Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak se učí inovační podnikání

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak se učí inovační podnikání"— Transkript prezentace:

1 Jak se učí inovační podnikání
Motto: Věda dělá z peněz znalosti, Inovace dělají ze znalostí peníze Jak se učí inovační podnikání Pavel Švejda Asociace inovačního podnikání ČR Uživí nás hlava? Brno,

2 Osnova přednášky Naléhavost tématu
Struktura a priority globálních problémů Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují Inovační inženýrství

3 Osnova přednášky Naléhavost tématu
Struktura a priority globálních problémů Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují Inovační inženýrství

4 Naléhavost tématu umocněná těmito faktory
Zvyšování konkurenceschopnosti ČR Průběh inovačního fóra (od ) Reforma systému VaVaI

5 Základní pojmy a jejich vztahy

6 Osnova přednášky Naléhavost tématu
Struktura a priority globálních problémů Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují Inovační inženýrství

7 Čtyři globální výzvy pro 21. století
Rostoucí nerovnost, chudoba a „sociální apartheid“ Schopnost sebezničení a devastace podmínek života příštích generací Plán a směr vývoje pro 21. století Zachování míru, vztahy mezi národy

8 Hrozby rychlé globální smrti lidstva (M. Machovec, 2002 )
Nukleární Ekologická Populační Epidemická Narkomafická

9 Osnova přednášky Naléhavost tématu
Struktura a priority globálních problémů Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují Inovační inženýrství

10 Kritéria komplexnosti hlavních témat
Vycházíme ze 14 hlavních témat (viz publikace Inovační podnikání, 2007 Důsledný rozměr technicko-ekonomicko-sociální Písemné práce (projekty) Projekt inovačního produktu Podnikatelský záměr firmy Projekt vědecko-technického parku Výuka zabezpečovaná na VŠ v ČR (pracovní tým AIP ČR „výchova“)

11 Osnova přednášky Naléhavost tématu
Struktura a priority globálních problémů Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují Inovační inženýrství

12 Schéma inovačního procesu

13 Osnova přednášky Naléhavost tématu
Struktura a priority globálních problémů Komplexnost hlavních témat v rámci inovačního podnikání Inovační proces a hlavní nástroje, které ho ovlivňují Inovační inženýrství

14 Dosud uskutečněné etapy přípravy odborníků
1. etapa – : Nástavbové studium Inovační podnikání na FSV ČVUT 2. etapa – : Úspěšné uplatnění absolventů 1. etapy 3. etapa – : Pracovní tým AIP ČR „Výchova“ 4. etapa : Publikace „Základy inovačního podnikání“ (P. Švejda a kol., 2002) 5. etapa : Příprava odborníků na 11 VŠ v ČR, publikace Řízení inovací v podniku (M. Pittner, P. Švejda, 2004) 6. etapa od 2007: Publikace Inovační podnikání (P. Švejda a kol., 2007) Publikace na 30 výtisků je dnes k dispozici

15 Inovační inženýrství

16 Aktuální úkoly a další postup
Využití dosavadních zkušeností Fakulty stavební ČVUT v Praze Pracovní tým AIP ČR „Výchova“ (budou zapojeny další VŠ v ČR dle jejich zájmu) Manažer tvořivosti a inovací (MCI) Obor Inovační inženýrství

17 Děkuji za pozornost Pavel Švejda www.aipcr.cz svejda@aipcr.cz
(možnost využít Diskusní fórum AIP ČR)


Stáhnout ppt "Jak se učí inovační podnikání"

Podobné prezentace


Reklamy Google