main() kód, zavádí se zde pojem activity Activity je zjednodušeně řečeno jedna uživatelská obrazovka, má svůj layout (grafický vzhled) a logiku jednotlivých operací Aplikace má více activit, lze mezi nimi přepínat, ale v popředí běží vždy jen jedna obrazovka(activity) Activity má životní cyklus, pokud je posunuta do pozadí je zastavena a spadá na vrchol zásobníku
11
Životní cyklus activity
12
Vytvoření aplikace Snake Jedná se o hru Snake Musíme pohybem do 4 stran zajistit vytvoření co nejdelšího hada a zamezení naražení do sebe/hrany
13
Děkuji za pozornost
14
Použité zdroje GOOGLE. Android Developers [online]. 2012 [cit. 2012- 05-07]. Dostupné z: https://developer.android.com/index.html
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.