Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/54.0055
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
2
SWOT analýza Gymnázium a Obchodní akademie Orlová, p. o.
Ing. Pavlína Palová a Ing. Hana Jiříčková
3
SWOT vychází z počátečních písmen anglických slov
strenghts (silné stránky) weaknesses (slabé stránky) opportunities (příležitosti) threats (hrozby)
4
metoda, pomocí které identifikujeme silné a slabé stránky podniku (interní záležitosti podniku) ve vztahu k příležitostem a hrozbám (externí záležitost) slouží k hodnocení fungování firmy pomáhá nalézt problematické oblasti či nové možnosti pro rozvoj firmy je součástí strategického řízení firmy
5
účelem není určit jakýkoliv druh silných nebo slabých stránek, příležitostí a ohrožení, ale zaměřit se na vyzdvižení těch, které mají strategický význam
6
SWOT analýza Silné stránky Příležitosti Slabé stránky Ohrožení
7
SW analýza zabývá se vnitřním prostředím firmy
toto prostředí může firma ovlivnit silné stránky – skutečnosti, které přinášejí výhody zákazníkům i firmě slabé stránky – skutečnosti, které firma nedělá dobře nebo ty, ve kterých si ostatní firmě vedou lépe Silné a slabé stránky je možné hodnotit vnitropodnikovými analýzami, stanovenými kritérii …
8
Vnitřní prostředí Zaměstnanci Management Finanční situace firmy
Výrobní program Technické vybavení firmy Image firmy
9
Zaměstnanci Struktura – věk, pohlaví… Kvalifikace Loajalita Odměňování
Motivace
10
Management Organizační struktura Kontrolní procesy Komunikace ve firmě
11
Finanční situace ve firmě
Kapitál Výnosnost a návratnost kapitálu Zadluženost Přístup k cizím zdrojům
12
Výrobní program Jaké výrobky (služby) firma nabízí
Jaké je postavené výrobků na trhu
13
Technické vybavení Stáří a kapacita strojů Univerzálnost strojů
Používané materiály Dostupnost materiálů
14
Image firmy Postavení firmy na trhu
Obraz firmy v očích zákazníků, obchodních partnerů, veřejnosti
15
Silné stránky - příklady
Nabídka unikátního výrobku Vlastní zdroje financování Vybudovaná základna zákazníků Nízké náklady na produkci Pozitivní vnímání značky Dobré obchodní výsledky Image na veřejnosti Dobré pracovní klima Dobré postavení na trhu Využití nových technologií
16
Slabé stránky - příklady
Nespokojenost zákazníků s doplňkovými službami Malá propagace Nízká produktivita práce Vysoké personální náklady Malé portfolio produktů Nedostatečné flexibilita v reakcích na změnu na trhu Dlouhé distribuční cesty nekvalifikovaní zaměstnanci dodací podmínky špatná komunikace vedení firmy směrem dolů
17
OT analýza zabývá se vnějším prostředím firmy
firma ho nemůže ovlivnit, ale musí ho znát a respektovat příležitosti – skutečnosti, které mohou zvýšit poptávku nebo mohou lépe uspokojit zákazníka a přinést úspěch hrozby – skutečnost, událost, trendy, které mohou snížit poptávku nebo zapříčinit nespokojenost zákazníků, zaměstnanců Příležitosti a hrozby se hodnotí různými metodami marketingového průzkumu.
18
Vnější prostředí Ekonomické prostředí Politicko-právní prostředí
Podnikatelské prostředí Přírodní prostředí Technický pokrok Demografický vývoj
19
Ekonomické prostředí Nezaměstnanost Kupní síla obyvatelstva Inflace
Fáze hospodářského cyklu
20
Politicko-právní prostředí
Změny zákonů Podpora podnikání
21
Podnikatelské prostředí
Dodavatelé Konkurence Nové firmy
22
Přírodní podmínky Poloha Klimatické podmínky Nerostné suroviny
23
Technický pokrok Vývoj v daném oboru
Vývoj informačních a komunikačních technologií
24
Demografický vývoj Složení obyvatelstva z hlediska věku, národností, náboženství, vzdělání Změny ve složení obyvatelstva
25
Příležitosti - příklady
Spolupráce s novými dodavateli Vznik dalších distribučních řetězců Vzrůstající poptávka po produktech Zmenšení překážek pro vstup na zahraniční trh Vznik nových zákaznických segmentů Mezery na trhu, kterých může firma využít
26
Hrozby - příklady Nepříznivé podnikatelské prostředí
Nedostatek kvalifikovaných pracovníků na trhu práce Zvyšování cen energií Vstup nové konkurence na trh Časté legislativní změny v odvětví Tržní bariéry pro vstup na nový trh Cenové války a nekalá konkurence Zpomalení světové ekonomiky
27
Zdroje ŠVARCOVÁ, Jena. Ekonomie: stručný přehled: teorie a praxe aktuálně a v souvislostech
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.