Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
20. června 2012 Modernizace dálnice D1
2
Pavel Dobeš 20. června 2012 Základní informace
3
Technický popis modernizace
David Čermák, Jiří Švorc 20. června 2012 Technický popis modernizace
4
O co jde v modernizaci D1 Modernizace úseku spočívá v úpravě šířky ze stávajících 26,5 metrů na 28 metrů Modernizací dojde k rozšíření zpevněné krajnice (odstavného pruhu) dálnice na každé straně o 0,75 metrů a tím ke zvýšení bezpečnosti v případě odstavení vozidla Možnost vedení provozu v režimu 2+2 jízdní pruhy v jednom směru v době uzavírky jednoho jízdního pásu V tuto chvíli není režim 2+2 možný, proto vznikají při jakékoliv uzavírce či nehodě kongesce, způsobené zúžením jízdního proudu do jednoho jízdního pruhu (režim 2+1)
5
O co jde v modernizaci D1 Modernizace je rozdělena na 21 dílčích úseků
Součástí stavebního úseku je vždy s ohledem na omezení provozu jedna mimoúrovňová křižovatka Z těchto podmínek vyplývají začátky a konce staveb jednotlivých úseků, které jsou dlouhé od tří do 14,7 kilometrů
6
Rozdělení na stavební úseky
Základním kritériem bylo rozdělení modernizované části dálnice D1 na mezikřižovatkové úseky, tj. MÚK – MÚK (EXIT – EXIT) Nejvhodnější z hlediska provizorního vedení dopravy během stavby Celkem je navrženo 21 úseků, z nichž na 5 je zpracována projektová dokumentace: most Šmejkalka EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice EXIT 29 Hvězdonice – EXIT 34 Ostředek EXIT 34 Ostředek – EXIT 41 Šternov EXIT 41 Šternov – EXIT 49 Psáře EXIT 49 Psáře – EXIT 56 Soutice EXIT 56 Soutice – EXIT 66 Loket EXIT 66 Loket – EXIT 75 Hořice
7
Rozdělení na stavební úseky
EXIT 75 Hořice – EXIT 81 Koberovice EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov EXIT 104 Větrný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava EXIT 112 Jihlava – EXIT 119 Velký Beranov EXIT 119 Velký Beranov – EXIT 134 Měřín EXIT 134 Měřín – EXIT 141 V. Meziříčí západ EXIT 141 V. Meziříčí západ – EXIT 146 V. Meziříčí východ EXIT 146 V. Meziříčí východ – EXIT 153 Lhotka EXIT 153 Lhotka – EXIT 162 Velká Bíteš EXIT 162 Velká Bíteš – EXIT 168 Devět křížů EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice EXIT 178 Ostrovačice – EXIT 182 Kývalka
8
Dopravní opatření při modernizaci D1
Postup prací vychází z požadavku zachování 2 jízdních pruhů v každém směru po celou dobu modernizace Levý jízdní pruh bude určen pouze pro vozidla šířky do 2,0 metrů Dalším určujícím prvkem je zahájení stavby 10/2012 Při tomto postupu výstavby se předpokládá trvání dopravních omezení v délce cca 11 měsíců (+ zimní přestávka) po tuto dobu bude snížena rychlost a zvyšuje se riziko závažných nehod při obousměrném provozu Uzavírky silnic I., II. a III. tříd, které jsou vedeny přes dálniční nadjezdy
9
Telematické systémy v rámci uzavírek
V rámci dopravních opatření budou mimo běžná zařízení instalovány též telematické systémy umožňující operativní řízení a sledování dopravní situace v uzavírkách. Jedná se o kamerový dohled poskytující obrazové informace a detekující tvorbu kolon v uzávěře a před ní: hustota kamerových bodů v uzávěře cca po 2 km, další tři kamery budou před uzavírkou v každém směru až do vzdálenosti cca 5 km Údaje z kamer budou přenášeny na NDIC a na příslušné SSÚD. Mobilní informační plnomaticové LED vozíky pro zobrazování aktuálních dopravních informací.
10
Další opatření Zvýšená přítomnost odtahové služby a Policie ČR u každého úseku před omezeními, aby drobné excesy snižující plynulost provozu mohly být co nejdříve odstraněny Řidiči také při spatření vozidla Policie zvyšují pozornost a více dodržují pravidla provozu Detekce vozidel pro okamžité zjišťování stavu provozu a doby průjezdu úsekem s výstupem na mobilní informační tabule LED informující o blízké nehodě nebo narůstající koloně Webové rozhraní umožní též prognózu doby průjezdu na základě dat z předchozích období Informační mediální systém – rozhlas, televize, internet. Sklopné proměnné značky na vozidlech SSÚD pro možnost předání informací řidičům před uzavírkou
11
Aktuální stav a další postup
Jiří Švorc 20. června 2012 Aktuální stav a další postup
12
Postup prací 3 – 4 měsíce – I. a II. etapa - realizace provizorní rozšíření vozovky v jednom směru a další s tím související práce (rozšíření mostů…). Dále budou realizovány inženýrské sítě v SDP (kanalizace, kabely) cca 4 měsíce – III. etapa - modernizace jednoho jízdního pásu cca 4 měsíce – IV. etapa - modernizace druhého jízdního pásu Období prosinec – březen - práce musí být přerušeny z důvodu období zimní údržby (pouze práce bez omezení provozu)
13
Aktuální stav a další kroky
Dokončování přípravných prací na prvních 5ti úsecích provádění průzkumů (například diagnostika vozovky) geodetická zaměření ověření majetkoprávních vztahů zpracování dokumentace pro stavební povolení zpracování dokumentace pro výběr zhotovitele Aktuálně získané stavební povolení na úseky: 05 (D1 Mirošovice – Kývalka, exit 41 Šternov – exit 49 Psáře) 21 (D1 Mirošovice – Kývalka, exit 153 Lhotka – exit 162 Velká Bíteš) 09 (D1 Mirošovice – Kývalka, exit 66 Loket – exit 75 Hořice) - nepravomocné Očekávaná stavební povolení na úseky: 14 (D1 Mirošovice – Kývalka, exit 104 Větrný Jeníkov – exit 112 Jihlava) 22 (D1 Mirošovice – Kývalka, exit 162 Velká Bíteš – exit 168 Devět křížů)
14
Shrnutí Modernizace dálnice bude probíhat za plného provozu:
je nutné zvolit optimální počet současně modernizovaných úseků Zvažovaná celková doba modernizace se pohybuje od pěti do deseti let na úseku o délce 160ti kilometrů Celková modernizace se vztahuje na 160 km dálnice, tj. 320 km vozovky, které je třeba mezi jednotlivé roky stavebních prací rozpočítat Při průměrné opravě jednoho kilometru dálnice zahrnujícího obě poloviny dálnice jsou předpokládané náklady 150 milionů korun na kilometr
15
© 2012
16
Video
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.