Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Collegiate Association Research for Principle
Tajemství vztahů aneb Jak vytvořit vztahy, které jsou pevné, hluboké a trvalé Collegiate Association Research for Principle
2
Otázky: Jak si vytvořit dobré vztahy? Rozdíly mezi mužem a ženou.
3
Collegiate Association Research for Principle
2. životní cíl: Mít dobré manželství, rodinu a vztahy s ostatními lidmi Collegiate Association Research for Principle
4
Collegiate Association Research for Principle
Potřeba navazovat vztahy s naším okolím je nám vrozená. Vytváření dobrých vztahů není věcí náhody. Je to především záležitost našeho charakteru. Je důležité, abychom si osvojili principy, kterými se řídí lidské vztahy a vytvořili si potřebné návyky. Collegiate Association Research for Principle
5
+ – + – + – + – Princip duality mužskost ženskost Lidé zvířata
Všechno kolem nás mužskost ženskost Lidé muž žena zvířata samec samice rostliny tyčinky pestíky Molekuly Atomy částice + – + – + – Všechno živé na planetě Zemi a všechno neživé ve vesmíru existuje ve dvojí formě, jako + a – tedy jako mužskost a ženskost. + –
6
Všechno kolem nás existuje ve vztazích
Iniciuje Subjekt muž Objekt žena Reaguje Základem existence je vztah. Proto i člověk potřebuje žít ve vztazích. Nemůže žít sám.
7
Collegiate Association Research for Principle
Zvířata žijící ve skupinách: Samice – má lepší sluch a čich a také větší centrum strachu v mozku než samci. Samec – větší centrum hněvu a akce Díky citlivějším smyslům samice snáz zaznamená nebezpečí. Tím se zaktivizuje její centrum strachu a samice vydá hlasitý zvuk. Zvuk zaregistruje samec a je okamžitě připraven k obraně, případně útoku na nepřítele. Collegiate Association Research for Principle
8
Muži jsou z Marsu a ženy z Venuše
Fakta : Komunikační centrum ženského mozku má o 11 % více hmoty než u mozku muže a také centrum strachu je u ženského mozku větší. Mužský mozek má naopak větší centrum sexuální aktivity, hněvu a akce. Žena má větší periferní vidění. Co z toho plyne: Když žena mluví, uvolňuje se hormon serotonin. Čím víc mluví, tím se cítí lépe. Nepotřebuje rady, potřebuje, aby se mohla vypovídat a muž poslouchal a dal najevo, že s ní soucítí. Když žena mluví o běžných věcech, chápe to jako upevnění vztahu. Collegiate Association Research for Principle
9
Muž chápe jako upevnění vztahu vzájemnou činnost..
Aby muž mohl komunikovat, potřebuje být nejdřív v pohodě. Muž na rozdíl od ženy potřebuje smysluplnou konverzaci a očekává reakci, odpověď případně radu druhé osoby. Když se muž necítí dobře, neví, co dělat, vylučuje se hormon kortizol. Je mu nepříjemně, proto jeho podvědomí hlásá uzavřít se a jít pryč. Potřebuje být sám, aby se uklidnil nebo se zlobí a reaguje. Pláč a emocionální reakce ženy situaci jen zhorší. Když muž a žena jedou v autě, žena vnímá díky lepšímu perifernímu vidění víc věcí a kvůli většímu centru strachu se snáz vyleká. Muž naopak nevidí to, co žena a navíc její projevy strachu v něm vzbuzují hněv a potřebu akce
10
Muž se touží o ženu dobře postarat. Touží zabezpečit rodinu
Muž se touží o ženu dobře postarat. Touží zabezpečit rodinu. Potřebuje, aby mu žena dávala najevo, že ho potřebuje. Muž touží být v pozici subjektu a konat. Velice těžce snáší kritiku. Je sám se sebou nespokojen, vylučují se stresové hormony, uzavírá se a odchází. Žena potřebuje v muži cítit oporu. Přirozeně raději zaujímá pozici objektu. Je pro ní přijatelnější negativní reakce muže než žádná. A nejhorší je, když muž odejde nebo když jí nevnímá. Když se žena zlobí, uklidní ji už to, že mluví, křičí nebo pláče. Vylučuje se u ní serotonin. Muž, když se zlobí a křičí, rozzlobí se ještě víc, protože se u něj vylučuje kortizol. Ve vztazích mezi mužem a ženou je důležité uvědomit si odlišné vnímání reality a umět ocenit rozdíly – dokázat milovat rozdíly. Když muž a žena chtějí a snaží se, dokáží se jeden druhému přizpůsobit !!!
11
Princip společného centra a výsledku
muž žena centrum společný výsledek Aby se vztahy správně rozvíjely, musejí mít subjekt i objekt společné centrum a hmatatelný výsledek.
12
Centrum – na co jsme zaměřeni
Být hmotně zabezpečený. Umět se bavit. Mít dobré přátele. Na církev Na vlastní osobu Na práci, studium Na manžela Na rodinu Na hodnoty
13
Jak si rozvinout dobré vztahy?
Musíme žít v souladu s Principy a vytvořit si správné návyky. Collegiate Association Research for Principle
14
Collegiate Association Research for Principle
Konto v citové bance Konto v citové bance je metafora, která vyjadřuje množství důvěry, která existuje ve vašem vztahu k druhé osobě. Pokud já na svůj účet v citové bance neustále ukládám, vztah se rozvíjí, prohlubuje a komunikace mezi námi je snadná. Pokud z konta v citové bance často vybírám, vztah je víc a víc napjatý, komunikace vázne a vznikají konflikty. Když konto zcela vyčerpám nebo se dostanu do mínusu, může se vztah nenávratně poškodit nebo zcela vytratit. Collegiate Association Research for Principle
15
Šest hlavních vkladů do citové banky:
Snažte se druhé chápat a rozumět jim Pokud druhého člověka neznáte, nevíte, co pro něj znamená vklad. To co se líbí a vyhovuje vám, může být druhým člověkem chápáno jako výběr. Věnujte pozornost maličkostem I malé věci vykonané ve správný čas a na správném místě, mohou mít rozhodující vliv. Dodržujte závazky Pokud něco slíbíte, dodržte to. Vyjasněte si vzájemná očekávání Vzhledem k odlišnému vnímání reality a nedokonalé komunikaci, je třeba neustále kontrolovat, zda si obě strany správně rozumějí.
16
Collegiate Association Research for Principle
Projevujte osobní integritu Buďte čestní, spolehliví, poctiví a loajální i k lidem, kteří tu právě nejsou. Kdykoli čerpáte z konta, upřímně se omluvte Jestliže má být omluva vkladem, musí být upřímná a musí tak být i pochopena. Klaníš-li se, pokloň se hluboce. Orientální moudrost Collegiate Association Research for Principle
17
Jaké návyky je dobré si osvojit, pokud
chceme mít dobré vztahy?
18
návyk – Myslete způsobem výhra/výhra
6 různých postojů ke spolupráci: výhra/výhra výhra/prohra prohra/výhra prohra/prohra výhra výhra/výhra, nebo žádná dohoda Collegiate Association Research for Principle
19
Collegiate Association Research for Principle
Výhra/prohra Lidé tohoto typu jsou autoritativní. Mají sklon k využívání svého postavení, aby prosadili své záměry. Prohra/výhra Lidé této mentality nemají odvahu projevit své pocity nebo svá přesvědčení a snadno se nechají zastrašit. Projevené pocity však nezmizí. Ukládají se, hromadí a jednoho dne vyjdou na povrch. Prohra/prohra Dva lidé typu výhra/prohra. Protože nemohou oba vyhrát, jediné, co pro ně má smysl, je poškodit druhého za každou cenu. Je to také filozofie vysoce závislé nešťastné osoby. Když nemůže vyhrát nikdo, není prohra tak zlá. Collegiate Association Research for Principle
20
Collegiate Association Research for Principle
Výhra Lidé netouží po tom, aby druzí prohráli. Je jim to jedno. Touží jen dostat, co chtějí. Výhra/výhra nebo žádná dohoda Tento přístup dává velkou svobodu. Lidé jsou svobodnější, protože nemusí druhé do něčeho nutit ani ustoupit. Tento přístup je dobrý třeba v rodině. Pokud se nemůžeme domluvit na společném filmu, budeme dělat něco jiného. Je to nejlepší pokud není možné dosáhnout stavu výhra/výhra. Výhra/výhra Musíme mít jasno v tom co doopravdy chceme Rovnováha mezi odvahou a ohleduplností Milý, statečný, houževnatý, rozhodný, jistý, citlivý Na všechny se dostane Collegiate Association Research for Principle
21
návyk- Nejdříve se snažte pochopit, potom být pochopeni
Chcete-li s někým dobře vycházet, musíte mu rozumět Empatické naslouchání Naše komunikace: Slova 10% Tón hlasu 30% 60% neverbální komunikace Collegiate Association Research for Principle
22
Vytvářejte podmínky pro spolupráci:
Schopnost otevřít se novým možnostem. Mimořádnou osobní jistotu, otevřenost a smysl pro dobrodružství. Úcta k druhému člověku – Jestliže má na věc jiný názor než já, musí k tomu mít důvod. Musím se ho snažit pochopit. Cenit si odlišností. Každý člověk je jedinečný. Vzájemně se doplnit. Kompromis nestačí. Téměř vždy existuje třetí alternativa. Collegiate Association Research for Principle
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.