Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
MARKETINGOVÝ VÝVOJ ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
2
Fáze marketingových filosofií
Výrobní filosofie (product concept) Prodejní filosofie (sales concept) Marketingová filosofie (marketing concept) Sociálně marketingová filosofie (societal concept)
3
Prodejní koncepce Marketingová koncepce
Důraz kladen na produkt Produkt je nejdříve vyroben a pak prodán Orientace na potřeby firmy Nerozlišování zákazníků Krátkodobé plánování Důraz kladen na potřeby zákazníka Přes požadavky zákazníků se určuje výroba Rovnováha mezi orientací na zákazníka a vlastními cíli Cílový trh Dlouhodobé plánování
4
prodejní koncepce podnik produkt prodej a reklama zisk z kvantity prodeje
koncepce marketingu trh potřeby zákazníka koordinace veškeré činnosti zisk vyplývající ze spokojenosti zákazníka
5
Marketing zaměřený na uspokojování potřeb zákazníků
Reaktivní marketing Anticipativní marketing Marketing utvářející potřeby
6
Od prodejní k marketingové koncepci
Fáze modifikace produktů Fáze příbuzných produktů Fáze diverzifikace Malé firmy? Snížení rizika: kooperace s externími dodavateli a partnery,jeden segment
7
Rozdíly v názorech u mkg. koncepce a orientace na výrobu
9
Starší neandrtálský marketing je tvořen praktikami:
Ztotožňování marketingu s prodejem Důraz na získávání zákazníků místo na péči o ně Snaha o dosažení zisku z každé transakce místo o cílevědomé poskytování hodnoty zákazníkovi v průběhu jeho celého “životního cyklu” Tvorba cen vycházející z nákladových kalkulací spíše než využití ceny jako diferencovaného marketingového nástroje Plánování každého komunikač. nástroje odděleně místo integrace marketing. komunikač. nástrojů Prodej produktu místo snahy o pochopení a uspokojení skutečných potřeb zákazníka
10
Novější přístup: ( Marketing r.2005)
Zlepšování znalostí o zákaznících vytvoření databází zákazníků Lepší komunikace se zákazníky Užívání cílenějších médií Integrace marketingové komunikace Větší využívání nových technologií Rozvoj elektronického obchodu
11
Marketing v podniku MKG jako prodejní fce MKG jako doplňující fce
MKG jako samostatný útvar s vlastními zaměstnanci Moderní marketingová společnost
12
Marketingový proces ANALÝZA PLÁNOVÁNÍ MARKETINGOVÉ ČINNOSTI KONTROLA
13
Marketingová organizace podle funkcí
14
Marketingová organizace podle skupin výrobků
15
Marketingové problémy většiny podniků
Zákazníci jsou stále zkušenější a citlivější na cenu Mají málo času a žádají větší uživatelský komfort Uvědomují si rostoucí vyrovnanost produktů různých dodavatelů Méně jim záleží na značce a snáze akceptují značky distributorů či prodejců a neznačkového zboží
16
Mají vyšší požadavky na služby
Vyznačují se klesající loajalitou vůči dodavateli Konkurenti se snadno vyrovnávají jejich cenám Reklama je čím dál dražší a méně efektivní Aby dosáhli potřebného prodeje, poskytují zdarma spoustu nákladných služeb a dodatečných výhod
17
Transformující se podnikové organizace
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.