Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Kurikulární reforma a pedagogický sbor ZŠ Vrané nad Vltavou
2
Hlavní přínos tvorby ŠVP pro učitelský sbor Tvorba ŠVP pomohla rozvinout uvnitř pedagogického sboru komunikaci na vyšší úrovni než tomu bylo dosud ať už v rámci předmětových komisí nebo celého pedagogického sboru, došlo k rozvoji týmové spolupráce. Tvorba ŠVP pomohla rozvinout uvnitř pedagogického sboru komunikaci na vyšší úrovni než tomu bylo dosud ať už v rámci předmětových komisí nebo celého pedagogického sboru, došlo k rozvoji týmové spolupráce.
3
Práce předmětové komise přírodních věd ve Vraném nad Vltavou
4
Práce na tvorbě ŠVP a jeho následná realizace v praxi vedly k hlubšímu zamyšlení pedagogů nad cíli, koncepcí a nad tím, proč vlastně vstupují do hodin – pedagogové si začali mnohem více než do té doby uvědomovat, že vzdělávání není založené jen na znalostech, ale také na utváření dovedností a postojů. Práce na tvorbě ŠVP a jeho následná realizace v praxi vedly k hlubšímu zamyšlení pedagogů nad cíli, koncepcí a nad tím, proč vlastně vstupují do hodin – pedagogové si začali mnohem více než do té doby uvědomovat, že vzdělávání není založené jen na znalostech, ale také na utváření dovedností a postojů.
5
Tvorba ŠVP a následná práce podle něj vedly ke zvýšení potřeby se dále vzdělávat formou individuálně vybíraných seminářů a dílen nebo formou vzdělávání celého pedagogického sboru. Učitelé pochopili, že nemohou vystačit s tím, co znají z doby svého studia. Svět se velmi rychle mění a na tyto změny je potřeba reagovat – jedná se vlastně o celoživotní učení, ke kterému jsou vedeni i žáci. Tvorba ŠVP a následná práce podle něj vedly ke zvýšení potřeby se dále vzdělávat formou individuálně vybíraných seminářů a dílen nebo formou vzdělávání celého pedagogického sboru. Učitelé pochopili, že nemohou vystačit s tím, co znají z doby svého studia. Svět se velmi rychle mění a na tyto změny je potřeba reagovat – jedná se vlastně o celoživotní učení, ke kterému jsou vedeni i žáci. I vedení škol bylo nuceno klást větší důraz na další vzdělávání, kreativitu, aprobovanost, odbornost, … pedagogů. I vedení škol bylo nuceno klást větší důraz na další vzdělávání, kreativitu, aprobovanost, odbornost, … pedagogů.
6
Další vzdělávání učitelů ve Vraném nad Vltavou
7
Tvorba ŠVP a následná práce podle něj postupně vede i k proměně a obohacení forem výuky, rozšiřuje se nabídka aktivačních metod práce (skupinová práce, projektové vyučování, hraní rolí, diskuse, mapy vztahů, …) a také propojenost jednotlivých vzdělávacích oborů. Tvorba ŠVP a následná práce podle něj postupně vede i k proměně a obohacení forem výuky, rozšiřuje se nabídka aktivačních metod práce (skupinová práce, projektové vyučování, hraní rolí, diskuse, mapy vztahů, …) a také propojenost jednotlivých vzdělávacích oborů.
8
Rozvoj týmové spolupráce a komunikace ve Vraném nad Vltavou
9
Hodina přírodopisu ve Vraném nad Vltavou
10
ZŠ Vrané nad Vltavou – výuka v přírodě
11
Vzrostl též tlak učitelů na zmodernizování školy z hlediska pomůcek, technologií i vlastního prostoru. Vzrostl též tlak učitelů na zmodernizování školy z hlediska pomůcek, technologií i vlastního prostoru.
12
Nová počítačová pracovna ve Vraném nad Vltavou
13
V červenci byla zahájena rekonstrukce a přístavba školy ve Vraném nad Vltavou
14
Práce na tvorbě vlastního ŠVP umožnila učitelům mnohem více realizovat své představy (vize), např. tím, že se otevřely brány pro vytváření nových předmětů – Globální a Dramatická výchova, dílčí projekty atd. Práce na tvorbě vlastního ŠVP umožnila učitelům mnohem více realizovat své představy (vize), např. tím, že se otevřely brány pro vytváření nových předmětů – Globální a Dramatická výchova, dílčí projekty atd.
15
Globální výchova ve Vraném nad Vltavou
16
Rozvoj evaluačních a autoevaluačních nástrojů, které umožňují pedagogům kvalitnější zpětnou vazbu
17
Vrané nad Vltavou
18
Rizika neschopnost a neochota se přizpůsobit rostoucím nárokům na pedagogickou práci neschopnost a neochota se přizpůsobit rostoucím nárokům na pedagogickou práci časová náročnost práce a neadekvátní finanční ohodnocení časová náročnost práce a neadekvátní finanční ohodnocení syndrom vyhoření syndrom vyhoření přechod na střední školy a představy rodičů – malá informovanost veřejnosti přechod na střední školy a představy rodičů – malá informovanost veřejnosti nejasná politická situace ve státě nejasná politická situace ve státě
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.