Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Iniciativa AGE MANAGEMENT v České pojišťovně Zaměstnávání osob 50 +
Útvar lidských zdrojů, Česká pojišťovna Únor 2015 Veronika Horáková, Senior HR Manager
2
Age management v ČP/Skupině GLI aneb podpora zaměstnanců 50+
PROČ TO DĚLÁME? Retence know-how a klíčových odborníků v pojišťovně Diverzita týmů Včasné řešení demografické situace na trhu práce Posílení ČP a GLI na trhu práce Podpora hodnot a firemní kultury skupiny Generali, kde všichni zaměstnanci bez rozdílu na věk mohou uplatnit své schopnosti JAK POSTUPUJEME? Ageing audit Navázání dialogu s cílovou skupinou – analýza potřeb Osvěta a komunikace Cílený rozvoj (semináře, odborný rozvoj pro klíčové osoby, rozvoj manažerů) Podpora mezigeneračního učení a udržení, předávání know-how (mentorink) ROLE HR Představení iniciativy a sdělení hlavní myšlenky Osvěta a spolupráce s liniovým managementem Předávání podnětů zodpovědným osobám v HR procesu Aktivní zapojení do klíčových aktivit Garant programu – Jaroslav Mlynář, generální ředitel (aktuálně hledáme nástupce)
3
Ageing audit ČESKÁ POJIŠŤOVNA GENERALI Počet žen: 500 Počet žen: 72
Studenti a absolventi Talenti Maminky Specialisté a experti Manažeři Zaměstnanci 50+ ČESKÁ POJIŠŤOVNA GENERALI Počet žen: 500 Počet mužů: 217 Celkem: 717 Počet žen: 72 Počet mužů: 59 Celkem: 131 Největší zastoupení: Operations and IT Nejčastěji zastoupená pozice: likvidátor, mobilní technik, obchodní poradce, upisovatel Největší zastoupení: Operations and IT Nejčastěji zastoupená pozice: likvidátor, programátor, referent správy smluv Aktualizace: 5. března 2014
4
Analýza potřeb Hlavní výstupy z analýzy…. Zaměstnanci ctí svou práci a stále je baví pracovat pro ČP. Vnímají nedostatky v komunikaci změn a s tím spojenou nejistotu. Společnost dostatečně necení jejích zkušenosti. Chybí jim věková diverzita v pracovních týmech. Upřednostňují odborný rozvoj a rádi předávání zkušeností. Nabídky školení měkkých dovedností je nezajímavá. Zaměstnanci využívají zdravotní programy, specializované vyšetření (ČP FIT) a možnost flexibility v práci (home office). Navázání dialogu a pochopení potřeb zaměstnanců nad 50 let Co nás zajímalo? Pracovní motivace, předávání zkušeností, firemní kultura, vzdělávání, péče o zaměstnance (benefity), podpora výkonu 15% cílové skupiny Cíl: Analýza potřeb zaměstnanců cílové skupiny v oblasti firemní kultury, vzdělávání či benefitů. Forma: Řízené interview absolvovalo celkem 31 zaměstnanců cílové skupiny (věk ≥ 50). Výsledky byly použité pro verifikaci a doplnění oblastí implementace projektu Age management v roce 2014. Motivace Firemní kultura Vzdělávání Benefity čest/prestiž specifická odbornost (pojišťovnictví) vztahy a dlouholetá přátelství ČP – otevřená společnost Chybí diverzita a zastupitelnost v týmu Neceníme zkušenosti, chybí respekt Nedostatky v komunikaci změn Propouštění zaměstnanců na klíčových pozicích „Stojí o mně firma?“ Rovnost příležitostí Dobrá informovanost Neformální mentorink Zájem o odborný rozvoj Nabídka soft skills školení je nezajímavá Omezená možnost účasti (psychosomatika apod.) Omezení příspěvku na AJ Home Office Dny zdraví ČP FIT Chybí rekondice Cvičení pro starší
5
Oblasti implementace AM
Navázání dialogu, Analýza potřeb, Komunikace a osvěta, Zapojení odborů ROZVOJ A PODPORA Odpolední semináře (psychosomatika, mozkový jogging, stress management, syndrom vyhoření, paměť a soustředěnost) Mentorink (programy zaměřené na předávání zkušeností a know- how, mezigenerační spolupráce) Profesní rozvoj a motivace (expertní skupiny, pracovní setkání s GŘ) KARIÉRA A NÁBOR Nediskriminační nábor a rovnost příležitostí Analýza (rizikové pozice/útvary, kde věk a s tím spojené zkušenosti mohou vstupovat jako KO kritérium) PÉČE A BENEFITY ČP - Zdravá firma Flexibilita práce Work-life balance FIREMNÍ KULTURA A HODNOTY SKUPINY GENERALI
6
Portál a informace pro zaměstnance
7
Korporátní prezentace Generali Česká pojišťovna
Back-up
8
Výstupy analýzy - detail
AGE MANAGEMENT Výstupy analýzy - detail Respondentů jsme se ptali jak vnímají současnou firemní kulturu. Jaké pozitiva a negativa vnímají. „Jaká je nálada?“ Firemní kultura + Plusy - Mínusy ČP jako otevřená společnost Neceníme zkušenost Zaměstnanci ctí svou práci a stále je baví pracovat pro ČP Chybí věková diverzita týmů Špatná komunikace změn a mezi týmová komunikace Nejista – „Stojí o mně firma?“
9
Výstupy analýzy - detail
AGE MANAGEMENT Výstupy analýzy - detail Respondentů jsme se ptali jak vnímají nabídku vzdělávání a zda je pro ně zajímavá/ nezajímavá. Co jim k rozvoji chybí, naopak co nejvíce oceňují. Jak vnímají Mentoring? Vzdělávání + Plusy - Mínusy Příležitost k rozvoji bez ohledu na věk Nabídka školení soft skills je nezajímavá Dobrá informovanost Chybí témata (např.: syndrom vyhoření, duševní zdraví, mozkový jogging, paměť, soustředění) Mentoring – mezigenerační spolupráce Jazyková výuka – omezená možnost získání příspěvku Upřednostňují odborné vzdělávání
10
Výstupy analýzy - detail
AGE MANAGEMENT Výstupy analýzy - detail Respondentů jsme se ptali jak vnímají nabídku benefitů. Benefity + Plusy - Mínusy ČP fit – zdravotní program Chybí rekondice/ relaxace Home office – flexibilita v práci Specializované cvičení pro starší zaměstnance (např.: v budově) Specializované vyšetření Zdravotní volno a péče jen pro vedoucí pozice
11
Věkové rozložení zaměstnanců ČP (HPP - ČP, GSC, GIS)
Korporátní prezentace Generali Česká pojišťovna 541 zaměstnanců ≥ 50 let (20%) Nejstarší zaměstnanec: 70 let Nejčastěji zastoupená pozice: Likvidátor, Mobilní technik, Operátor
12
Věkové rozložení zaměstnanců GLI (HPP – GLI, GenDev)
Korporátní prezentace Generali Česká pojišťovna 131 zaměstnanců ≥ 50 let (18%) Nejstarší zaměstnanec: 68 let Nejčastěji zastoupená pozice: Referent, Operátor, Likvidátor
13
Věkové rozložení zaměstnanců Skupiny Generali (CZ)
Korporátní prezentace Generali Česká pojišťovna Věkové rozložení zaměstnanců Skupiny Generali (CZ) 672 zaměstnanců ≥ 50 let (19%) Nejstarší zaměstnanec: 70 let Nejčastěji zastoupená pozice: Operátor, Likvidátor, Správce klienta
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.