Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Friedrich Fröbel ( )
2
Ve 23 letech se stal učitelem
Založil výchovný ústav v Keilhau Dílo: O VÝCHOVĚ ČLOVĚKA JAKO UMĚNÍ VYCHOVÁVAT Vychází z ideje jednoty přírody a člověka
3
1834- 36 ředitelem sirotčince v Burgdorfu
Poprvé zaměstává děti hrou – písek,dřevo,hlína Výchova musí být postavena na rodině Zamýšlí reformu rodinné výchovy
4
V Německu v mlýně Blankenburg zřizuje dílnu na hračky
Zakládá zde Dětskou zahrádku – vzdělávání opatrovnic Vznik prvního ústavu dětských her v Drážďanech
5
Kindergarten Propracoval zde: Metodiku výchovy v mateřské škole
Soustavu dětskách hraček Pořádal kurzy pro vychovatele Závěr: nejlepším vychovatelem matka
6
Fröbel měl velký vliv na předškolní výchovu v Evropě i v USA
Dětské zahrádky se rychle šíří Vyhovují potřebám kapitalismu Výchova může rozvíjet jen to co je od přírody dáno Výchova předškolní je zanedbávaná
7
Vývoj dítěte dle Fröbela
Kojenecký věk Dětství Chlapectví v člověku tři struny- žití, jednání a myšlení
8
Fröblovy dárky Dárek- 7 bavlněných míčků na niti
Dárek- dřevěná koule,krychle a válec Dárek- krychle rozdělená na 8 krychliček Dárek- krychle rozdělená na 16 krychliček Dárek- krychle rozdělená na 27 krychliček
9
Vypracoval postup,jak ty dárky předvádět
V rukouch špatných učitelů-nuda! Jeho hračky základem pro stavebnice Využíval didaktické,pohybové hry ale i dětské činnosti (lepení,modelování...) Zavedl i praktické zaměstnání
10
Pojďte,budeme žít pro naše děti
11
Tak a to je konec .....
12
smůla,ještě budu povídat dál.... :-D
13
Adolf Diesterweg
14
Představitel buržoasní pedagogiky 19.století
Byl pokrokový středoškolský učitel Bojuje za svobodnou národní školu a za zlepšení vzdělání učitelů Napsal mnoho článků a metodických příruček pro učitele
15
Jeho dílo : Rukověť vzdělání pro německé učitele (jedna z vrcholných světových didaktik) Vzdělávací ročenka pro učitele a přátele školy Průvodce vzděláváním pro učitele
17
Podílí se na založení učitelského svazu v Berlíně
Byl politicky aktivní Zemřel v roce 1866 na choleru
18
Diesterwegovy názory na společnost
Kritizoval současnou společnost pro sociální rozdíly Uvědomil si,že miliony lidí žijí v chudobě Žádal zavedení povinné školní docházky
19
Diesterwegovy principy výchovy
Shoda s přírodou - chápe jako rozvíjení vloh dítěte Princip kulturnosti – brát ohledy na časové a místní poměry
20
Cíle výchovy : ,, Člověk není na světě,aby pasivně snášel a trpěl, nýbrž aby chtěl a jednal. ´´
21
Už je opravdu konec.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.