Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz
Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Normalizace v technickém kreslení Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_19_15 Název DUMu: Normalizace – soustavy kótování Pro obor vzdělávání: L/02 UZD – H/01 Truhlář Předmět: Technické kreslení/Odborné kreslení Ročník: První - UZD-1/T-1 Autor: Milan Sluka Datum:
2
Normalizace v technickém kreslení
Normalizace – soustavy kótování
3
Soustavy kótování řetězcové kótování
kótování od společné základny (paralelní a průběžné) smíšené kótování souřadnicové kótování
4
Řetězcové kótování Používá se především pro kótování roztečí otvorů.
20 30 330
5
Řetězcové kótování Zjednodušené kótování 20 330 9x30 (270)
6
Řetězcové kótování Zjednodušené kótování - přerušený objekt kótování
20 30 330 9x30 (270)
7
Řetězcové kótování Nesmí být uzavřené – nejméně důležitý rozměr se nekótuje nebo se zapisuje do závorky. 20 330 9x30 (270) (40)
8
Kótování od společné základny
Používá se, pokud to vyžaduje technologie výroby (např. seřízení stroje). 10 40 30 20
9
Kótování od společné základny
Zjednodušené kótování 10 40 30 20 10 40 30 20
10
Smíšené kótování Kombinace předešlých způsobů (20) 35 90 15 30 40
11
Souřadnicové kótování
Dle souřadnic XY – zapsané do tabulky, nebo k obrobku X Y d 1 - 2 55 10 3 50 4 25 70 5 6 Ø20 X Y 1 2 3 4 5 6
12
Souřadnicové kótování
Dle souřadnic XY – zapsané do tabulky, nebo k obrobku X Y X=0 Y=0 X=55 Y=10 X=55 Y=50 X=25Y=70 X=0 Y=70 X=25 Y=55 Ø20
13
Zdroj materiálů: HOLOUŠ, Zdeněk; MÁCHOVÁ, Eliška; KOTÁSKOVÁ, Pavla. Odborné kreslení: pro učební obor Truhlář. Praha: Informatorium, 2008, ISBN NUTSCH, Wolfgang a kol. Odborné kreslení: a základy konstrukce pro truhláře. 2. přepracované vydání. Praha: Sobotáles, 2007, ISBN Není-li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí autor uvedený na titulním snímku.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.