Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKamila Kopecká
1
Substituční efekt (zvýšení ceny) Důchodový efekt (zvýšení ceny) Ceny tzv. komplementů Zdroj: www.sketa-shop.ic.cz/.../SVSaZSV-30-Cena_jako_vysledek_stretu.d...
2
Lidé se snaží nedostupný výrobek nahradit (substituovat) nějakým jiným, zkrátka najít nějakou náhražku Koncerty jsou příliš drahé, raději si pořídím CD a poslechnu si to Ceny vstupenek jsou příliš drahé, raději si pořídím DVD Zdražili benzín, do práce se nedopravuji svým autem, používám MHD
3
Vyjadřuje situaci, kdy při zvýšení cen musím omezit svoje potřeby, neboť se vzrůstajícími cenami klesá můj příjem (důchod) = výplatu mám stejnou, ale méně toho nakoupím Již nejsem ochoten si koupit například nový televizor, ten starý sice už nemá ostrý obraz, ale zatím musí stačit Růst cen elektřiny (www)
4
Vliv na poptávku mají i ceny tzv. komplementů Komplement je výrobek, který nějak souvisí s jiným výrobkem. Komplementem k autu je benzín. Pokud bude velmi drahý benzín, bude se prodávat méně aut (auta a benzín se prodávají u odlišných obchodníků) Komplementem k tiskárně je náplň (tiskárnu i náplň mohu koupit u stejného obchodníka)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.