Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Lidé ve službách
2
3 základní formy účasti lidí na produkci služeb
Zaměstnanci Zákazníci Referenční trhy
3
Zaměstnanci Kontaktní personál Ovlivňovatelé Pomocný personál
4
Zákazníci Sám zákazník jako spoluproducent Zákazník ve skupině
5
Referenční trhy Známí a příbuzní zákazníků a zaměstnanců
Tvoří image podniku a jeho produkce
6
Význam zaměstnanců podíl mzdových nákladů na nákladech celkových;
význam přímých styků zákazníků se zaměstnanci v rámci celkové nabídky a) nejvyšší počet styků u služeb poradenských, vzdělávacích, osobních služeb apod., zde je význam personálního managementu největší; b) průměrný počet kontaktů, většina zaměstnanců se zákazníky do styku nepřichází, služby servisní a opravářské; c) nízký počet kontaktů a též malý podíl personálních nákladů na celkových mají firmy poskytující dopravní služby, kde je však vysoký podíl nákladů na pořízení dlouhodobého majetku.
7
Spolupráce marketingu a managementu
ztotožnění se s potřebami zákazníka sledování a hodnocení spolupráce všech funkčních útvarů organizace
8
Model flexibilní firmy
Periferní skupina sekundární pracovní trh početní flexibilita Krátkodobé smlouvy o provedení práce Subkontrakty Klíčová skupina primární pracovní trh funkční flexibilita Sdílení pracovních míst Zkrácená pracovní doba
9
Interní marketing metody řízení lidských zdrojů – motivace, odměňování, hodnocení apod. adresovat některá sdělení externí reklamy vlastním pracovníkům, kteří jsou sekundárním trhem působit na pocit sounáležitosti s firmou
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.