Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSebastian Kolář
1
A project funded by the European Union Jak se v Číně neztratit? SME Exportní forum Praha, listopad 2012
2
Shanghai 1990 a 2010
3
Investice do infrastruktury Výstavba vysokorychlostní železnice spojující velké městské aglomerace. Čína plánuje rozšířit síť vysokorychlostní železnice na 25,000 km do roku 2020 Source: Opportunities for UK Business in China’s Regional Cities, 2011. http://gz.focus.cn/news/2011-02-05/1185627.html
4
Urbanizace Source: Opportunities for UK Business in China’s Regional Cities, 2011; Economist, 2012 Skoro 50% obyvatelstva žije ve městech Města představující největší trh a potenciál jsou stále ještě na východě Číny. ALE situace se mění. Růst exportu v Chongqingu o 160%, v provincii Henan 60%. Východní pobřeží 1%.
5
Rostoucí počet utrácejících obyvatel Source UKTI: Discovering high Growth McKinsey, Meet the 2020 Chinese consumer Disponibilní příjem městského obyvatelstva na hlavu dosáhne 6000 EUR do roku 2020. Což bude přibližně stejně je jako současná životní úroveň v Jižní Korei.
6
Online Do roku 2015 by měly nákupy přes internet dosáhnout hodnoty 2 miliard RMB a počet nakupujících přes internet 329 miliard.
7
Luxus Do konce desetiletí největší trh s luxusním zbožím. Prodáno 11,7 milionů osobních aut v roce 2010
8
488 milionů Číňanů bude do roku 2025 považováno za vyšší střední třídu Spotřebitelská poptávka Obyvatelstvo: 1,340,910,000 ( v roce 2010) China Statistical Yearbook Cíl: Kvalita povrchové vody: nižší než stupeň V, ≤15% do roku 2015 Cíl: Podíl měst s kvalitou ovzduší lepší než stupeň II ≥ 80% Životní prostředí 120,000 km železnic do roku 2015 ( v roce 2011 již 93,000km ) Počet lidí připojených k internetu : 513 milionů (CNNIC) Počet registrovaných mobilních telefonů: 1 miliarda (MIIT) Rozvoj infrastruktury Stárnoucí obyvatelstvo (65 let a více): 119 milionů (8.9%) 49.46% obyvatel žije ve městě Zdravotnictví Příležitosti
9
Příležitosti pro malé a střední podniky Spotřebitelsk á poptávka Potraviny a nápoje Oděvy Kosmetika Životní prostředí Monitorování kvality ovduší Green building Kvalita vody Energeticky úsporné přístroje Výroba Strojírenství ICT Nové technologie
10
Je to tak jednoduché? Source: Opportunities for UK Business in China’s Regional Cities, 2011
11
Jak může SME Centrum pomoci?
12
Účel SME Centra Pomáhat malým a středním podnikům z EU při investování a exportu do Číny Poskytovat kvalifikované a rychlé informace a rady důležité jak pro rozhodování při vstupu na trh, tak i v průběhu investice či obchodování
13
Oblasti poradenství Business Development Příležitosti a překážky na trhu napříč odvětvími Strategie Business plán Marketing Právo a daně Investice Úvodní due diligence Smlouvy Daně Pracovní právo Řešení sporů Standardy Čínské standardy Conformity assessment procedures Označování výrobků Personalistika Zaměstnávání Náklady práce Mezikulturni rozdily Školení
14
Odpověď na dotaz do 7 dnů Jak založit WOFE ? Jaké jsou náklady práce ? Jaké standardy musí splňovat můj produkt? Je vůbec trh pro můj produkt?
15
Knowledge Centre Přístup k nejnovějším informacím o podnikání v Číně ke stažení na www.eusmecentre.org.cn - 60+ návodů, sektorových zpráv, případových studií. www.eusmecentre.org.cn
16
Aktualizované databáze Veletrhy a výstavy Poskytovatelé služeb (právní firmy, překladatelé, účetní...) Odkazy na další prověřené zdroje informací Hot-desks Bezplatné dočasné využití kancelářských prostor v SME Centru za účelem prozkoumání trhu Praktické informace a kontakty
17
Aktivní sdílení informací Jak najít správného čínského partnera? Jak dostat zboží přes čínský celní úřad? Webinars Semináře, prezentace, newsletter, delegace
18
Online přístup www.eusmecentre.org Zeptejte se: Ask-the-Expert Stáhněte si: Sektorové zprávy Návody Případové studie Najděte si: Veletrh, výstavu Poskytovatele služeb Buďte „updated“: Newsletter Webinars
19
„Dvakrát měř, jednou řež.“ “Far too many companies go to China and make the same mistakes as thousand others have made because they’re lazy and cheap. They don’t bother to invest the time and resources necessary to do even the most basic due diligence on China and they end up wasting far more money in costly mistakes.” China Uncovered, 2010 Professor Jonathan Story
20
enquiries@eusmecentre.org.cn www.eusmecentre.org.cn
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.