Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNella Vaňková
1
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních služeb II.“ Ostrava, 24. 10. 2013
2
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Plánované náklady: 5 mil. Kč Doba realizace: 1. 1.2014 – 30. 6. 2015 Klíčové aktivity: KA 1 – Metodická podpora v procesu plánování sociálních služeb KA 2 – Zajištění odborných seminářů na témata týkající se plánování rozvoje sociálních služeb KA 3 – Podpora zvyšování informovanosti veřejnosti v sociální oblasti KA 4 – Case management v sociálních službách
3
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu KA 1 – Metodická podpora v procesu plánování sociálních služeb 3 subaktivity: Zjišťování potřeb obcí s obecním úřadem v procesu plánování sociálních služeb: a)Identifikace potřeb obcí s obecním úřadem v procesu plánování – v rámci konzultací bude zmapován stav procesu plánování v zapojených obcích, budou formulovány potřeby (52 zapojených obcí), Dílčí výstupy: vypracovaná metodika pro plánování sociálních služeb obcí s obecním úřadem, vypracovaná příručka příkladů dobré praxe obcí s obecním úřadem v procesu plánování b) Odborný tématický seminář – zaměřený na identifikaci a příp. řešení zjištěných potřeb v procesu plánování (2 běhy pro 40 osob, 31 zapojených obcí), c) Tématický seminář – sdílení příkladů dobré praxe v obcích s obecním úřadem (2 běhy pro 60 osob, 46 zapojených obcí), 2) Individuální metodické konzultace (22 zapojených obcí s POÚ, celkem 208 hodin), 3) Podpora směřující ke sjednocení střednědobých plánů (28 zapojených obcí s POÚ): a)Workshop – příprava pracovní verze b)Souhrnný seminář – přijetí konečné verze
4
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu KA 2 – Zajištění odborných seminářů na témata týkající se plánování rozvoje sociálních služeb 2 subaktivity: 1) Jednodenní vzdělávací/tematické semináře: a)Odborný tématický seminář k tématu Propojování plánování rozvoje sociálních služeb a sociální práce (4 běhy pro 80 osob, 25 zapojených obcí s POÚ), b)Odborný tématický seminář na téma Kvalita sociálních služeb v procesu plánování sociálních služeb (3 běhy pro 60 osob, 22 zapojených obcí s POÚ), 2) Dvoudenní vzdělávací semináře a) Odborný tématický seminář k tématu Proces zjišťování potřeb uživatelů (vytváření dotazníků, analýz, formulace, pokládání otázek, atd.) v rámci plánování sociálních služeb (3 běhy pro 60 osob, 35 zapojených obcí), b) Odborný tématický seminář zaměřený na funkci koordinátora plánování sociálních služeb: vedoucí a organizační schopnosti (vedení týmu, organizování veřejných akcí, kulatých stolů, získání schopnosti facilitátora apod.) (2 běhy pro 40 osob, 19 zapojených obcí s POÚ).
5
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu KA 3 – Podpora zvyšování informovanosti veřejnosti v sociální oblasti 4 subaktivity: 1)Zajištění dostupnosti základních informací pečujícím osobám pro lepší orientaci v situaci, kdy jejich blízký potřebuje náhle zajistit nezbytnou péči: -vytvoření informačního letáku, který bude zaměřen na práva pečujících osob a na možnosti využívání přirozené sítě podpory, na možnosti využívání běžně dostupných služeb (30 000 ks letáků), 2) Podpora zvyšování informovanosti veřejnosti o povinnostech poskytovatelů sociálních služeb ve vztahu k dodržování práv osob: -Vytvoření informačního letáku (20 000 ks letáků), 3) Realizace meziresortního setkání k problematice informovanosti o povinnostech poskytovatelů sociálních služeb ve vztahu k dodržování práv osob (pro cca 60 osob), 4) Realizace seminářů ke zlepšování kvality pobytových sociálních služeb pro seniory (5 běhů pro cca 130 osob):
6
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu KA 4 – Case management v sociálních službách 3 subaktivity: 1)Odborný tematický seminář k téma Case management v sociální oblasti (teoretická část) (1 běh pro 50 osob), 2) Praktická příprava pracovníků obcí s rozšířenou působností (4 běhy pro 40 osob), 3) Podpora vzniku pracovního týmu pro práci s odmítnutými zájemci o službu prostřednictvím zástupců obcí s POÚ vzdělaných v metodě case management Výstupem KA a činnosti pracovního týmu bude metodická příručka, jež bude popisovat postup při práci s odmítnutým zájemcem se strany poskytovatele sociální služby a rovněž ze strany obce.
7
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Děkuji Vám za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.