Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Studijní zaměření: hra na klavír
Základní umělecká škola Bedřicha Smetany Karviná Návrh textu ŠVP Studijní zaměření: hra na klavír Charakteristika: Tabulka učebních plánů: I. stupeň II. stupeň Názvy předmětů 1. ročník 2. ročník 3. ročník 4. ročník 5. ročník 6. ročník 7. ročník Hra na klavír 1 Recepce a reflexe hudby Hudební praxe: čtyřruční hra, komorní hra, improvizace, doprovod, hra z listu Názvy předmětů 1. ročník 2. ročník 3. ročník 4. ročník Hra na klavír 1 Hudební praxe
2
I. stupeň 1. ročník: Žák ovládá: zvukové možnosti nástroje základní správné návyky (sezení u klavíru, držení těla) základní motorickou koordinaci obou rukou jednoduchý notový zápis a následnou realizaci na klávesnici aplikuje základní druhy úhozu a základní rytmus 2. ročník: Žák umí: základní druhy úhozu (portamento, legato, staccato) hrát v širším notovém rozsahu použít základní pedál rozlišit náladu a charakter skladby – výrazové prostředky (tempo dynamika pedál) 3. ročník: Žák zvládá: zahrát skladby alespoň dvou hudebních stylů nebo žánrů složitější melodické i rytmické útvary cítí harmonii v lidových písních ( T, D, S) zahrát jednoduchou skladbu z paměti
3
4. ročník: Žák dokáže: zahrát už skladby tzv. staré hudby (baroko, klasicismus) hrát v rychlejším tempu a tam uvědoměle aplikovat prstovou techniku dle možnosti žáka použít v širším měřítku výrazové prostředky např. agogiku, synkopický pedál, dynamiku dokáže hrát čtyřručně zahrát sólově i ve čtyřruční hře z listu jednoduchou skladbu v pěti prstové poloze dokáže sluchově rozlišit lepší a horší podání skladby 5. ročník: Žák zvládá: přiměřenou technickou zběhlost dle svých motorických možností uvědomělé upevňování správných pianistických návyků práci s frázováním je schopen týmové práce (kolektivní spolupráce) 6. ročník: Žák uplatňuje: smysl pro uvědomělé tvoření tónu složitější pedalizaci princip sluchové sebekontroly uplatňuje svou schopnost koncentrace, hru zpaměti
4
7. Ročník Žák: propojuje získané technické a výrazové dovednosti při interpretaci zvládá hru přiměřeně obtížných skladeb dle svých možností dovede sebekriticky zhodnotit svůj momentální výkon dokáže nastudovat jednoduchou skladbu podle svých možnosti si žák dokáže připravit skladby na své absolventské vystoupení
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.