Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen
2
Filozofie KAIZEN kontinuální či neustálé zlepšování, kdy se malými kroky se zapojením všech zaměstnanců, pokud možno bez velkých investic snažíme dosáhnout zlepšení překlad: kai = změna, zen = lepší filozofie Kaizen- způsob myšlení lidí, chápání práce i života strategie Kaizen – základ firemní kultury
3
KAIZEN první zavedení ve výrobních firmách
(výrobna/dílna/gemba - výrobku je přidána hodnota) => optimalizace výrobních procesů X prodleva v administrativě, službách => řešení model TSM vyjadřuje určitou metodickou posloupnost kroků
4
TOTAL SERVISE MGM
5
KAIZEN a zaměstnanci vytváří společné cíle a hodnoty
výrobní proces = přidávání hodnoty a ztráty (muda) tzn. naučit zaměstnance toto vnímat a rozlišovat seznam muda je prakticky nekonečný služby - především plýtvání s pracovním časem, se zaměstnanci, v rámci pracovního systému, v rámci pracovních postupů rozpoznání, následné odstraňování „mud“ => 1.krokem managementu změn => každodenní aktivitou všech zaměstnanců.
6
KAIZEN a pracoviště zlepšení podmínek na pracovišti
zviditelnění problému zlepšení efektivity práce sami se naučí více -> návrhy změny ke zlepšení -> změna okolí -> změna jich samotných => změna firemní kultury
7
KAIZEN zahrnuje orientace na zákazníka Kanban (systém štítků)
absolutní řízení kvality zdokonalování kvality just-inTime (metoda „právě včas“) kroužky řízení kvality žádné vadné zboží systém zlepšování aktivity malých skupin automatizace dobré vztahy managementu – zaměstnanci disciplína na pracovišti zvyšování produktivity absolutní údržba výrobních prostředků vývoj nových produktů
8
Kontrola kvality kontrola kvality (QS), statistická kontrola kvality, kroužky QS, absolutní kontrola kvality Demingův cyklus - klíčový nástroj pro zajištění neustálého zlepšování - cyklus PDCA( plan,do, check, action) - interakce mezi výzkumem, projekcí, výrobou, prodejem => vyšší kvalita, spokojenost zákazníků
9
Kroužky kvality skupinka zaměstnanců, kteří provádí různé činnosti vedoucí ke kontrole kvality zaměřují se na oblast nákladů, bezpečnost práce a produktivitu součástí celopodnikového programu kontroly kvality, sebezdokonalování, vzájemného vzdělání a kontroly toků od mgmtu se očekává zavedení hodnocení kritérií zaměřené na proces a ne na výsledek: Počet prav.schůzek Míra účasti jednotlivých členů Počet předložených zpráv k vyřešeným problémům Jak se členové staví k jednotlivým problémům Zda berou v úvahu stávající situaci v podniku atd…
10
KAIZEN a konkurence Normální okolnosti - hybná síla cena kvalita
úroveň služeb Japonsko rozhodující příčinou konkurenční soutěže je soutěž samotná
11
KAIZEN smět x chtít x znát jednoduchost
nejsou zapotřebí znalosti, technologie uplatnitelné ihned v praxi jsme vždy krůček před konkurencí předpokladem změna = smět x chtít x znát
12
KAIZEN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.