Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTomáš Matějka
1
Informace k IOP a záměrům MV v zavádění eGovernmentu odbor informatiky KrÚ kraje Vysočina Leden 2009 RK-03-2009-29, př. 2 počet stran: 13
2
Problémové okruhy Strategie implementace eGovernmentu v ČR Zákona 300/2008 Sb. - datové schránky a autorizovaná konverze dokumentů Záměr zřízení eGON Center na ORP a krajích Projekty kraje a ORP do IOP Témata...
3
Strategické vize MVČR Realizace tzv. Smart Administration (vize, IOP) Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby eGON a realizace jednotlivých projektů CzechPoint – kontaktní místo KIVS – komunikační infrastruktura eGOV Act – datové schránky, konverze Základní registry Financování ze SF – IOP, OPLZZ Implementace – prostřednictvím krajů a ORP Strategie rozvoje eGovermentu
4
CzechPoint Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Z pohledu EU One-Stop-Shop PC + speciální SW + připojení na inet Vize MV – CzechPoint na každé obci Do budoucna snad i pro každého úředníka Zásadní rozvojový indikátor pro IOP Podpořeno první výzvou do 31.3.2009 pro obce Role ORP jako zpracovatele projektů Jednotlivé projekty
5
CzechPoint - statistiky Jednotlivé projekty
6
KIVS Komunikační infrastruktura veřejné správy Privátní uzavřená síť státu Velmi v plenkách, zatím jen pro centrální orgány Vize MV – KIVS min na každé ORP Zatím hlavně zakázky centrálního zadavatele Další rozvojový indikátor pro IOP (počty přípojek) Výzva není jasná Zpracována metodika připojení MAN a WAN sítí Jednotlivé projekty
7
eGOV Act = Zákon 300/2008 Sb. Přijat: 17. 7. 2008, účinnost: 1. 7. 2009 Řeší - elektronické úkony (el. podání a doručení), informační systém datových schránek, autorizovanou konverzi dokumentů Datové schránky slouží k doručování el. písemností povinný komunikační kanál pro veřejnou správu a v.s. vůči práv. osobám správce: MV, provozovatel: držitel poštovní licence pro v.s. se předpokládá automatická komunikace se spisovou službou poplatky za použití pouze ze strany v.s. Autorizovaná konverze dokumentů obousměrná konverze papírové a elektronické podoby pověřený pracovník (matrika), certifikované zařízení (skenovací linka), el. podpis, 3D bar, časové razítko Jednotlivé projekty
8
Jinak řečeno... od 1. 7. 2009 vám do úřadu bude pošta z jiného úřadu přicházet do vaší datové schránky a to skoro veškerá pošta! od 1. 7. 2009 budete posílat poštu do jiného úřadu ze své datové schránky a to skoro veškerou poštu od 1. 7. 2009 budete s většinou právnických a mnohými fyzickými osobami komunikovat prostřednictvím datové schránky Dojde ke skokovému obrácení poměru papírových a elektronických písemností A to vše platí pro MěÚ i jeho příspěvkové organizace! Doporučujeme... Připravit spisovou službu, datová úložiště (el. archiv, zálohy...) a procesy na úřadě (např. fakturace) na velký počet elektronických dokumentů Požadovat po dodavateli spisové služby co nejdříve funkční rozhraní k datových schránkám Školit lidi na práci se skenerem, el. dokumenty a el. podpisem Realizovat opatření na sledování a řízení nákladů na tisk Sledovat situaci a průběžně konzultovat s informatiky postup příprav Určit zodpovědnou osobu - koordinátora Zákon 300/2008 Sb.
9
Registry Nové zákony o registrech Registr obyvatel Registr osob Registr územní identifikace Registr práv a povinností Vyšší bezpečnost, ale asi i administrativní zátěž Technologická náročnost Není vůbec odhadnutý dopad do IS samospráv Jednotlivé projekty
10
IOP + zákony + eGON centra Zřízena na ORP a krajích Role centra Zpracování projektů pro obce Školení obcí – CzechPoint, konverze, datové schránky Technologické centrum (hosting pro obce, registry) Metodická a odborná pomoc Příprava vlastních projektů Financování - dotace z IOP (investice) a OPLZZ (mzdové náklady) formou projektových žádostí (snad typizovaných) Realizace strategie
11
Předpokládané dopady na ORP V průběhu roku 2009 obrovská změna vnitřních procesů Psychologické dopady na zaměstnance – změna rutinních postupů Velké množství nových projektů eGON Centrum, Spisové služby, KIVS, GIS, … Rozpočty, veřejné zakázky, personální zázemí Minimální možnost outsourcingu Velmi náročná komunikace s MVČR Změny ve vybavení Restrukturalizace technologických místností Bezpečnostní požadavky, nové neznámé technologie Školení uživatelů – vlastních i z obcí Personální nároky (univerzální školitelé?), vybavení učeben Rostoucí tlak ze strany obcí a občanů Stále problematičtější situace na trhu práce v ICT Dopady na ORP
12
Kontaktní centrum kraje Vysočina projekt připravovaný do od roku 2007 do IOP (hotova dokumentace) systém podpory komunikace veřejné správy na bázi technologií CRM univerzální podpora více komunikačních kanálů (email, web, telefon, IM) podpora kampaní, jednorázových akcí a nárazového nasazení většího počtu agentů zřízení krajského distribuovaného „callcentra“ ve spolupráci ORP a KrÚ maximální využití internetových standardů a stávající krajské/městské infrastruktury (ROWANet, metropolitní sítě, IP telefonní ústředny, info centra) Navrhujeme zvážit urychlené nasazení KCKV na problematiku CzechPointů a zákona 300/2008 Sb. ROWANet řešení jednotné regionální infrastruktury včetně připojení ke KIVS pro MAN sítě a orgány veřejné správy problematika náročnosti integrace s KIVS = finance z IOP Krajské datové a hostingové centrum Relevantní projekty kraje a měst
13
Děkuji za pozornost! Petr Pavlinec vedoucí OI
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.