Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Roman Valeš projekt AVT. Cíl práce Obeznámení s programovacím jazykem Java Práce s vývojovými nástroji Hierarchie kódu Androidu Vytvoření Android aplikace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Roman Valeš projekt AVT. Cíl práce Obeznámení s programovacím jazykem Java Práce s vývojovými nástroji Hierarchie kódu Androidu Vytvoření Android aplikace."— Transkript prezentace:

1 Roman Valeš projekt AVT

2 Cíl práce Obeznámení s programovacím jazykem Java Práce s vývojovými nástroji Hierarchie kódu Androidu Vytvoření Android aplikace

3 Android Jedná se především o systém vytvořený pro mobilní (přenosné) zařízení Běží na linuxovém jádru verze 2.6 Pod záštitou společnosti Google

4 Proč Java Výběr Javy jako hlavního programovacího jazyku byl především díky přednostem tohoto jazyka  Přenositelnost mezi systémy (lze spustit na stroji kde je virtuální stroj JVM – Java Virtual Machine)  Java API – aplikační programové rozhraní (knihovny) Po buildu android aplikace, se Java bytekód konvertuje a je předán virtuálnímu stroji do Dalvik bytekódu

5 Vývojový nástroje Eclipse Eclipse Classic  vývojové prostředí pro psaní Java programů  potřeba stáhnout plugin pro tvoření mobilních aplikací Eclipse plugin ADT (Android Development Tools)  přidává v eclipse možnost vytvoření Android aplikace

6 Eclipse rozhraní

7 Vývojový nástroj pro Android SDK (Software Development Kit)  nástroj pro úpravu grafických prvků  optimalizace vzhledu obrazovek  emulátor ARM zařízení

8 Z vývojového pohledu lze dělit na:  Source (src) – jedná se o logické řešení aplikace (kód)  Resource (res) – zde se řeší vzhled aplikace, řešeno pomocí XML souborů  do prostředků patří i Values, zde se zapisují všechny počáteční řetězce (strings.xml) uložené v aplikaci Konstrukce Android aplikace

9 Architektura uvnitř aplikací Skládá se ze 4 základních typů komponentů:  Activities – komponenty uživatelského prostředí odpovídající jedné obrazovce/formuláři  Services – služba bez UI běžící dlouhodobě na pozadí (stahování, přehrávání, výpočet)  Content providers – cesta, jak sdílet data ven z aplikace (např. sms, kontakty, bookmarky)  Broadcast Intent Receivers – naslouchadlo vzkazů z vnějšku (i zevnitř aplikace) Existence každé komponenty je deklarovaná v souboru AndroidManifest.xml

10 Activity U Androidu nefunguje aplikace jako main() kód, zavádí se zde pojem activity Activity je zjednodušeně řečeno jedna uživatelská obrazovka, má svůj layout (grafický vzhled) a logiku jednotlivých operací Aplikace má více activit, lze mezi nimi přepínat, ale v popředí běží vždy jen jedna obrazovka(activity) Activity má životní cyklus, pokud je posunuta do pozadí je zastavena a spadá na vrchol zásobníku

11 Životní cyklus activity

12 Vytvoření aplikace Snake Jedná se o hru Snake Musíme pohybem do 4 stran zajistit vytvoření co nejdelšího hada a zamezení naražení do sebe/hrany

13 Děkuji za pozornost

14 Použité zdroje GOOGLE. Android Developers [online]. 2012 [cit. 2012- 05-07]. Dostupné z: https://developer.android.com/index.html


Stáhnout ppt "Roman Valeš projekt AVT. Cíl práce Obeznámení s programovacím jazykem Java Práce s vývojovými nástroji Hierarchie kódu Androidu Vytvoření Android aplikace."

Podobné prezentace


Reklamy Google