Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOtakar Bartoš
1
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Začlenění průřezových témat do výuky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
2
MGR. JANA KLÍMOVÁ VEDOUCÍ TÝMU MGR. JAROSLAV FRNOCH ČLEN TÝMU MGR. MIROSLAVA MAŘÍKOVÁ ČLEN TÝMU MARTINA SCHNEIDEROVÁ ČLEN TÝMU MGR. HELENA KLIMEŠOVÁ JAZYKOVÝ LEKTOR ANNA ROWE JAZYKOVÝ LEKTOR TÝM MKV
3
Školení pro týmy MKV a VMEGS Téma : Průřezová témata MKV a VMEGS a jejich začleňování do výuky Vzdělávací program Varianty Člověk v tísni Mgr. Pavel Košák V rámci semináře bylo s účastníky realizováno několik učebních lekcí s využitím interaktivních metod, zaměřených na témata a kompetence globálního vzdělávání. Účastníci pracovali ve dvou skupinách a vyzkoušeli si plánování průřezových témat do vlastního ŠVP.
4
Hlavní úkoly týmu MKV Zpracování výukových materiálů - tvorba metodické příručky pro výuku MKV na 1. a 2. stupni a ŠD. Začlenění průřezového tématu MKV do školního vzdělávacího plánu, postupné ověřování ve výuce. Realizace školního projektu na téma romská kultura. Angažování zahraničního lektora pro výuku anglického jazyka. Seznámení žáků s cizí kulturou prostřednictvím besed s příslušníky jiných národností a etnik.
5
JAZYKOVÝ LEKTOR Mgr. Helena Klimešová vyučuje anglický jazyk a vede konverzační kurzy pro žáky a učitele. Anna Rowe z Velké Británie se podílela pravidelně na výuce angličtiny ve 3. až 9. ročníku. Působení jazykového lektora vede ke zkvalitnění výuky Aj a motivuje žáky ke studiu jazyka.
6
UČITELÉ ANGLIČTINY Velký přínos měla Anna rovněž pro vyučující angličtiny.
7
ZAČLENĚNÍ MKV DO VÝUKY NETRADIČNÍ SPORTY, JEJICH PŮVOD A PRAVIDLA
8
BESEDY beseda o životě v Brazílii s bývalým žákem školy Vojtou Skřivanem beseda se zahraničními studenty z USA a Mexika beseda pro žáky 9. ročníku „ Nerazítkuj, poznávej“ na téma rasismus, diskriminace a tolerance
9
Návštěva studentů z USA a Mexika v naší škole April z Wisconsinu.Mexiko nám představil Enrique.
10
Beseda s bývalým žákem naší školy
11
KULTURNÍ AKCE PRO ŽÁKY
12
AFRIKA Multikulturní den
13
ANGLICKÉ DIVADLO Den evropských jazyků
14
PROJEKTY
15
ROMEA společný projekt MKV a MV žáci naší školy se zapojili do tříletého projektu, jehož hlavním cílem je spolupráce neromských a romských žáků sledující odstranění projevů rasismu a xenofobie ve školách a společnosti žáci pravidelně přispívají jako externí redaktoři do časopisu Romano voďori ( Romská dušička ), ve svých příspěvcích reagují na různé problémy dnešní doby, jako např. homosexualita, rozvody apod. součástí projektu je rovněž realizace série přednášek pro žáky a pedagogy na téma tolerance, romská kultura, multikulturní výchova 4.12. 2009 – se žáci MV seznámili s tím, jak se stát dobrým reportérem, naučili se vést rozhovor 22.3. 2010 připravili lektoři o.s. Romea pro žáky 6. a 7. tříd workshop na téma Předsudky a stereotypy, kde žáci diskutovali o tom, podle čeho si dělají názor na druhé lidi, co nejvíce ovlivňuje jejich hodnocení a pohled na ostatní
16
Projekt ROMEA Jak se stát dobrým reportérem?
17
Předsudky a stereotypy Workshop pro žáky 2. stupně
18
Poznáváme se a učíme se navzájem tento projekt jsme připravili ve spolupráci se ZŠ Zlatá stezka 387 (dříve speciální škola) hlavním cílem projektu bylo, aby děti poznaly různé kulturní zvyky a tradice, seznámily se s odlišnou mentalitou a učily se vzájemné spolupráci zúčastnilo se ho celkem asi 70 dětí, z naší školy žáci 2.A a 4.A (45 žáků) žáci byli rozděleni do skupin a plnili úkoly na třech stanovištích : Romské pohádky, Písničky a tance, Tradice a příprava pohoštění, na posledním stanovišti si všichni společně zasoutěžili a zahráli florbal projekt pokračuje i v letošním školním roce, kdy žáci naší školy navštíví ZŠ Zlatá Stezka
20
Příjemně strávený den
21
POZNÁVÁME JINÉ NÁRODY Projekt jsme realizovali ve školní družině. Trval téměř půl roku a pracovaly na něm děti ze 3.,4. a 5. třídy. Cílem projektu bylo seznámit žáky s rozmanitostí různých kultur, jejich tradicemi a hodnotami. Práce vedla k rozpoznání základních rozdílů mezi jednotlivci, k toleranci vůči jiným národům. Děti se učily pracovat samostatně i ve skupinách, diskutovaly o problémech, aktivně se zapojovaly do všech aktivit.
22
ASIE VIETNAM ČÍNA
23
SKANDINÁVIE a GRÓNSKO
24
Poznáváme jiné národy KANADA
25
LIDSKÉ RASY Projekt byl uskutečněn se žáky 2.ročníku. Děti získaly základní představu o lidských rasách, učily se respektovat práva druhých, chápat a tolerovat odlišné zájmy a názory. Projekt byl veden interaktivní formou s využitím netradičních pomůcek. Žáci se do všech činností zapojovali s velikou chutí a dílčí výstupy jako fotodokumentace, stavba týpí, namalované mandaly, sárí, návrh totemu, cvičení jógy, indiánské sáčky aj. jsou toho dokladem.
26
PŘÍBĚHY BEZPRÁVÍ společnost Člověk v tísni - JEDEN SVĚT NA ŠKOLÁCH projekt byl realizován ve spolupráci s týmem VDO již druhým rokem k připomenutí 17. listopadu žáci společně shlédli film a poté besedovali s pamětníky o pronásledování Židů za 2. světové války a v době komunismu, o násilném zabírání půdy a kolektivizaci v hodinách dějepisu vyplňovali pracovní listy k jednotlivým událostem
27
Motto: „Největším cílem vzdělávání je výchova k toleranci." (Helen Keller)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.