Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilŠimon Navrátil
1
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011
2
SOUČASNÝ STAV: 767 žáků Čtyřletý maturitní obor obecně technické přípravy TECHNICKÉ LYCEUM Čtyřletý maturitní obor STAVEBNICTVÍ - s větším důrazem na odborné předměty Tříleté stavební obory: ZEDNÍK, TESAŘ, POKRÝVAČ, KLEMPÍŘ, ELEKTRIKÁŘ, INSTALATÉR Tříleté dřevařské obory: TRUHLÁŘ, UMĚLECKÝ TRUHLÁŘ Nástavbové studium (odborné) – stavební a dřevařský obor Dvouletý stavební obor: STAVEBNÍ VÝROBA Vzdělávání dospělých
3
SPECIFICKÝ SYSTÉM VÝUKY UČEBNÍCH OBORŮ Teoretická a praktická výuka se střídá po čtvrtletích, ve 3. ročníku je teoretická výuka vždy v zimních měsících. Praktická výuka 3. ročníku souvisle na podzim a na jaře, bezproblémový přechod do zaměstnání. Umisťování významného počtu žáků na praktickou výuku do firem. Velká pozornost věnována produktivní práci žáků – žáci pracují v reálných pracovních podmínkách, finanční úspora pro zřizovatele
4
Příjemné prostředí ve škole
5
SILNÉ STRÁNKY ŠKOLY: Koncept mnohooborové školy s různými studijními úrovněmi a možnostmi. Vyvážená oborová skladba a zaměření pouze na dvě související oblasti - stavo a dřevo. Stabilní a kvalitní pedagogičtí pracovníci. Klientský přístup k žákům a rodičům. Příjemné, přátelské a bezpečné pracovní prostředí pro žáky i učitele. Dobře propracovaná a ověřená marketingová strategie školy. Velmi dobrá spolupráce se sociálními partnery.
6
AKTIVNÍ ZAPOJENÍ DO PROJEKTŮ : Škola zapojena do řady rozvojových a mezinárodních projektů, např.: Adaptabilní školy – ESF Metodika vzdělávání žáků s SPU – ESF Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina – ESF Comenius Leonardo Finanční mechanismy EHP/Norska Evropská územní spolupráce Rakousko - ČR 2007-2013 Partnerská škola v Rakousku a na Slovensku
7
VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Rekvalifikační kurzy pro úřady práce Rekvalifikační kurzy pro firmy Rekvalifikační kurzy pro spolupracující organizace – „bit.cz“ a „EURONEST“ Odborné přednášky a semináře pro pracovníky ve stavebnictví Ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání, škola je autorizovanou právnickou osobou pro obory: ZEDNÍK, TESAŘ, ELEKTRIKÁŘ, POKRÝVAČ, TRUHLÁŘ, INSTALATÉR
8
SOCIÁLNÍ PARTNERSTVÍ Sociální partnerství v širokém slova smyslu – zřizovatel, rodiče, úřad práce, magistrát, další instituce…. SŠ stavební je odbornou a technickou školou – proto velký význam sociálního partnerství se: - zaměstnavateli - institucemi, které zaměstnavatele zastupují - profesními sdruženími - cechy
9
FORMY SPOLUPRÁCE SE ZAMĚSTNAVATELI A INSTITUCEMI exkurze ve firmách se stavebním a dřevařským zaměřením odborné přednášky firem pro žáky a vyučující účast na odborných soutěžích vyhlašovaných většinou firmami účast na odborných soutěžích pro učební obory
10
FORMY SPOLUPRÁCE SE ZAMĚSTNAVATELI A INSTITUCEMI prezentace a propagace některých řemeslných oborů účast zaměstnavatelů ve zkušebních komisích při závěrečných zkouškách zajišťování praxí a odborného výcviku přímo ve firmách - praxe: žáci maturitních oborů - odborný výcvik: žáci učebních oborů
11
PRAXE ŽÁKŮ MATURITNÍCH OBORŮ praxi žáků maturitních oborů soustřeďujeme do bloků, realizuje se jen v době stavební sezóny: - 1.ročník – 2 týdny na podzim, 2 na jaře - 2.ročník – 1 + 2 nebo 2 + 1 - 3. ročník – 1 + 1 - 4. ročník – 1 + 1 (praxe asistentská) praxe v 1. ročníku v našich dílnách na různých pracovištích (střídání) + odstraňování sprejerských nápisů ve vyšších ročnících umožňujeme praxi u firem (smlouva) praxe ve 4. ročníku – vždy u firem – zaměření na pozice, na které jsou žáci připravováni (rozpočtář, projektant…)
12
ODBORNÝ VÝCVIK ŽÁKŮ UČEBNÍCH OBORŮ po dohodě se zaměstnavateli zaveden unikátní systém rozložení teoretické a praktické části výuky – v blocích preference závěrečného třetího ročníku – zde praktická část vždy souvisle 2,5 měsíce na podzim a 2,5 na jaře v době plné stavební sezóny uvedený systém značně zvýšil atraktivitu umisťování žáků k firmám
13
ODBORNÝ VÝCVIK ŽÁKŮ UČEBNÍCH OBORŮ k firmám jsou umisťováni (po dohodě a na základě smlouvy) především žáci 2. a 3. ročníku, zcela výjimečně žáci 1. ročníku motivace a výhodnost odborného výcviku u firem odborný výcvik v reálných pracovních podmínkách, bezproblémový přechod do zaměstnání po vyučení
14
ODBORNÝ VÝCVIK ŽÁKŮ UČEBNÍCH OBORŮ každoročně cca 40 žáků umístěných v řadě menších firem – viz. seznam komunikace s firmami, odpovědnost – zástupce ředitele pro prakt. vyučování kontrolní činnost a hodnocení odborného výcviku u firmy – speciálně pověřený pracovník – viz. náplň práce evaluační dotazníky od žáků a od firem viz. hodnocení v roce 2010
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.