Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci."— Transkript prezentace:

1 SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci

2 Úvod do problematiky Jedním z cílů v rámci zkvalitnění kurikula studijního programu Všeobecné lékařství na LF UP je omezit pokračující atomizaci výuky a zvýšit úsilí o její vertikální a horizontální integraci. Pro další období bude nutné prohloubit integraci výuky, která by mohla zkvalitnit výukový proces, snížit počet zkoušek a omezit prohlubující se dělení výuky na jednotlivé předměty bez propojení s dalšími lékařskými obory, které by prakticky demonstrovalo význam probíraného tématu.

3 Při řešení budou postupně realizovány ve třech etapách následující kroky: První etapa integrace výuky – zahájení diskuze k integraci výuky v akademické obci LF UP za účelem získat výchozí podklady Druhá etapa integrace výuky – prezentace návrhů celé akademické obci LF UP (studentům, akademickým pracovníkům) – příprava změn do „Bílé knížky“ Třetí etapa integrace výuky – praktická realizace prvních změn v rámci integrace výuky je plánována na akad. rok 2008/2009

4 První etapa integrace výuky Zahájení diskuze k integraci výuky v akademické obci LF UP za účelem získat výchozí podklady – Tématická integrace – Předmětová integrace – Synergická integrace

5 Tématická integrace Možnosti výuky vybraných témat teoretických a preklinických oborů v rámci výuky oborů klinických, některé možnosti jsou uvedeny níže: přesunutí části výuky anatomie do předmětů chirurgie, neurochirurgie, urologie přesunutí části výuky histologie do vybraných klinických předmětů přesunutí části výuky mikrobiologie do předmětů plicní lékařství, interna přesunutí části výuky patologie do vybraných klinických předmětů

6 Tématická integrace Charakteristika tématické integrace: – změna sylabů – změna rozvrhů – nemění se kurikulum – nemění se časová dotace jednotlivých předmětů – nemění se odborná garance jednotlivých předmětů.

7 Předmětová integrace Využití stávajících výukových předmětů a jejich aktivní propojení, např. integrovaná propedeutika – interní, chirurgická Charakteristika předmětové integrace: – změna v sylabech – změna v kurikulu – změna v rozvrhu – nemění se celková časová dotace jednotlivých předmětů (výsledná časová dotace je součtem časových dotací původních předmětů) – spolugarance předmětu.

8 Synergická integrace Tvorba nových výukových předmětů kategorie „A“ jako modelových pro integrovanou výuku, např. „Sepse“, „Péče o pacienta v intenzivní péči“, „Bakteriální onemocnění, diagnostika a léčba“. Charakteristika: – změna v kurikulu – tvorba nových sylabů – nové požadavky na časovou dotaci – změna v rozvrhu – stanovení odborných garantů

9 Realizace praktické výuky od I. ročníku studia na LF UP Problém kapacity klinik ?!?

10 Děkuji za pozornost….


Stáhnout ppt "SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci."

Podobné prezentace


Reklamy Google