Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Filip Hercík DLO2 Duben 2011
2
Postup práce Výběr dané linky (zdůvodnění, současný stav )
Shromáždění informací (internet, …) Průzkum v terénu (sčítání, pozorování, …) Vytvoření kategorií Vyhodnocování výsledků Závěr
3
Výběr linky Linka Praha – Brno 5 dopravců Student Agency Eurolines
Eurobus Turancar SAD Humenné
4
Praha Ústřední autobusové nádraží Florenc
5
Brno Autobusové nádraží Hotel Grand Ústřední autobusové
nádraží Zvonařka
6
Nástupní a výstupní zastávka v Praze
Výhody - poloha nádraží - přestupní bod - turistický bod Nevýhody - vysoké poplatky za vjezd
7
Nástupní a výstupní zastávka v Brně – Hotel Grand
Výhody - poloha nádraží - malé poplatky za použití Nevýhody - kapacita nádraží
8
Nástupní a výstupní zastávka v Brně – Zvonařka
Výhody - kapacita nádraží Nevýhody - poloha nádraží - vysoké poplatky za vjezd
9
Průzkum „od stolu“ Webové stránky dopravců Informační kanceláře
Diskuze
10
Webové stránky Student Agency
11
Webové stránky Eurolines
12
Webové stránky Eurobus
13
Webové stránky Turancar
14
Webové stránky SAD Humenné
15
Informační kancelář Student Agency
16
Informační kancelář Eurolines
17
Informační kancelář Eurobus
18
Turancar, SAD Humenné Informační kancelář Turancar v Praze na Florenci, v Brně není Informační kancelář SAD Humenné v Praze ani v Brně není (v rámci AMS)
19
Diskuzní a dopravní server K-REPORT
20
Průzkum v terénu Příprava formulářů Výběr místa Praha – ÚAN Florenc
Brno – Hotel Grand, ÚAN Zvonařka Čas sběru informací Praha 12:00 – 21:00 Brno 8:00 – 17:00 Případná spolupráce se zaměstnanci dopravců
21
Formulář
22
Průzkum Pravidelný odjezd – podle jízdního řádu Dopravce
Chování řidiče a jeho vzhled, oblečení Služby stewarda Nadstandardní služby Přeprava zavazadel – podmínky Informace o vozidle - rok výroby, velikost zavazadlového prostoru, značka a čistota Číslo linky, trasa linky Příjezd ke stanovišti Skutečný odjezd Obsazenost vozidla – kolik lidí do Brna / Prahy
23
Průzkum Spolupráce se stewardy, s řidiči Sledování, sčítání
Časově náročné, jednorázové
24
Cenový výzkum Zdroj webové stránky dopravců
Porovnání cen jízdenek (normální a studentské)
25
Výzkum konkurenční Počet přepravený cestujících na dané trase
Vývoj obsazenosti během dne Počet spojů jezdících v Brně k hotelu Grand nebo na Zvonařku Příjezd ke stanovišti Stáří vozového parku Zpoždění při cestě z Brna Nadstandardní služby
26
Počet přepravených cestujících Praha - Brno
27
Počet spojů GRAND / Zvonařka
28
Vývoj obsazenosti Praha - Brno
29
Příjezd ke stanovišti v Praze
30
Nadstandardní služby
31
Stáří vozového parku
32
Zpoždění z Brna do Prahy
33
Počet přepravených cestujících Brno - Praha
34
Vývoj obsazenosti Brno - Praha
35
Vyhodnocení průzkumu Dominantní postavení Student Agency
- rozsah spojů - nadstandardní služby - levné jízdenky pro „každodenní cestující“ - dobře zpracované webové stránky - marketingové akce
36
Vyhodnocení průzkumu Ze slovenských dopravců nejlepší služby za dobré ceny nabízí Eurobus (129 Kč do Brna) Naopak SAD Humenné nabízí drahé jízdné a žádné nadstandardní služby (240 Kč do Brna) Jednorázový výzkum nemůže přesně stanovit situace na této trase (školní účely)
37
Doporučení pro nového dopravce
Nový dopravce se může pustit na tuto trasu za předpokladu splnění několika podmínek (finančně zajištěn dopravce) Stáří autobusů co nejnižší Nadstandardní služby Vyšší počet spojů (min 60 minu interval) V Brně zajíždět k Hotelu Grand Dobrý rezervační systém, akce, zvýhodnění Po 3 měsících (zkušební provoz) vyhodnotit tuto linku
38
Zdroje http://www.studentagency.cz http://www.eurolines.cz
39
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.