Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
O2 Tísňová péče Filip Linhart Telefónica O2 Czech republic
2
Obsah 1. eHealth z pohledu Telefónica O2 Služba O2 Tísňová péče
Projekt s Prahou 10 Podmínky služby
3
Nízká efektivita řízení ICT je klíčový nástroj pro:
3 Zdravotnictví čekají velké výzvy, jejichž řešení bude vyžadovat významné investice, nové ICT služby i infrastrukturu eHealth Projekty Projekt s Prahou 10 Podmínky služby Služba Pacient Starší populace (nárůst počtu chronických nemocí) Velmi dobře informovaný pacient Odborníci Nedostatek lékařského personálu Medicína založená na faktech Sub – specializace Nové pracovní nástroje Management Ekonomická udržitelnost Vzrůst efektivity Zvýšení kvality poskytovaných služeb Zvýšení nákladů Nedostatek zdrojů Nízká efektivita řízení ICT je klíčový nástroj pro: Zvýšení produktivity profesionálů Optimalizaci sítí Poskytování aplikací, kdy se platí za použití – pay per use (žádné investiční náklady) Telemedicína – zejména preventivní účinek a snížení budoucích nákladů Teleasistence (úspora nákladů) 1 Nové způsoby poskytování zdravotní péče STATISTICS: 1.Demographics: Over 16% of the European population (75,8 Million inhabitants) is 65 or over. In 2050 is foreseen that these figures will raise to 29,9% (134,5 Million inhabitants) Source: Eurostat yearbook, Europe in figures, 17% of the European population has a chronic disease or disability, and it is expected that this percentage will go up Health expenditure increases as it does population aging 2.Health Expenditure: Total expendit. on health % gross domestic product (OECD Health Data 2009 homepage) Czech Republic 4,7 6,8 Germany 8,3 10,4 Ireland 6,1 7,6 Spain 6,5 8,5 United Kingdom 5,9 8,4 LATAM Countries, Total expenditure on health as % of GDP (World Health Organization) 2006 Argentina 10,1 Brazil 7,5 Chile 5,3 Colombia 7,3 Ecuador 5,4 Mexico 6,2 Peru 4,3 Uruguay 8,2 Venezuela 5,1 Evidence-based medicine (EBM) aims to apply the best available evidence gained from the scientific method to medical decision making. It seeks to assess the quality of evidence of the risks and benefits of treatments (including lack of treatment).: The actual health model is a “reactive model” where the emphasis is done in treatments and curing patients. The 70% - 80% of health cost is generated by the 10% - 20% of the population. ¾ of the sanitary expenditure is assign to chronic patients, which will grow more than 150% in the next years, the health model has not developed in accordance with the acute patients. UNSUSTAINABLE Only the 1,5% of the expenditure is assigned to health prevention and promotion of a “healthy way of living”. It is demonstrated that lifestyle is a critical factor in the maintenance of a healthy population. Public Health Systems should guide the way to the transformation of the system, betting in this change process for specific actions based in three vectors: INNOVATION, KNOWLEDGE and SUSTAINABILITY 2 Integrované zdravotnické sítě Vývoj nových modelů řízení (koncese, etc.) 3 3 3 3 3
4
Základní fixní telecare
4 V rámci projektů eHealth se Telefónica O2 nejvíce zaměřuje na nabídku komunikačních služeb, IT, telemedicíny a služeb tísňové péče eHealth Projekty Projekt s Prahou 10 Podmínky služby Služba Plánovaný rozvoj služby Tísňové péče INTEGROVANÁ SLUŽBA Video telecare STUPNĚ VÝVOJE Outsourcing IT Mobilní telecare Základní fixní telecare Sdílení obsahu Informační systémy Business models: B2B B2B2C B2C Telecare (tísňová péče pro seniory a občany se zdravotním omezením) – ve Spojeném království je více než 1,5 milionu uživatelů služby tísňové péče, ve Španělsku počet uživatelů přesahuje 700 tis. občanů – v České republice zatím necelých 3000 uživatelů Telemonitoring – tato služba může snížit počet návštěv pacientů u lékaře o 50% Telehospitalizace – může snížit počet pacientů ležících v nemocnicích až o 25%, přičemž náklady na pacienta v domácím ošetření jsou přibližně poloviční než náklady na lůžko ve zdravotnickém zařízení
5
5 Telefónica O2 spustila službu mobilní tísňové péče pro seniory, zatím pro zákazníky ze státní správy eHealth Projekty Projekt s Prahou 10 Podmínky služby Služba Mobilní telefon pro méně náročné uživatele se všemi funkcemi běžného mobilního telefonu a se zaměřením na jeho snadnou obsluhu Plní všechny funkce běžného mobilního telefonu (tel. hovory, SMS, tel. seznam). Integrované „Bezpečnostní tlačítko“. Uživatelsky snadný a pohodlný telefon. Je přímo napojen na Helpdesk tísňového volání. Nabízí funkci lokalizace pomocí GSM. Speciální tarify pro seniory na volání. 5
6
6 Služba O2 Tísňová péče Hlavní přínosy pro uživatele
eHealth Projekty Projekt s Prahou 10 Podmínky služby Služba Hlavní přínosy pro uživatele Zajištění okamžité a odpovídající péče v krizových situacích prostřednictvím vyškoleného personálu. Snížení a předcházení zdravotních a sociálních rizik seniorů a sociálně znevýhodněných osob Zvýšení soběstačnosti a kvality života seniorů a osob se zdravotním omezením. Zabezpečení možnosti mezilidské komunikace 24 hodin denně Výhody oproti konkurenci Mobilita služby a jejího uživatele Cena Zázemí profesionálního dispečinku s odborně kvalifikovanými operátory využívajícího zkušenosti jednoho z největších globálních poskytovatelů telekomunikačních služeb.
7
7 Co služba přináší Hlavní přínosy pro blízké osoby a rodinu uživatele
eHealth Projekty Projekt s Prahou 10 Podmínky služby Služba Hlavní přínosy pro blízké osoby a rodinu uživatele Mohou žít s pocitem, že je jejich blízký v pořádku a v případě potřeby se mu dostane pomoci. Není nutné, aby s uživatelem byli v nepřetržitém telefonickém kontaktu. I když nebydlí blízko, díky tomu že jsou zapojeni do služby neustále udržují kontakt. Díky mobilnímu řešení mohou svého blízkého kontaktovat, ať už je doma nebo venku.
8
8 O2 Tísňová péče Schéma služby eHealth Projekty Projekt s Prahou 10
Podmínky služby Služba
9
9 O2 Tísňová péče Projekt O2 Tísňová péče a Praha 10 Pilotní projekt
eHealth Projekty Projekt s Prahou 10 Podmínky služby Služba Projekt O2 Tísňová péče a Praha 10 Městský úřad Prahy 10 připravil společně s Telefónicou O2 společný pilotní projekt pro občany Prahy 10 – zahájeno od 1.listopadu 2010. Praha 10 daruje vybraným občanům telefon pro službu a bude za ně platit poplatek za službu od po dobu 6 měsíců od zahájení provozu. Po uplynutí této doby bude moci občan smlouvu vypovědět, nebo si ji nadále ponechat. V takovém případě si ji bude občan hradit sám. Zájemci o službu se mohou registrovat na městském úřadě Prahy 10.
10
10 O2 Tísňová péče Projekt O2 Tísňová péče a Prahy 10 Pilotní projekt
eHealth Projekty Projekt s Prahou 10 Podmínky služby Služba Projekt O2 Tísňová péče a Prahy 10 O2 vybrala své prodejny, kde je možné službu aktivovat pro registrované zájemce Zde s ním je zřízen tarif dle jeho výběru, zařízeny nutné kroky k aktivaci služby a předán telefon Pro používání služby je nutné podepsat smlouvu o službě tísňová péče, vyplnit dotazník ke službě a aktivovat si vybraný paušální tarif
11
11 O2 Tísňová péče Otázky a odpovědi
eHealth Projekty Projekt s Prahou 10 Podmínky služby Služba Lze pro službu použít jakýkoliv mobilní telefon ? Ne, pro službu je třeba používat pouze vhodné přístroje vybavené integrovaným „SOS tlačítkem“ a s funkcí hlasitého handsfree. Proč je k službě nutné mít paušální tarif ? Volání na dispečink tísňové péče bude zpoplatněno. Protože se uživatel služby musí v případe nouze kdykoliv dovolat, je třeba využívat paušálního tarifu, aby nedošlo k situaci, kdy nemá na volání dostatečný kredit. Co dělat v případě zájmu klienta o službu ? S klientem, případně se zprostředkovatelem je sepsána smlouva o poskytování služby tísňové péče. Její součástí je také vyplnění dotazníku, ve kterém probíhá sběr a evidence osobních, sociálních a zdravotních údajů o klientovi. Bude si klient v případě zájmu muset vyměnit SIM kartu ? Ne, existující zákazníci Telefónica O2, pokud ovšem nevyužívají předplacených služeb, mohou svou existující SIM kartu i se stávajícím tarifem používat i nadále, jen si aktivují službu O2 Tísňová péče. Pro službu jsou nutné citlivé a osobní údaje o klientovi, máme jeho souhlas o jejich evidenci ? Ano, uživatel při podpisu smlouvy mimo jiné podepisuje také souhlas o využívání citlivých a soukromých údajů o své osobě pro danou službu.
12
12 Závěr Telefónica O2 se strategicky zaměřuje na poskytování komunikačních a IT služeb v oblasti zdravotnictví Potenciálně nejzajímavější oblasti pro TO2 jsou ICT, tísňová péče o seniory a telemedicína Telefónica O2 spustila službu mobilní tísňové péče pro seniory, zatím zaměřenou na poskytování služby ve spolupráci s orgány státní správy Varianty služby pro další segmenty zákazníků včetně nabídky pro rezidentní segment se připravují – bude předloženo vedení společnosti ke schválení na jaře 2011
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.