Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilZdeněk Šimek
1
basic cooking příkladová studie manažerského řešení projektu TACE (Divadelní architektura ve střední Evropě) jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu
3
program: I.příprava projektu II.grantová žádost III.finanční řízení IV.zprávy pro EACEA jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu
4
I.příprava projektu / práce na koncepci 1.obsah projektu 2.cílová skupina 3.partneři 4.financování 5.mateřská organizace 6.časové plánování jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu
5
I.1 příprava projektu – OBSAH jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu originalita, inovace dotýká se horizontálních témat (sociální inkluze, multikulturalita, rovné příležitosti, kulturní rozmanitost, „evropská přidaná hodnota“) rozvíjí dosavadní aktivity mateřské organizace networking, společná tvorba, nadnárodní přístup, sdílení, mobilita 1.identita středoevropského regionu 2.kulturní dědictví (památková péče) 3.architektura a živé umění ve vzájemném vztahu 4.divadelně vědný teoretický průzkum
6
I.2 příprava projektu – CÍLOVÁ SKUPINA jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu relevantní (vzhledem k obsahu projektu a jeho plánovaným zdrojům financování) jasně vymezená (velikost, věkové rozmezí, sociální postavení) zmapovaná (marketingový výzkum) divadelní vědci, architekti, teoretici, urbanisté studenti architektury, kunsthistorie, divadelní vědy široká veřejnost se zájmem o architekturu či divadlo
7
I.3 příprava projektu – PARTNEŘI jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu koorganizátoři příbuzná činnost (know-how) schopnost kofinancování a překlenutí mezery v cash-flow partnerské instituce – univerzity, knihovny, archivy, vzdělávací centra, NNO atp. mediální partneři Divadelní ústavy a muzea (dlouhodobá spolupráce) z Polska, Slovenska, Slovinska a Maďarska veřejnoprávní instituce knihovny, archivy, muzea, NNO ze všech zemí (příklad CCEA)
8
I.4 příprava projektu – FINANCOVÁNÍ jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu státní, krajské a městské granty (s předstihem odhadnout kolik je možné získat) nadace a fondy (Visegrád, Život umělce, Vize97, Český literární fond…) zastupitelské úřady (ambasády), zahraniční kulturní centra a instituty sponzoring o sponzorská nabídka (při realizaci nekončit u financí, pokračovat barterem) o nejen propagace, ale i například mecenášský program
9
I.4 příprava projektu – FINANCOVÁNÍ jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu EU – 60% Ministerstva kultury a školství – 25% Mezinárodní Visegrádský Fond – 5% municipality – 2% vlastní vklad – 8%
10
I.5 příprava projektu – MATEŘSKÁ ORGANIZACE jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu dostatečná finanční kapacita (financial_capacity_cs.doc)financial_capacity_cs.doc schopnost překonat mezeru cash-flow, schopnost dofinancování projektu audit, pružná a výkonná administrativa (právnická a ekonomická podpora) veřejnoprávní instituce (zřizovaná municipalitou, či státem)
11
I.6 příprava projektu – ČASOVÉ PLÁNOVÁNÍ jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu plánovat na několika úrovních plán přípravy, realizace a zakončení projektu harmonogram aktivit projektu harmonogram přípravy každé z aktivit produkční plán a rozpočet začít minimálně 1 – 1,5 roku před realizací! 2005, 2006 – projekt vytvořen – základem grantová žádost Culture 2000 2006 zprvu neúspěch 2007 pak ale obdržel grant 2007 podpis smlouvy s EACEA na konci roku, 2008 začátek realizace v únoru (oproti původnímu říjnu 2006 – projekt se tím „vmezeřil“ mezi dvě PQ)
12
II. grantová žádost jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu texty o autorství či přinejmenším supervize o hlavního koordinátora / vedoucího projektu o konzultace s CCP o korektura AJ rozpočet o struktura rozpočtu pro žádost a jeho příprava – intenzivní komunikace s partnery o pracovní rozpočtová tabulka – TACE PŘÍKLAD (_Budget_TACE_-_ACTUAL_complete.xls(_Budget_TACE_-_ACTUAL_complete.xls) o grantová struktura rozpočtu – TACE PŘÍKLAD (BUDGET_FORM_NEW.xls)BUDGET_FORM_NEW.xls konzultace s odborníkem (CCP, zkušený projektový manažer)
13
III. finanční řízení jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu virtual office – CAPSA, google docs,... www.capsa.cz zodpovědnost a pravomoci – vedoucí projektu vs. partneři mechanismus vyúčtování a zpětných náhrad v rámci projektu – TACE PŘÍKLAD (TACE Manual forTACE Manual for invoices and bills handling.docinvoices and bills handling.doc) plánovaný rozpočet – TACE PŘÍKLAD (_Budget_TACE_-_ACTUAL_complete.xls – viz nahoře) reálný sledovací rozpočet – TACE PŘÍKLAD (ACTUAL EXPENDITURE.xls)ACTUAL EXPENDITURE.xls cash-flow (částka grantu rozdělena do tří plateb: 50%, 30% po průběžné zpr. a 20% po závěrečné zprávy) integrace do běžného finančního chodu mateřské organizace
14
IV. zprávy pro EU (EACEA) jan.rolnik@gmail.com www.theatre-architecture.eu finanční zpráva – TACE PŘÍKLAD (TACE InterimTACE Interim FINANCIAL REPORT 2.pdfFINANCIAL REPORT 2.pdf) rozpočet v původní struktuře dodržování rozpočtových kapitol pravidlo 10% přesunu z kapitoly do kapitoly, 20% administrativních nákladů a 7% nepřímých nákladů list of invoices – TACE PŘÍKLAD (List of InvoicesList of Invoices 5.xls5.xls) výsledky projektu (publikace, filmy atp.), PR materiály
15
www.theatre-architecture.eu jan K. rolník jan.rolnik@gmail.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.