Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNela Brožová
1
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE 6. 11. 2009
2
seznámit posluchače s projektem UNIV 2 KRAJE s projektem UNIV 2 KRAJE diskutovat o realizaci projektu a udržitelnosti jeho výstupů a výsledků udržitelnosti jeho výstupů a výsledků CÍL PREZENTACE
3
VÝCHODISKA CŽU = jeden z cílových konceptů EU Memorandum o CŽU (2 000) projekty KRAJ, CVLK, UNIV Strategie lidských zdrojů Strategie CŽU (2007) její implementace (2008) Dlouhodobé záměry MŠMT OP VK 3.2 Podpora nabídky DV projekt UNIV 2 KRAJE projekt UNIV 2 KRAJE
4
VÝCHODISKA zaostávání dospělé populace ČR v dalším vzdělávání vzdělávání významný úbytek středoškolské populace pravděpodobný přesun přípravy pro některé kvalifikace do DV kvalifikace do DV dlouhodobě se zvyšující podíl seniorů v populaci populaci ČR 7,8 % dospělých, EU 11,3 % ČR 7,8 % dospělých, EU 11,3 % 15ti - 16ti letí 2005 - 125 000 2005 - 125 000 2010 - 90 000 2010 - 90 000 15ti - 16ti letí 2005 - 125 000 2005 - 125 000 2010 - 90 000 2010 - 90 000 Pokrývač, slévač 50 – 54 82 % 60 – 64 21 % 50 – 54 82 % 60 – 64 21 %
5
CÍLOVÁ SKUPINA Pracovníci vzdělávacích institucí - škol Účastníci DV šetření zájmu škol šetření ÚIV o poskytování DV ve školách dlouhodobé záměry krajů
6
VIZE Školy = otevřené instituce poskytující počáteční i nejrůznější druhy dalšího počáteční i nejrůznější druhy dalšího vzdělávání (včetně uznávání výsledků vzdělávání (včetně uznávání výsledků předchozího učení) nejen žákům, ale i předchozího učení) nejen žákům, ale i dospělým a seniorům, a to jak s ohledem dospělým a seniorům, a to jak s ohledem na jejich možnosti, zájmy a předpoklady, na jejich možnosti, zájmy a předpoklady, tak s ohledem na potřeby regionálního tak s ohledem na potřeby regionálního trhu práce... trhu práce...
7
ZMĚNY V PRÁCI ŠKOL rozvinout potřebné profesní kompetence PP změnit řízení škol změnit kritéria pro hodnocení škol posilovat postavení škol jejich propojením do sítí propojením do sítí
8
CÍLE PROJEKTU CÍL: Proměnit postupně SŠ zapojené do projektu na instituce poskytující počáteční i DV - centra CŽU CÍL: Vytvářet systematicky a na základě dohody s jednotlivými krajskými úřady sítě škol – center CŽU, celkem 13 sítí škol
9
NAPLŇOVÁNÍ PROJEKTU intenzivní práce se školami příprava PP na nové funkce školy - zejména: ✔ pedagogické projektování ✔ vzdělávání dospělých ✔ marketing ✔ celoživotní kariérové poradenství příprava programů dalšího vzdělávání, pilotní ověření podpora DV reklamní kampaní
10
AKTIVITY PROJEKTU A1 Vytvoření sítí škol A1 Vytvoření sítí škol ✔ vytvoření sítí škol ve 13 krajích ČR ✔ vytvoření právní formy sítě škol ✔ zabezpečení funkčnosti sítí škol ✔ autoevaluační zprávy škol ✔ strategické plány rozvoje DV škol ✔ veřejně manifestovaná podpora projektu KÚ ✔ PP se ztotožní s vizí školy jako centra CŽU
11
AKTIVITY PROJEKTU A2 Zvýšení vybraných profesních kompetencí PP ✔ kurz lektorských dovedností ✔ pedagogické projektování ✔ kurz marketingu ✔ kariérové poradenství ✔ aktuální otázky odborného vzdělávání ✔ celkem 390 seminářů
12
AKTIVITY PROJEKTU A3 Příprava modulových programů DV ✔ mapování potřeb trhu práce a trhu vzdělávání ✔ vyhledávání SP (PA, EV) ✔ vytvoření projektového týmů školy ✔ koordinace návrhů ✔ vložení programu do IS UNIV 2 ✔ vytvoření 3. vzdělávacích programů ✔ 1 bude pilotně ověřen
13
AKTIVITY PROJEKTU A4 Informační podpora DV ✔ navázání na IS UNIV 2 ✔ rozšíření systému na nové kraje ✔ proškolení koordinátorů IS ✔ zabezpečení a inovace portálu www.univcz.cz ✔ využití vzdělávací nabídky ✔ zabezpečení celoživotního poradenství
14
AKTIVITY PROJEKTU A5 Reklamní kampaň ve prospěch DV ✔ Učíme se všichni - a rádi! ✔ propagace účasti na DV ✔ informovat obyvatele ČR o DV
15
PROJEKT doba trvání zapojení krajů zapojení škol schválený rozpočet doba trvání 3,5 roku 13 (bez HMP) 325 škol cca 300 mil. 1. 8. 2009 – 31. 1. 2013
16
VÝSLEDKY A VÝSTUPY 325 center celoživotního učení = škol 325 center celoživotního učení = škol 13 sítí škol - center celoživotního učení (koordinace činnosti škol, spolupráce, pozic (koordinace činnosti škol, spolupráce, pozic na trhu) na trhu) rozvoj profesních kompetencí 3 250 PP k poskytování DV (certifikovaní lektoři DV) poskytování DV (certifikovaní lektoři DV) příprava 975 modulových programů DV (např. na zakázku; 50+; neotevírané obory) zakázku; 50+; neotevírané obory) pilotní ověření 325 programů DV reklamní kampaň
17
BENEFITY PRO ŠKOLY Odborný rozvoj profesních kompetencí PP vyšší respekt k požadavkům světa práce provázanost počátečního a dalšího vzdělávání Společenský rozvoj spolupráce se sociálními partnery, nová partnerství vyšší informovanost veřejnosti o činnosti škol Finanční lepší postavení škol na trhu vzdělávání
18
BENEFITY pro kraje a obce škola jako místo setkávání generací při učení využití školy dostupnost dalšího vzdělávání i poradenství pro jednotlivce širší nabídka DV lepší dostupnost DV i poradenství motivace
19
UDRŽITELNOST Centra celoživotního učení DalšívzděláváníUznávání
20
KRAJ-ŠKOLA mentor kraje metodik kraje asistentka mentor školy mentor CŽU vedoucí odboru školství pracovník NÚOV ředitel školy PP školy
21
TRVALÁ UDRŽITELNOST Práce v projektu připraví střední školy sdružené do sítě na to, aby se postupně sdružené do sítě na to, aby se postupně staly v oblasti poskytování dalšího staly v oblasti poskytování dalšího vzdělávání zcela samostatné vzdělávání zcela samostatné
22
DISKUSE Děkuji za pozornost jana.bydzovska@nuov.cz jana.bydzovska@nuov.czwww.univ2k.nuov.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.