Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Reflexe činnosti správních rad vysokých škol Vyhodnocení dotazníku pro rektory a předsedy správních rad Michaela Šmídová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Reflexe činnosti správních rad vysokých škol Vyhodnocení dotazníku pro rektory a předsedy správních rad Michaela Šmídová."— Transkript prezentace:

1 Reflexe činnosti správních rad vysokých škol Vyhodnocení dotazníku pro rektory a předsedy správních rad Michaela Šmídová

2 Seminář CSVŠ 5.květen 2009 Představení výzkumu I. Výzkum koncipován jako sonda Dotazník se týkal činnosti a působnosti správních rad VŠ (vzájemná) reflexe názorů rektorů a předsedů SR Soubor respondentů: oslovení rektoři a předsedové správních rad

3 Seminář CSVŠ 5.květen 2009 Představení výzkumu II. Oslovených škol bylo celkem 11 vysokých škol: VUT, TUL, UPa, VŠB, ZČU, UJEP, ČVUT, UTB, VŠCHT, MZLU, ČZU (z toho 7 úplných „dvojic“) Počet respondentů: 18 (10 rektorů a 8 předsedů SR) Zpracování: kombinace kvantitativní a kvalitativní analýzy

4 Seminář CSVŠ 5.květen 2009 Vliv správní rady na činnost VŠ rektořipředsedové SRcelkem Malý vliv112 Spíše malý325 Ani malý, ani velký347 Spíše velký134 Velký vliv000 Aritmetický průměr: rektoři – 2,9 × předsedové 2,5 Velký vliv – 0 Poznámky o funkci správní rady

5 Seminář CSVŠ 5.květen 2009 Zapojení správní rady do vnitřního hodnocení kvality VŠ rektořipředsedové SRcelkem ano538 ne5510 Diferencované názory: ano × ne Předsedové SR častěji – není takové zapojení ANO: projednávání dokumentů (výroční zprávy – o činnosti a hospodaření, dlouhodobý záměr rozvoje VŠ a jeho aktualizace

6 Seminář CSVŠ 5.květen 2009 Zapojení správní rady do vnitřního hodnocení kvality VŠ II. rektořipředsedovécelkem dostačující325 spíše dost.134 spíše nedostačující224 nedostačující314 Diferencované odpovědi: rektoři (krajní odpovědi) × předsedové SR („střední“ odpovědi) Slabě větší nespokojenost rektorů se (ne)zapojením SR

7 Seminář CSVŠ 5.květen 2009 Hodnocení vzájemné spolupráce SR a rektora rektořipředsedovécelkem Pozitivní8715 Spíše pozitivní112 Spíše negativně--- Negativně--- Rektoři: SR reprezentuje důležitý pohled zvenku na podobu a fungování VŠ  i když omezené pravomoci (!) Předsedové SR: dobrá komunikace s rektorem a podpora a příprava zasedání SR

8 Seminář CSVŠ 5.květen 2009 Rozšíření kompetencí SR ? rektořipředsedovécelkem Ano6410 Ne437 Pokud ano, do jaké oblasti: Rektoři – volba rektora (SR jako hlavní volitel nebo v kombinaci s akademickým senátem) + spolurozhodování o investicích Předsedové SR – při profilaci školy a jejím rozvoji (např. nové obory) + méně formální schvalování předkládaných dokumentů

9 Seminář CSVŠ 5.květen 2009 Příklady dobré spolupráce s členy SR Všichni respondenti takové příklady znají Oblasti spolupráce: s podnikatelskou sférou, místní i krajskou samosprávou, i na úrovni vládní Typy spolupráce: stipendia, praxe, podpora výzkumu a vědy, manažerské náměty pro chod školy nebo převody majetku „lobbing“ vysokých škol – spíše vysvětlování pozic: jako způsob ovlivnit dění i na nejvyšší úrovni Zkušenosti z neakademických sfér Chybí (v popisovaných příkladech): spolupráce na tvorbě nových studijních programů

10 Seminář CSVŠ 5.květen 2009 Závěry: spíše otázky do diskuse Kompetence jako klíčová otázka Co může znamenat změna nebo navýšení kompetencí správních rad VŠ ? Jaká má být funkce správních rad VŠ ?


Stáhnout ppt "Reflexe činnosti správních rad vysokých škol Vyhodnocení dotazníku pro rektory a předsedy správních rad Michaela Šmídová."

Podobné prezentace


Reklamy Google