Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
2
Programme for International Student Assessment
PISA 2012 – oblast řešení problémů Programme for International Student Assessment mezinárodní projekt OECD měření výsledků vzdělávání čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost 15letí žáci pět sběrů dat: 2000, 2003, 2006, 2009, 2012
3
PISA 2012 Problem Solving testování v oblasti řešení problémů
PISA 2012 – oblast řešení problémů PISA 2012 Problem Solving testování v oblasti řešení problémů počítačový test zapojeno 44 zemí z 65 včetně ČR v ČR testováno cca 2800 žáků v 297 školách PISA 2003 – písemný test pro oblast řešení problémů, jiné úlohy, nelze sledovat trendy
4
Gramotnost v oblasti řešení problémů
PISA 2012 – oblast řešení problémů Gramotnost v oblasti řešení problémů schopnost jednotlivce využívat kognitivní dovednosti k porozumění problémové situaci a k jejímu vyřešení zájem jednotlivce se takovými situacemi zabývat a při jejich řešení uplatnit vlastní potenciál
5
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Vzorová úloha 1
6
Vzorová úloha 1 – pokračování
PISA 2012 – oblast řešení problémů Vzorová úloha 1 – pokračování
7
Vzorová úloha 1 - pokračování
PISA 2012 – oblast řešení problémů Vzorová úloha 1 - pokračování
8
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Vzorová úloha 2
9
Průměrné výsledky zúčastněných zemí
PISA 2012 – oblast řešení problémů Průměrné výsledky zúčastněných zemí PISA 2012 – Řešení problémů
10
Zastoupení žáků na úrovních způsobilosti
PISA 2012 – oblast řešení problémů Zastoupení žáků na úrovních způsobilosti PISA 2012 – Řešení problémů
11
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Relativní výsledek žáků vzhledem k jejich výsledku v ostatních oblastech Rozdíl je statisticky významný Výsledek v oblasti řešení problémů je lepší než výsledek v matematice, čtení a přírodních vědách Výsledek v oblasti řešení problémů je horší než výsledek v matematice, čtení a přírodních vědách
12
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Reakce ČŠI realizace sekundárních analýz s cílem vydefinovat příčiny daného stavu a navrhnout příslušná opatření vývoj nových inspekčních postupů pro sledování a hodnocení podpory rozvoje a dosažení úrovně žáků v klíčových gramotnostech (využitelnost také ze strany škol) pravidelné sledování podpory rozvoje a dosažené úrovně žáků v klíčových gramotnostech v rámci inspekční činnosti využití testovací aplikace s databankou úloh pro průběžné hodnocení žáků v klíčových gramotnostech přímo ze strany škol
13
Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor
Fráni Šrámka 37, Praha 5 Tel.: ǀ
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.