Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Návrh trolejbusové linky 73

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Návrh trolejbusové linky 73"— Transkript prezentace:

1 Návrh trolejbusové linky 73
Trolejbusy v Praze Společnost pro pražskou trolejbusovou dopravu představuje Návrh trolejbusové linky 73

2 Budoucí postavení trolejbusů v systému MHD a PID v Praze - náhrada frekventovaných autobusových linek elektrickou trakcí Páteřní linky spojující velké obytné celky Krátké časté napáječe k metru Tangenciální linky Linky v kopcovitých terénech Výhledově důležitější příměstské linky

3 Kritéria výběru vhodné tratě
Vhodný rozsah a délka tratě Blízkost servisní a opravárenské základny Dostatečná kapacita – nejlépe páteřní nebo napájecí linka Vhodně členitý terén, kde může trolejbus prokázat svoje přednosti Dobré možnosti preference MHD

4 Trolejbusová linka 73 varianta - Depo Hostivař
Obsluha jižní části města Náhrada stávajících autobusových linek 213, 260, 271 – sloučení v trase Želivského – Spořilov – Opatov - Háje – Sídliště Petrovice - Nádraží Hostivař – Depo Hostivař

5 Trolejbusová linka 73 okružní varianta
Obsluha jižní části města, Petrovice spádují na Skalku Obsluha sídliště Malešice Náhrada stávajících autobusových linek 213, 260, 271 a částečně i 188 a v trase Želivského – Spořilov – Opatov - Háje – Sídliště Petrovice - Nádraží Hostivař – Skalka – Sídliště Malešice - Želivského

6 Mapa linky 73 – varianta Depo Hostivař

7 Mapa linky 73 – okružní varianta

8 ROZVOJ OSOBNÍ KOLEJOVÉ DOPRAVY
„Konkurenční“ návrh Tramvajová trať Želivského – Slavia – Spořilov (– Jižní Město) Zdroj: materiál pro výstavu ROZVOJ OSOBNÍ KOLEJOVÉ DOPRAVY V PRAZE 10 Soubor : Brožura-sir-web.pdf Ke stažení na:

9 Návrh TRAM trati Želivského – Spořilov severní část

10 Návrh TRAM trati Želivského – Spořilov jižní část

11 Sporné stránky TRAM tratě
Příliš složité a technicky náročné Dlouhé nákladné podzemní úseky (tunely) Nutnost výkupu pozemků Vedení v odlehlé stopě od obytných čtvrtí (Bohdalec) Nutnost zrušení a přeložky TRAM tratě v Chodovské ulici V původní trase MHD vyklízí pozice a uvolňuje místo IAD

12 Výhody trolejbusové tratě
Trať vedena po existujících komunikacích v tradičním směru Zachování kvality obsluhy Bohdalce Pozitivní vliv preference MHD i na autobusové linky, které zůstanou – 136 Redukce IAD ve prospěch MHD Předpoklady pro budoucí rozvoj - elektrifikace BUS linek 136, 170 apod.

13 Srovnání nákladů na stavbu tratě
Tramvaje: Úsek Slavia – Spořilov Délka : ,5 km Náklady : miliardy Kč (Zdroj: DP-Kontakt) Trolejbusy: Trať Želivského – Háje – Depo Hostivař Délka: až km (vč. manip. tratí) Náklady: ,8 až 1,5 miliardy Kč

14 Náklady na stavbu tratě obecně
Trolejbus miliónů Kč / km včetně trolejí, měníren, vozovny, kabelů... Tramvaj miliónů Kč / km Trať vedená po povrchu v ulici Tunelové vedení tratě je výrazně dražší !

15

16 Výhody varianty Depo Hostivař
Předpoklad využití budoucího terminálu stanice metra A Průmyslová Bezkolizní konstrukce trolejového vedení (bez podjezdů s nízkou světlostí, bez křížení s tramvajovou dráhou) Kapacitně vyhovující terminál Depa Hostivař

17 Budoucí terminál Průmyslová (výhled)
Náhrada stanice Depo Hostivař Prodloužení metra A přímo ze Skalky Návaznost na linky PID

18 Nevýhody varianty Depo Hostivař
Narušování přesnosti provozu kolonami před dopravně přetíženou křižovatkou Černokostelecká – Průmyslová (nákladná a stavebně náročná preference) Prodloužení jízdní doby v úseku Nádraží Hostivař – Skalka o 4-5 minut (včetně jízdy metrem, uvažováno o bezpásmovém provozu)

19 Výhody okružní varianty
Zachovává tradiční spojení na Skalku Alternativa k tramvajové trati Malešice – Želivského – není nutná přeložka káranského vodovodu kvůli bludným proudům od tramvají Zajišťuje bezpřestupové spojení Petrovic a Hostivaře s Malešicemi

20 Nevýhody okružní varianty
Kolize s územním plánem – tramvajová trať Želivského - Malešice Kolizní místo v podjezdu Zahradní Město (časté poškození troleje) Ukončení obou směrů na terminálu Želivského – kapacitní omezení

21 Délka trolejbusové tratě linky 73 varianta Depo Hostivař
provozní délka m manipulační tratě m manip. trať do ÚDDP m (dle zvoleného řešení, bez sítě ve vozovně)

22 Délka trolejbusové tratě linky 73 okružní varianta
provozní délka m manipulační tratě do ÚDDP m (dle zvoleného řešení, bez sítě ve vozovně)

23 Výškový profil tratě 73

24 Výškový profil okružní tratě 73

25 Návrh jízdního řádu linky 73
Kloubové vozy, lze uvažovat i tříčlánkové Intervaly PD S, N Ráno min , min Sedlo min celodenně Odpoledne min Večer ,5 min

26 Trolejbusová trať bude vyžadovat
Vybudování moderního, funkčního a též esteticky přijatelného trolejového vedení - tahové výhybky a křížení, kompenzované vedení, nové materiály atd. Vybudování měníren a kabelové sítě Úpravu vozovny a opravny v Hostivaři Úpravy komunikací – křižovatek, zastávek, kruhových objezdů, vyznačení BUS pruhů atd.

27 Následuje několik vizualizací budoucí trolejbusové tratě
Jak to bude vypadat? Následuje několik vizualizací budoucí trolejbusové tratě Preferenci MHD lze zřídit i bez trolejbusové dopravy, tedy pro vylepšení současné MHD

28 Bělocerkevská ulice pohled od křižovatky s Ruskou - stávající stav

29 Bělocerkevská ulice pohled od křižovatky s Ruskou - navrhovaný stav

30 Bělocerkevská ulice ve směru Želivského - navrhovaný stav

31 Bohdalecká ulice ve směru Spořilov, Háje - navrhovaný stav

32 Chodovská ulice s TRAM tratí ve směru Spořilov, Háje - navrhovaný stav

33 Zastávka Chodovská tvrz – směr Opatov, Háje

34 Zastávka Chodovská tvrz – směr Želivského

35 Zastávka MHD Metodějova pohled směr Háje – stávající stav

36 Zastávka MHD Metodějova pohled směr Háje – navrhovaný stav

37 Podjezd Zahradní Město po rekonstrukci – okružní varianta

38 Úprava Průmyslové ulice Preference MHD na příjezdu ke křižovatce Průmyslová - Černokostelecká
BUS-pruh Rabakovská – rampa Čechofracht Využití podjezdu pro zřízení přejezdu vlečky Rampa mezi mosty se napojí na odbočovací pruh

39 Terminál Depo Hostivař

40 Terminál Želivského

41 Terminál Želivského – pro oba směry - okružní varianta

42 Možná úprava křižovatky Želivského

43 Návrh napájení trolejbusové tratě

44 Náklady na napájecí síť
měnírny celkem miliónů Kč kabely celkem ,7 miliónů Kč další náklady (např. kabelové přívody 22 kV, dálkové ovládání apod.) ,3 mil.Kč Odhad nákladů celkem miliónů Kč

45 Ukázka moderní měnírny

46 Výhled ...do roku 2025 ?  Možností je mnoho...

47 www.trolejbusyvpraze.net Konec bloku. Děkujeme za pozornost.
Tyto a mnohé další informace naleznete na stránkách a v dohledné době i na našem vlastním webu. Děkujeme za pozornost.


Stáhnout ppt "Návrh trolejbusové linky 73"

Podobné prezentace


Reklamy Google