Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Grafický editor GIMP (13)
Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Grafický editor GIMP (13) Výběr podle barev, skládačka (puzzle)… „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“
2
Využití výběru pro vytvoření skládačky
Práci s výběrem podle barvy (s jednotlivými typ výběrů jsme se již seznámili) si ukážeme na praktickém příkladě. Úkol: Vytvořte z libovolné fotografie skládačku (puzzle). Uložte ho jako obrázek JPG - je ho možno potom použít například v editoru Malování na procvičení práce s programem – koukněte na ukázku: Úkol: Zopakujte si, jaké způsoby výběru možno použít „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“
3
1. Krok – vytvoření šablony na rozřezání snímku
Otevřeme vhodný obrázek, duplikujeme vrstvu (aby nová vrstva měla stejné rozměry jako obrázek) a její obsah vymažeme – vznikne bílá vrstva (Lze samozřejmě novou vrstvu vytvořit i standardními funkcemi editoru – Vrstva...Nová vrstva) „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“
4
V bílé vrstvě vytvoříme vzorek skládačky – využijeme vhodný filtr, nastavíme podle potřeby. Důležité je, aby okraje dílků skládačky byly tvořeny jednoduchou černou čárou (šířka zkosení 0) „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“
5
Vzniklé dílky skládačky vyplníme různými barvami
„Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“
6
2. krok – vyřezání jednotlivých dílků skládačky
Vybereme pomocí nástroje Výběr dle barvy dílek skládačky. Přepneme se do vrstvy s obrázkem, v této vrstvě zkopírujeme do schránky (Ctrl+C) část určenou výběrem Vložíme jako novou vrstvu „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“
7
Novou vrstvu (standardně se jmenuje Schránka), přejmenujeme (např
Novou vrstvu (standardně se jmenuje Schránka), přejmenujeme (např. na díl 1). Poznámka: Při kopírování si vždy musíme dát pozor, v jaké vrstvě se právě nacházíme!!! Kopírování zopakujeme postupně pro všechny dílky. Nově vzniklé vrstvy musíme vhodně přesunout (většinou je také vhodné zvětšit plátno), můžeme také dílky otočit (pro další použití např. v programu Malování volíme vhodné úhly ( Jaké? – na to již určitě přijdete sami) „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“
8
Dopadnout to může třeba tak, jak vidíte na obrázku
„Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“
9
Skládačku můžeme doplnit celkovým sestaveným obrázkem.
Na závěr soubor uložíme – pro použití v Malování nejlépe jako BMP s tím, že obrázek vhodně zmenšíme (tak, aby delší stana byla max bodů), přidáme vrstvu s bílým pozadím Skládačku můžeme doplnit celkovým sestaveným obrázkem. „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“
10
Samostatná práce: Použitá literatura: Použité obrázky:
Vytvořte skládačku z libovolné vlastní (nebo fotografie z otevřených galerií na internetu – např. Openphoto – , PDphoto – , Wikimedia Commons aj.). Skládačku zašlete svému spolužákovi jako přílohu u. Použitá literatura: VYBÍRAL, Josef. GIMP : Praktická uživatelská příručka. 2. aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, a.s., s., CD. ISBN Použité obrázky: Foto © Jaroslav Zavadil LOGO Wilbera : Tuomas Kuosmanen (tigert.gimp.org/gimp) „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.