Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno"— Transkript prezentace:

1 Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Filip Hercík DLO2 Duben 2011

2 Postup práce Výběr dané linky (zdůvodnění, současný stav )
Shromáždění informací (internet, …) Průzkum v terénu (sčítání, pozorování, …) Vytvoření kategorií Vyhodnocování výsledků Závěr

3 Výběr linky Linka Praha – Brno 5 dopravců Student Agency Eurolines
Eurobus Turancar SAD Humenné

4 Praha Ústřední autobusové nádraží Florenc

5 Brno Autobusové nádraží Hotel Grand Ústřední autobusové
nádraží Zvonařka

6 Nástupní a výstupní zastávka v Praze
Výhody - poloha nádraží - přestupní bod - turistický bod Nevýhody - vysoké poplatky za vjezd

7 Nástupní a výstupní zastávka v Brně – Hotel Grand
Výhody - poloha nádraží - malé poplatky za použití Nevýhody - kapacita nádraží

8 Nástupní a výstupní zastávka v Brně – Zvonařka
Výhody - kapacita nádraží Nevýhody - poloha nádraží - vysoké poplatky za vjezd

9 Průzkum „od stolu“ Webové stránky dopravců Informační kanceláře
Diskuze

10 Webové stránky Student Agency

11 Webové stránky Eurolines

12 Webové stránky Eurobus

13 Webové stránky Turancar

14 Webové stránky SAD Humenné

15 Informační kancelář Student Agency

16 Informační kancelář Eurolines

17 Informační kancelář Eurobus

18 Turancar, SAD Humenné Informační kancelář Turancar v Praze na Florenci, v Brně není Informační kancelář SAD Humenné v Praze ani v Brně není (v rámci AMS)

19 Diskuzní a dopravní server K-REPORT

20 Průzkum v terénu Příprava formulářů Výběr místa Praha – ÚAN Florenc
Brno – Hotel Grand, ÚAN Zvonařka Čas sběru informací Praha 12:00 – 21:00 Brno 8:00 – 17:00 Případná spolupráce se zaměstnanci dopravců

21 Formulář

22 Průzkum Pravidelný odjezd – podle jízdního řádu Dopravce
Chování řidiče a jeho vzhled, oblečení Služby stewarda Nadstandardní služby Přeprava zavazadel – podmínky Informace o vozidle - rok výroby, velikost zavazadlového prostoru, značka a čistota Číslo linky, trasa linky Příjezd ke stanovišti Skutečný odjezd Obsazenost vozidla – kolik lidí do Brna / Prahy

23 Průzkum Spolupráce se stewardy, s řidiči Sledování, sčítání
Časově náročné, jednorázové

24 Cenový výzkum Zdroj webové stránky dopravců
Porovnání cen jízdenek (normální a studentské)

25 Výzkum konkurenční Počet přepravený cestujících na dané trase
Vývoj obsazenosti během dne Počet spojů jezdících v Brně k hotelu Grand nebo na Zvonařku Příjezd ke stanovišti Stáří vozového parku Zpoždění při cestě z Brna Nadstandardní služby

26 Počet přepravených cestujících Praha - Brno

27 Počet spojů GRAND / Zvonařka

28 Vývoj obsazenosti Praha - Brno

29 Příjezd ke stanovišti v Praze

30 Nadstandardní služby

31 Stáří vozového parku

32 Zpoždění z Brna do Prahy

33 Počet přepravených cestujících Brno - Praha

34 Vývoj obsazenosti Brno - Praha

35 Vyhodnocení průzkumu Dominantní postavení Student Agency
- rozsah spojů - nadstandardní služby - levné jízdenky pro „každodenní cestující“ - dobře zpracované webové stránky - marketingové akce

36 Vyhodnocení průzkumu Ze slovenských dopravců nejlepší služby za dobré ceny nabízí Eurobus (129 Kč do Brna) Naopak SAD Humenné nabízí drahé jízdné a žádné nadstandardní služby (240 Kč do Brna) Jednorázový výzkum nemůže přesně stanovit situace na této trase (školní účely)

37 Doporučení pro nového dopravce
Nový dopravce se může pustit na tuto trasu za předpokladu splnění několika podmínek (finančně zajištěn dopravce) Stáří autobusů co nejnižší Nadstandardní služby Vyšší počet spojů (min 60 minu interval) V Brně zajíždět k Hotelu Grand Dobrý rezervační systém, akce, zvýhodnění Po 3 měsících (zkušební provoz) vyhodnotit tuto linku

38 Zdroje http://www.studentagency.cz http://www.eurolines.cz

39 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno"

Podobné prezentace


Reklamy Google