Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Testováním ke kvalitě vzdělávání TKKV 31/5/2012 ? několik metafor.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Testováním ke kvalitě vzdělávání TKKV 31/5/2012 ? několik metafor."— Transkript prezentace:

1 Testováním ke kvalitě vzdělávání TKKV 31/5/2012 ? několik metafor

2

3 … ale POZOR! (velmi nevědecké) Učitelé jsou nekvalitní… ale POZOR! Chodil jsem 17 let do školy... ale POZOR školy jsou různé! ZŠ 1/4000, SŠ 1/1200, VŠ 2/100 (10000) V tomhle mi škola pomohla (uškodila)… Ale POZOR! Děti jsou různé! A dospělí taky!

4 Jak vzdělávání (a testování) přišlo do škol

5 Příběh vzdělávání Pravěk Evoluce člověka skončila v době lovců a sběračů. Učení od starších nápodobou a akcí je to přirozené. Sudbury Valley School http://www.sudval.org/

6 Příběh vzdělávání Starověk V mnoha raných civilizací (Egypt, Sumer, Indie) bylo vzdělávání spojené s bohatstvím a udržení autority, nebo s převládající filozofie, víry nebo náboženství. 1 % gramotných Scholé: Rozjímání nad světem (Aristoteles), vyšší činnosti volného času pro dosahování duševního blaha Řím kolem 10 % gramotných Povinná školní docházka V roce 64 nl., Izrael, veřejné školy mají být otevřeny v každém městě a vesničce pro všechny děti. Náklady se hradí obce. Platonova akademie, mozaika z Pompejí

7 Příběh vzdělávání Středověk Cambridge, 1231 Klášterní školy

8 Příběh vzdělávání Průmyslová revoluce Povinná školní docházka 1616, Skotsko, v každé farnosti škola (Adam Smith, David Hume) 1736, Norsko, čtení 1774, u nás Marie Terezie (zrušení roboty 1848) 1852, USA, Massachusetts 1870 Anglie a Wales

9 Informační revoluce Historie komunikace a získávání informací by Kryšpín on 18. 5. 2009 …chybí škola…

10 Příběh vzdělávání vliv (podíl) institucí na vzdělávání zdroj:vycucáno z prstu

11 Jak se vzdělávání rozešlo (samo se sebou)

12 Jaké chcete děti? Většina z Vás jsou rodiče, co byste si přáli – jaké by měly být a co by měly umět vaše děti? zapojit diodu rozlišit přívlastkovou a podmětnou větu vedlejší objasnit funkci dvou organismů ve stélce lišejníků vypočítat složení roztoků, připravit prakticky roztok daného složení využívat Ohmův zákon při řešení praktických problémů formulovat a řešit reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav využívat při tvořivých činnostech prvky lidových tradic Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání

13 Jaké chcete děti? Většina z Vás jsou rodiče, co byste si přáli – jaké by měly být a co by měly umět vaše děti? umí se radovat ze života umí a chce se stále učit je sebevědomé, věří si je své a jedinečné rozumí samo sobě je odvážné, nebojí se chybovat umí překonávat překážky, je vytrvalé umí anglicky umí vidět věci v souvislostech

14 Jaké chcete zaměstnance? Zaměstnavatelé, co by si přáli – jací by měly být a co by měli umět vaši zaměstnanci? vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích přečte chemické rovnice a s užitím zákona zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu prokáže základní znalost chovu drobných zvířat a zásad bezpečného kontaktu se zvířaty vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí modeluje a řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání

15 Jaké chcete zaměstnance? Zaměstnavatelé, co by si přáli – jací by měly být a co by měli umět vaši zaměstnanci? umějí se radovat ze života umějí a chtějí se stále učit jsou sebevědomí, věří si jsou sví a jedineční rozumějí sami sobě jsou odvážní, nebojí se chybovat umějí překonávat překážky, jsou vytrvalí umějí anglicky

16 Jaké chcete zaměstnance? Zaměstnavatelé, co by si přáli – jací by měly být a co by měli umět vaši zaměstnanci? zvládat mezilidské vztahy a umění jednat s lidmi jsou loajální k zaměstnavateli jsou samostatní umějí řešit stresové situace jsou empatičtí umějí cizí jazyky jsou ukáznění a ochotní podřídit se jsou ochotní se učit jsou adaptabilní Projekt MPO a HK ČR - aktuální potřeby zaměstnavatelů na trhu práce

17 Jaké chcete spoluobčany? Všichni žijeme v této společnosti, co byste si přáli – jací by měly být a co by měli umět spoluobčané vašich dětí? jsou slušní a poctiví jsou moudří (nevolit VV) jsou tolerantní jsou pracovití jsou aktivními občany jsou sebevědomí, věří si jsou sví a jedineční jsou odvážní, nebojí se chybovat

18 Co testujeme? … výsledky vzdělání … a myslíte vzdělání, které chcete jako rodič vzdělání, které chcete jako občan vzdělání, které chce zaměstnavatel a nebo to, co si děti odnášejí ze školy?

19 Co chceme? … vzdělání … a myslíte vzdělání, které chcete jako rodič vzdělání, které chcete jako občan vzdělání, které chce zaměstnavatel a nebo to, co si děti odnášejí ze školy?

20 Co testujeme a proč?

21 Medicína x vzdělávání Testováním ke kvalitě vzdělávání ? Laboratorními rozbory ke zdraví ?

22 Formativní x sumativní hodnocení Medicína x vzdělávání Diagnóza x pitva

23 Hladina cukru v krvi … stélka lišejníků, řešení lineárních rovnic Medicína x vzdělávání

24 Léčení Nástroje zlepšování Medicína x vzdělávání

25 Medicína

26 Zbraně

27 Škola 1774 2008

28 Proč jde vzdělávání ze škol? Není jasné, o které vzdělávání jde –pro jednotlivce? pro společnost? pro zaměstnavatele? –anebo možná pro učitele a pro školu… Chybí cíl!

29 Veřejný prostor

30 Kde se bere vzdělávání ve veřejném prostoru? Wikipedie, Google, BBC, Dietlovy seriály Business & Information Forum 2012 Khan Academy http://www.khanacademy.org/math/algebra/solving-linear-equations/v/solving-for-a-variable http://www.khanacademy.org/math/algebra/solving-linear-equations/v/solving-for-a-variable TED.com http://www.ted.com/talks/lang/en/stacey_kramer_the_best_gift_i_ever_survived.html http://www.ted.com/talks/lang/en/stacey_kramer_the_best_gift_i_ever_survived.html World of Warcraft (zkráceně WoW) je fantasy MMORPG http://us.battle.net/wow/en/ http://us.battle.net/wow/en/ Homeschooling USA (1999, 2003, 2007) 1,7%, 2,2%, 2,9% … (v roce 2058 to bude 100%) NSZ, um21 http://www.scio.cz/skoly/ss/maturita21/index.asp http://www.scio.cz/skoly/ss/maturita21/index.asp Platformy paralelního vzdělávání: http://www.kickstarter.com/projects/1528125592/dont-go-back-to-school-a-handbook-for-learning-anyhttp://www.kickstarter.com/projects/1528125592/dont-go-back-to-school-a-handbook-for-learning-any; http://www.uncollege.org/; http://edupunksguide.org/tutorials http://www.uncollege.org/http://edupunksguide.org/tutorials

31 Lze testovat výsledky vzdělávání veřejného prostoru? Koho? Jak? Proč? Co uděláme, až budeme něco vědět?

32 Jaký je vliv (podíl) institucí na vzdělávání?

33 Ondřej Šteffl, Scio steffl@scio.cz


Stáhnout ppt "Testováním ke kvalitě vzdělávání TKKV 31/5/2012 ? několik metafor."

Podobné prezentace


Reklamy Google