Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSamuel Bednář
1
Strategické analýzy MANAGEMENT 2 - 7. CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková
2
MANAGEMENT 2 - cvičení2 SWOT analýza
3
MANAGEMENT 2 - cvičení3 SWOT analýza WRelativně vysoké výrobní náklady TKonsolidovaní odběratelé ORůst poptávky po produktu firmy WVysoká ztrátovost dílů ve výrobě SRelativně dobrá vybavenost laboratoří a testovacích zařízení SDobrá pověst firmy TÚzká specializace firemních dodavatelů
4
MANAGEMENT 2 - cvičení4 SWOT analýza SRelativně vyšší kvalifikace zaměstnanců WSelhávání výrobků v záruční lhůtě OTrh firmy s konzervativními zákazníky věrnými jedné značce TJednání o novém zákoně zpřísňujícím požadavky na výrobky firmy SKvalitní informační systém firmy WPříliš vysoká likvidita TAtomizované tržní prostředí
5
MANAGEMENT 2 - cvičení5 BCG analýza
6
MANAGEMENT 2 - cvičení6 > 11< 1 Relativní tržní podíl Tempo růstu trhu
7
7 Otazníky produkty na trzích s vysokým tempem růstu ale nízkým podílem na trhu zpravidla nové produkty vyžadující vysoké finanční investice pro zvýšení podílu na trhu a udržení se na rostoucím trhu ? = není jasné, zda firma žádoucí vývoj zvládne
8
8 Hvězdy produkty na trzích s vysokým tempem růstu a s vysokým podílem na trhu úspěšné produkty X finančně nákladné jejich udržení na trhu
9
9 Peněžní (dojné) krávy produkty na trzích s nízkým tempem růstu ale s vysokým podílem na trhu produkt ve fázi zralosti (! bude následovat úpadek !) není třeba výrazných investic do udržení na trhu zdroj příjmů firmy slouží k financování „hvězd“ a „otazníků“
10
10 (Bídní) psi produkty na trzích s nízkým tempem růstu a s nízkým podílem na trhu výrobky ve fázi úpadku nebo které se „neuchytily“ doporučuje se jejich stažení
11
MANAGEMENT 2 - cvičení11 Relativní tržní podíl celkový podíl dané firmy na trhu (v %) RPF = podíl největšího konkurenta firmy na trhu (v %)
12
MANAGEMENT 2 - cvičení12 Relativní tržní podíl výrobků: Výrobek A= 40/30= 1,33 Výrobek B= 15/15= 1 Výrobek C= 15/20= 0,75 Výrobek D= 4/40= 0,1
13
Tempo růstu trhu ABCD 2009?5-6%? 10- 15% ? 9- 11% ?0-5% 20083.8006%1.20014%1.00018%2.2502% 20073.6006%1.05017%85042%2.2000% 20063.4003%9000%600100%2.2005% 20053.3003%90013%3002.1005% 20043.20080002.000
14
A 1,335-6 B 110-15 C 0,759-11 D 0,10-5 > 1< 11 Relativní tržní podíl Tempo růstu trhu 15% 7% 0% Hvězdy Otazníky Dojné krávy Bídní psi A B C D
15
15 Interpretace analýzy: Produkt A: hlavní zdroj zisku (ten investovat do produktu B, popř. C) – produkt pravděpodobně na konci životního cyklu – je třeba ho nahradit (B???) Produkt B: vyžaduje investice pro udržení pozice na trhu, potenciální dojná kráva? (prognózy vývoje růstu trhu???) Produkt C: vyžaduje výrazné investice, potenciální hvězda (zvýšíme produkci B, stáhneme C nebo z obou vytvoříme dojnou krávu???) Produkt D: stáhneme z trhu, nic nám nepřináší
16
16 Děkuji za pozornost!!!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.