Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
FOCUS aneb motivační faktory v ohnisku pozornosti vysokoškolského učitele Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni Motivace v e-learningu, FF MU v Brně, 11. února 2014
2
Jak motivovat studenty?
Zdroj obrázku: shutterstock.com
4
Zdroj obrázku: Festival mladé kultury CIGISTOCK
TOUŽÍME? Zdroj obrázku: Festival mladé kultury CIGISTOCK
5
Zdroj obrázku: flickr.com, autor: krossbow,
Pro motivaci studentů jsem přeci udělal maximum… VÁŽNĚ? Zdroj obrázku: flickr.com, autor: krossbow, Creative Commons BY
6
Motivační faktory F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch
S = Smysl (G. Petty, 2004) Zdroj obrázku: flickr.com, autor: c_a_muller, Creative Commons BY-NC-SA
7
F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl
...pestrost aktivit, učení hrou, první dojem, červená nit O = Ocenění ...povzbuzení, pochvaly, rychlá zpětná vazba C = Cíle ...dosažitelnost cílů, osobní zájem studenta, individuální přístup U = Úspěch ...optimální tempo a obtížnost práce, prožitek úspěchu S = Smysl ...smysl učení, reálný kontext, využití v praxi
8
F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl
9
F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl
10
F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl
11
F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl
12
F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl
13
F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl
14
Konstruktivismus v e-learningu
Motivace → motivační úvod (problémové otázky, otázky k zamyšlení, multimediální uvedení tématu – krátké video k zamyšlení apod.) Aktivita → podněcování účastníků k aktivní práci se zdroji, interaktivita studijních textů, činnostní pojetí praktických cvičení Zkušenost → evokace předchozích zkušeností, praktický úkol v reálném kontextu
15
Konstruktivismus v e-learningu
Pluralita → různorodý přínos jednotlivých studujících a členů autorského týmu, přístup k problémům z mnoha stran a úhlů Kooperace → skupinový úkol, moderované diskusní fórum Reflexe → reflexe osobního přínosu studia v kurzu, sebereflexe (já jako studující on-line kurzu), evaluace
17
Děkuji za vaši pozornost.
Lucie Rohlíková tel:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.