Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Procesy Informační proces
Administrativní procesy Informační proces
2
Procesy Proces představuje ucelené aktivity, které
obvykle vyžadují účast více činností U procesu lze určit: „Hodnotu“ Náklady na proces Vlastníka procesu Čas na realizaci Vnitřní uspořádání
3
Charakteristické vlastnosti procesu
Definované vstupní a výstupní veličiny Zřetězení s předcházejícími a následujícími činnostmi Závislost na faktorech Možnost ovládání průběhu
4
Workflow systémy P K AH A
5
Workflow systémy A – administrativní, opakované činnosti administrativního charakteru P – produkční, podporují hlavní podnikové procesy ( likvidace pojistné události, žádost o poskytnutí úvěru) K – kolaborativní, podporuje týmové řešení ( zpracování smlouvy) AH – ad-hoc, náhodnost vzniku (vyřízení nestandardní reklamace)
6
Administrativní procesy
Dobře strukturované, předem definované Využívány většinou uživatelů Procesy propojeny s formuláři a dalšími dokumenty Velká průchodnost
7
Produkční procesy Podrobně strukturovány a formalizovány
Procesy složité Vysoká průchodnost Vyžadují integraci Cílem je vysoká produktivita Omezený okruh uživatelů
8
Kolaborativní procesy
Méně strukturovány Řízená spolupráce Dynamická možnost změny procesu Průchodnost procesu
9
Ad-hoc Rychlá definice procesu Procesy definují koncoví uživatelé
Dynamické modifikace procesů Průchodnost procesu
10
Charakteristika procesu
11
Definování procesu Činnostmi Rolemi a odpovědností Metrikami
Výstupními produkty Návaznostmi jednotlivých činností Technikami, nástroji, dokumenty
12
Členění procesů Ortoprocesy – produkty pro externího zákazníka
Paraprocesy – produkty pro interního zákazníka Metaprocesy – monitoring, reporting
13
Informační proces Informace - význam, který přisuzujeme údajům
Údaj (data) – vhodně formalizovaný obraz vlastností objektu Informační systémy – veškeré informační procesy v organizaci
14
Informační systémy pro podporu:
Strategického řízení – Executive Management System Taktického řízení – Management Information System Operativního řízení – Transaction Processing System Kancelářského informačního systému – Office Information System Elektronické výměny dat – Electronic Data Interchange
15
Datový sklad – Data Warehouse
Systém předmětově orientovaných databází navržených za účelem poskytování informací Systém orientovaný na vyhledávání a přidávání dat Systém orientovaný na podporu řízení procesů
16
Přínosy: Dobře monitorovatelné prostředí
Zajištění komplexního pohledu na data Snížení redundantnosti dat Zajištění kvality dat
17
Datové sklady Podnikový datový sklad – Enterprice Data Warehouse
Datové tržiště – Data Mart – (specifické zaměření)
19
Komunikace Vztah mezi minimálně dvěma subjekty při reakci na určitou objektivní situaci Vnitřní komunikační systémy Formy komunikace (ústní a písemná) Komunikační kanály (formální, neformální)
20
Reporting Cíl: racionálnější provádění určité činnosti nebo procesu
Budoucí vývoj: integrované systémy reportů se promítnou do struktury MIS Reporting: retrospektivní zaměřený na budoucnost
21
Model procesu komunikace
22
Problémy komunikace Překroucení informace Komunikační zahlcení
Nevhodná forma předávání zpráv Nepřesné vyjadřování
23
Reporting Dílčí cíle: Reporting musí srovnávat musí vykazovat
musí analyzovat musí syntetizovat
24
Reporting-oblasti Vnější rizikové prostředí Zákazníci
Kategorizace zákazníků (spokojenost, doba spolupráce, dle reklamace) Míra realizace zboží Podíl specielních zakázek Obchodní toky
25
Trh Marketingový mix Podíl na trhu Konkurence Rozložení zákazníků
Kategorizace výrobků dle tržní životnosti Náklady na reklamu Efektivnost obchodních cest Podíl služeb
26
Vnitřní rizikové prostředí
Výkonová rizika Příprava výroby, vývoj Náklady Kvalita Finanční rizika Zdroje finančních prostředků Finanční pozice, ziskovost Podnikatelská rizika
27
Personální rizika Pracovní kapacita Struktura zaměstnanců
Mobilita, fluktuace zaměstnanců Náklady práce Noví zaměstnanci - adaptabilita
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.