Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
Periodické hodnocení zaměstnanců ŽDB a.s. - nástroj ke zkvalitnění řízení lidských zdrojů Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
2
Periodické hodnocení zaměstnanců v ŽDB a.s.
1. Tvorba a zavádění systému hodnocení v kategorii TH pracovníků 2. Provázanost výsledků hodnocení na vzdělávání a rozvoj pracovníků 3. Transformace a aplikace systému hodnocení pro kategorii dělnických profesí
3
1.Tvorba a zavádění systému hodnocení v kategorii TH pracovníků
1.1. Filosofie řízení lidských zdrojů - Cíl - Obsah - Realizace
4
1.Tvorba a zavádění systému hodnocení v kategorii TH pracovníků
1.2. Hodnocení zaměstnanců - Forma - Cíl - Realizace - Vazba na ISO
5
Cíle hodnocení zaměstnanců:
rozvoj komunikace a odstraňování vnitřních bariér motivování zaměstnanců a jejich výkonnostní růst osobní rozvoj zaměstnanců optimalizace personální struktury
6
1. Tvorba a zavádění systému hodnocení v kategorii TH pracovníků
1.3. Rozvojový rozhovor - Definice - Cíl - Příprava na rozvojový rozhovor - Průběh rozvojového rozhovoru - Závěr rozvojového rozhovoru
7
Rozvojový rozhovor Rozvojový rozhovor je dialog mezi hodnoceným a hodnotitelem, který má vyústit v objektivní posouzení způsobilosti pracovníka pro stávající, případně zamýšlené pracovní zařazení a dané časové období a ve společné stanovení cílů hodnocenému v oblasti pracovně výkonnostní a oblasti odborného rozvoje.
8
Cílem rozvojového rozhovoru
lepší vzájemné poznání a pochopení zlepšení vzájemných vztahů dosažení kvalitní zpětné vazby k maximální reálnosti potřebnosti a progresivitě přijatých závěrů a cílů k posílení sebedůvěry pracovníka
9
Průběh rozvojového rozhovoru
• část I Úvodní rozhovor část II Hodnocení pracovní výkonnosti část II Hodnocení odborné způsobilosti část II Hodnocení osobnostních předpokladů část III. - Hodnocení potenciálu zaměstnance část IV. - Celkový výsledek hodnocení část V.1.a 2. - Dohodnuté úkoly a cíle v oblasti pracovně-výkonnostní a POR
10
1. Tvorba a zavádění systému hodnocení v kategorii TH pracovníků
1.4. Předpoklady úspěšného rozvojového rozhovoru - Připravenost hodnotitele - Připravenost hodnoceného - Atmosféra hodnocení
11
2. Provázanost výsledků hodnocení na vzdělávání a rozvoj pracovníků
2.1. Výstupy z hodnocení - Záznam rozvojového rozhovoru - Sběrný arch - Požadavky na vzdělávací akce - Plán vzdělávacích akcí - Plán nákladů na vzdělávání
12
Sběrný arch Obsahem jsou údaje, které tvoří výstup hodnocení za celou skupinu hodnocených Celkový výsledek hodnocení Dosažené celkové průměrné bodové hodnocení Přehled klíčových zaměstnanců Souhrn požadavků na vzdělávací akce
13
2. Provázanost výsledků hodnocení na vzdělávání a rozvoj pracovníků
2.2. Realizace vzdělávání - Přihláška na vzdělávací akce - Úhrada vzdělávací akce - Hodnocení vzdělávací akce - Hodnocení efektivnosti - Vedení dokumentace
14
Vzdělávací akce Členění: - Povinné - Doplňkové - Průřezové
15
2.2. Realizace vzdělávání Hodnocení efektivnosti
- Smyslem je měření přínosu vzdělávání pro ŽDBa.s. - Princip hodnocení je založen na posuzování míry plnění předem stanoveného cíle příslušné vzdělávací akce, která je vyjádřena v procentech. - Hodnocení efektivnosti zrealizovaných VA provádí přímý nadřízený po uplynutí 6 ti měsíců od ukončení VA.
16
3. Transformace a aplikace systému hodnocení pro kategorii dělnických profesí
3.1. Předpoklady úspěšného rozvojového rozhovoru - Příprava hodnotitele - Připravenost hodnoceného - Atmosféra hodnocení
17
3. Transformace a aplikace systému hodnocení pro kategorii dělnických profesí
3.2. Průběh hodnocení - Otevřená komunikace - Kritéria hodnocení - Stupně hodnocení způsobilosti
18
Kritéria hodnocení Kritérium I – pracovní výkonnost
Kritérium II – odborná způsobilost Kritérium III – osobnostní předpoklady Kritérium IV -- víceprofesnost Kritérium V – pracovní kázeň a hospodárnost
19
Stupně hodnocení způsobilosti
0 – neodpovídá požadavkům 1 – částečně odpovídá požadavkům 2 – většinou odpovídá požadavkům 3 – částečně překračuje požadavky 4 - 5 – zřetelně překračuje požadavky 6 - 7 – výrazně překračuje požadavky
20
3. Transformace a aplikace systému hodnocení pro kategorii dělnických profesí
3.3. Výstupy z hodnocení - Záznam hodnocení - Sběrný arch - Požadavky na vzdělávací akce - Plán vzdělávacích akcí - Plán nákladů na vzdělávání
21
Záznam hodnocení Bodové hodnocení z jednotlivých kritérií
Výsledek celkového hodnocení, tzn. součet všech bodů. Slouží jako podklad pro stanovení osobního příplatku pro následující rok Cíle a úkoly v oblasti pracovně-výkonnostní Cíle a úkoly v oblasti odborného rozvoje Vyjádření hodnoceného
22
Sběrný arch Celkový výsledek hodnocení
Dosažené celkové průměrné bodové hodnocení Přehled klíčových zaměstnanců Souhrn požadavků na vzdělávací akce
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.