Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU"— Transkript prezentace:

1 ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
MARKETINGOVÝ VÝVOJ ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU

2 Fáze marketingových filosofií
Výrobní filosofie (product concept) Prodejní filosofie (sales concept) Marketingová filosofie (marketing concept) Sociálně marketingová filosofie (societal concept)

3 Prodejní koncepce Marketingová koncepce
Důraz kladen na produkt Produkt je nejdříve vyroben a pak prodán Orientace na potřeby firmy Nerozlišování zákazníků Krátkodobé plánování Důraz kladen na potřeby zákazníka Přes požadavky zákazníků se určuje výroba Rovnováha mezi orientací na zákazníka a vlastními cíli Cílový trh Dlouhodobé plánování

4 prodejní koncepce podnik produkt prodej a reklama zisk z kvantity prodeje
koncepce marketingu trh potřeby zákazníka koordinace veškeré činnosti zisk vyplývající ze spokojenosti zákazníka

5 Marketing zaměřený na uspokojování potřeb zákazníků
Reaktivní marketing Anticipativní marketing Marketing utvářející potřeby

6 Od prodejní k marketingové koncepci
Fáze modifikace produktů Fáze příbuzných produktů Fáze diverzifikace Malé firmy? Snížení rizika: kooperace s externími dodavateli a partnery,jeden segment

7 Rozdíly v názorech u mkg. koncepce a orientace na výrobu

8

9 Starší neandrtálský marketing je tvořen praktikami:
Ztotožňování marketingu s prodejem Důraz na získávání zákazníků místo na péči o ně Snaha o dosažení zisku z každé transakce místo o cílevědomé poskytování hodnoty zákazníkovi v průběhu jeho celého “životního cyklu” Tvorba cen vycházející z nákladových kalkulací spíše než využití ceny jako diferencovaného marketingového nástroje Plánování každého komunikač. nástroje odděleně místo integrace marketing. komunikač. nástrojů Prodej produktu místo snahy o pochopení a uspokojení skutečných potřeb zákazníka

10 Novější přístup: ( Marketing r.2005)
Zlepšování znalostí o zákaznících vytvoření databází zákazníků Lepší komunikace se zákazníky Užívání cílenějších médií Integrace marketingové komunikace Větší využívání nových technologií Rozvoj elektronického obchodu

11 Marketing v podniku MKG jako prodejní fce MKG jako doplňující fce
MKG jako samostatný útvar s vlastními zaměstnanci Moderní marketingová společnost

12 Marketingový proces ANALÝZA PLÁNOVÁNÍ MARKETINGOVÉ ČINNOSTI KONTROLA

13 Marketingová organizace podle funkcí

14 Marketingová organizace podle skupin výrobků

15 Marketingové problémy většiny podniků
Zákazníci jsou stále zkušenější a citlivější na cenu Mají málo času a žádají větší uživatelský komfort Uvědomují si rostoucí vyrovnanost produktů různých dodavatelů Méně jim záleží na značce a snáze akceptují značky distributorů či prodejců a neznačkového zboží

16 Mají vyšší požadavky na služby
Vyznačují se klesající loajalitou vůči dodavateli Konkurenti se snadno vyrovnávají jejich cenám Reklama je čím dál dražší a méně efektivní Aby dosáhli potřebného prodeje, poskytují zdarma spoustu nákladných služeb a dodatečných výhod

17 Transformující se podnikové organizace

18


Stáhnout ppt "ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU"

Podobné prezentace


Reklamy Google