Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního."— Transkript prezentace:

1 Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST

2 Obsah: Oznamovací věta Oznamovací věta Překlad Překlad Otázka Otázka Utvořte otázky Utvořte otázky Zápor Zápor Utvořte zápor Utvořte zápor Poznámky Poznámky

3 Oznamovací věta: Podmět + významové sloveso (ve 3.osobě č.jed. přidáme koncovku –s nebo –es + zbytek věty Podmět + významové sloveso (ve 3.osobě č.jed. přidáme koncovku –s nebo –es + zbytek věty I read English books. Čtu anglické knihy. I read English books. Čtu anglické knihy. You play the quitar. Hraješ na kytaru. You play the quitar. Hraješ na kytaru. She works there. Ona tam pracuje. She works there. Ona tam pracuje.

4 Translate: Chodí do školy v 8 hodin. Chodí do školy v 8 hodin. Snídám v kuchyni. Snídám v kuchyni. John a Mary sledují TV v sobotu ráno. John a Mary sledují TV v sobotu ráno. Obědváme ve škole. Obědváme ve škole. Petr vstává v šest hodin. Petr vstává v šest hodin.

5 Translation She goes to school at eight o´clock. She goes to school at eight o´clock. I have breakfast in the kitchen. I have breakfast in the kitchen. John and Mary watch Tv on Saturday morning. John and Mary watch Tv on Saturday morning. We have lunch at school. We have lunch at school. Peter gets up at six o´clock. Peter gets up at six o´clock.

6 Otázka: Pomocné sloveso „Do“ nebo „Does“ + podmět + sloveso (bez koncovky) Pomocné sloveso „Do“ nebo „Does“ + podmět + sloveso (bez koncovky) Do you like snakes? Máš rád hady? Do you like snakes? Máš rád hady? Krátká odpověď: Krátká odpověď: Yes, I do.Ano, mám. Yes, I do.Ano, mám. No, I don´t.Ne, nemám. No, I don´t.Ne, nemám.

7 Utvořte otázky: She goes to school at eight o´clock. She goes to school at eight o´clock. I have breakfast in the kitchen. I have breakfast in the kitchen. John and Mary watch Tv on Saturday morning. John and Mary watch Tv on Saturday morning. We have lunch at school. We have lunch at school. Peter gets up at six o´clock. Peter gets up at six o´clock.

8 Otázky: Does she go to school at eight o´clock. Does she go to school at eight o´clock. Do you have breakfast in the kitchen. Do you have breakfast in the kitchen. Do John and Mary watch Tv on Saturday morning. Do John and Mary watch Tv on Saturday morning. Do we have lunch at school. Do we have lunch at school. Does Peter get up at six o´clock. Does Peter get up at six o´clock.

9 Zápor: Podmět + „don´t“ nebo „doesn´t“ +sloveso (bez koncovky) Podmět + „don´t“ nebo „doesn´t“ +sloveso (bez koncovky) I don´t work in a hospital. Nepracuji v nemocnici. I don´t work in a hospital. Nepracuji v nemocnici. He doesn´t live in New York. Nežije v New Yorku. He doesn´t live in New York. Nežije v New Yorku.

10 Utvořte zápor: She goes to school at eight o´clock. She goes to school at eight o´clock. I have breakfast in the kitchen. I have breakfast in the kitchen. John and Mary watch Tv on Saturday morning. John and Mary watch Tv on Saturday morning. We have lunch at school. We have lunch at school. Peter gets up at six o´clock. Peter gets up at six o´clock.

11 Zápor: She doesn´t go to school at eight o´clock. She doesn´t go to school at eight o´clock. I don´t have breakfast in the kitchen. I don´t have breakfast in the kitchen. John and Mary don´t watch Tv on Saturday morning. John and Mary don´t watch Tv on Saturday morning. We don´t have lunch at school. We don´t have lunch at school. Peter doesn´t get up at six o´clock. Peter doesn´t get up at six o´clock.

12 POZNÁMKY Použití: Použití: - Pro děj, který se pravidelně nebo nepravidelně opakuje - Pro popis dějů - denní režim, zvyklosti, koníčky … - Popisujeme jak často děj probíhá

13 Oznamovací věta: Oznamovací věta: Podmět + sloveso (ve 3.os.č.jed.přidáme koncovku –s/-es) + zbytek věty I go to the cinema every week. Chodím do kina každý týden. She goes to dance class on Saturdays. (Ona) Chodí na taneční hodiny v sobotu.

14 Otázka: Otázka: Pomocné sloveso „Do“ nebo „Does“ + podmět + sloveso (bez koncovky) Do you play tennis? (Hraješ tenis?) Yes, I do.No, I don´t. Does he work in a bank? (Pracuje v bance?) Yes, he does.No, he doesn´t.

15 Zápor: Zápor: Podmět + „don´t“ nebo „doesn´t“ +sloveso (bez koncovky) We don´t read books. Nečteme knihy. She doesn´t take the bus to school. (Ona) Nejezdí autobusem do školy.

16 Přítomný čas prostý (5.ročník) Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Windows XP Professional Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Obrázky z internetu Obrázky z internetu Učebnice Project 1 Učebnice Project 1 Autor: Linda Berková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz) www.zsrozmital.cz


Stáhnout ppt "Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního."

Podobné prezentace


Reklamy Google