Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRoman Beran
1
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice
2
16.12.20142 Cíle projektu získání primárních informací o nabídkách dalšího odborného vzdělávání zaměstnanců firem zajištění systému dat pro provedení analýzy na současné a budoucí potřeby vzdělávacích pracovníků v Pardubickém kraji
3
16.12.20143 Postup při zpracování analýzy Příprava analýzy –Příprava dotazníku (návaznost na dotazník z předešlého šetření) –Testování dotazníku (e-mail) –Kritéria pro výběr vzorku a jeho rozsah (seznam vzdělávacích institucí – převážně Úřad práce) –Organizační zabezpečení Sběr dat –Množství vrácených dotazníků –Kontrola úplnosti získaných údajů Vyhodnocení
4
16.12.20144 Zhodnocení výsledků 1. část v dotazníku - identifikační údaje o vzdělávací instituci 2. část – otázky Jak je zaměřeno odborné vzdělávání na potřebu podniků? - Hodnocení dle skupin - pět skupin zaměstnanců - Strukturalizována dle fází průběhu odborného vzdělávání poskytovaného vzdělávací institucí
5
16.12.20145 Zaměření odborného vzdělávání na potřebu podniku Obrázek č. 19
6
16.12.20146 Zaměření odborného vzdělávání administrativních pracovníků podniků Obrázek č. 20
7
16.12.20147 Zaměření odborného vzdělávání nižšího vedení Obrázek č. 21
8
16.12.20148 Zaměření odborného vzdělávání řemeslných profesí Obrázek č. 22
9
16.12.20149 Zaměření odborného vzdělávání specialistů Obrázek č. 23
10
16.12.201410 Zaměření dalšího odborného vedení podniku rozhodnutím především v rámci strategického řízení, managementu a marketingu vzdělávací instituce připravují nové – inovované kurzy - nepřesahují ve většině případů 5%
11
16.12.201411 Zaměření dalšího odborného vedení podniku Obrázek č. 24
12
16.12.201412 Možné formy vzdělávání zaměstnanců podniku Formy vzdělávání: –prezenční –distanční –e-learning
13
16.12.201413 Možné formy vzdělávání zaměstnanců podniku Obrázek č. 25
14
16.12.201414 Doporučené změny ve vzdělávacích institucích pro další rozvoj vzdělání v Pardubickém kraji Obrázek č. 26
15
16.12.201415 Způsob získávání práce absolventů vzdělávacích institucí Obrázek č. 27
16
16.12.201416 Problémy absolventů se získáním zaměstnání Šest nabídek: nevyužití odborné kvalifikace nedostatečná jazyková příprava špatná dopravní dostupnost do zaměstnání neuspokojivé mzdové podmínky nevyhovující pracovní doba práce na směny možnost uvést další problémy, které nejsou uvedeny k hodnocení
17
16.12.201417 Problémy absolventů se získáním zaměstnání Obrázek č. 28
18
16.12.201418 Problémy řešené se studenty vzdělávacích institucích Obrázek č. 29
19
16.12.201419 Výsledky spolupráce vzdělávacích institucí s firmami Obrázek č. 30
20
16.12.201420 Změny ve vzdělávacím procesu po vstupu ČR do EU Obrázek č. 31
21
16.12.201421 Závěry k výsledkům výzkumu ve vzdělávacích institucích Negativní vliv: - nízká návratnost - velmi málo institucí provádí inovaci stávajících učebních programů - realizované vzdělávací aktivity nejsou systémově sladěny s potřebou trhu práce - absence vizí a strategií absence kompetence vztahů na úrovni ministerstev, krajů, zástupců zaměstnavatelů a zaměstnanců
22
16.12.201422 Specifikace cílů – Bílá kniha vytvoření právního rámce pro rozvoj vzdělávání dospělých, vytvoření soustavy finančních a nefinančních pobídek pro zaměstnavatele a zaměstnance, založení výzkumu, metodické a poradenské služby.
23
16.12.201423 Doporučení vytvořit poradenské a vzdělávací centrum pro činnosti DPV návrh na zlepšení podmínek pro DPV v oblasti: investic technických prostředků studijních pomůcek zkrácení doby přípravy realizace změn platy kvalifikovaných pedagogů
24
16.12.201424 Děkuji za pozornost josef.vaculik@upce.cz petr.urbanec@upce.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.