Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Praktické zkušenosti MěÚ Šumperk PaedDr. Petr Holub, tajemník MěÚ Šumperk
2
To, co vidíme na první pohled, nemusí vždy být ucelený obraz
To, co vidíme na první pohled, nemusí vždy být ucelený obraz. Moudrý člověk ví, že chce-li o něčem zjistit pravdu, musí se poučit z pohledu druhých, a nikoli jen ze svého vlastního.
3
„Téměř ze všech stran zní, že to, co nelze měřit, nelze řídit
„Téměř ze všech stran zní, že to, co nelze měřit, nelze řídit. Skoro se zdá, že je nejen kacířské, ale i diletantské myslet si něco jiného. Měřit toho v personalistice můžeme opravdu málo. Více jevů můžeme poměřovat, přisuzovat jim nějakou číselnou hodnotu a velmi snadno se mýlit. Aby nedošlo k mýlce, nejsem proti číslům, ale každé z nich je třeba mít VELMI ODPOVĚDNĚ PODLOŽENO kvalitativní informací.“ (Hroník, 2007, str. 11)
4
Co je kompetenční model?
Funkční náplň říká CO se má dělat, kompetenční model říká JAK, jakým způsobem.
5
Využití kompetenčního modelu v personálních činnostech a řízení lidí?
výběr hodnocení odměňování? rozvoj vzdělávání KOMUNIKACE, budování principů OTEVŘENOSTI, RESPEKTU, DŮVĚRY
6
Proč jsme do toho šli – co jsme očekávali?
otevřenější komunikace na úřadě – zpětná vazba i pro vedoucí odhalení potenciálu a příležitostí pro zlepšování součást motivačně hodnotících rozhovorů, strategie ŘLZ vazba na odměny??
7
Jak zpracovat kompetenční model, jak do přípravy zapojit zaměstnance?
SPOLEČNÁ práce v týmu vedoucích, je to „NAŠE“ připomínky od zaměstnanců, jejich zapracování důkladné představení a vysvětlení všem zaměstnancům
8
Jak může kompetenční model podporovat komunikaci v organizaci?
Hodnocení podřízených (OSOBNĚ) tajemník tajemník vedoucí odborů vedoucí odborů Sebehodnocení vedoucí oddělení vedoucí oddělení Hodnocení nadřízených (ANONYMNĚ) zaměstnanec zaměstnanec
9
Jak může kompetenční model podporovat komunikaci v organizaci?
Jak číst výsledky hodnocení? Kromě informací získaných ze samotných výsledků KM je důležitým údajem u anonymního hodnocení i míra návratnosti.
10
Jak může kompetenční model podporovat komunikaci v organizaci?
Jak číst výsledky hodnocení?
11
Jak může kompetenční model podporovat komunikaci v organizaci?
nad výsledky probíhá další diskuze u hůře hodnocených oblastí SPOLEČNÉ hledání možností zlepšení bez otevřenosti a odvahy přijmout zpětnou vazbu to nejde
12
Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců ve vazbě na kompetenční model?
u hůře hodnocených položek KM definujeme oblasti pro vzdělávání při dalším hodnocení posoudíme přínos vzdělávání, zlepšení
13
Výběr zaměstnanců ve vazbě na kompetence – tvrdé vs. měkké kompetence?
toto téma u nás pořád k diskuzi – hledáme odpověď na otázku, co je dlouhodobě „DŮLEŽITĚJŠÍ: odbornost nebo osobnost“? co lze změnit snáze? Co „stojí“ méně?
14
Naše zkušenosti – případné poučení pro vás, aneb „po bitvě každý generál“?
jasná formulace jednotlivých kompetencí hodnotící škála participace všech zaměstnanců po celou dobu práce s výsledky "Ve skutečnosti závisí všechno na člověku a málo nebo nic na metodě. Jestliže tomu tak není, pak metoda není ničím více než uměle naučenou pózou bez kořene a mízy.“ (C. G. Jung)
15
Bývá lákavé nevnímat skutečnost, když si přejeme, aby byla jiná
Bývá lákavé nevnímat skutečnost, když si přejeme, aby byla jiná. Moudrý člověk ví, že je důležité přijmout pravdu a ke každému úkolu se postavit čelem. V tuto chvíli nám jde o zajištění kontinuity nastaveného systému na ZÁKLADĚ PRINCIPŮ DŮVĚRY A OTEVŘENÉ KOMUNIKACE. O ničem jiném to totiž NENÍ…
16
Přátelé, bylo mi potěšením
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.