Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Dejte sbohem papírovým fakturám ve veřejném sektoru ……
Dejte sbohem papírovým fakturám ve veřejném sektoru …… Vítejte ve světe elektronických faktur! Barbora Grohová Petr Hojný Česká spořitelna, a.s. Praha, 7. dubna 2008
2
ÚVOD: Představení služby PROČ: Přínosy elektronické fakturace
Obsah ÚVOD: Představení služby PROČ: Přínosy elektronické fakturace CO: Popis služby JAK: Připojení ke službě Proud to be Erste
3
Úvod
4
Případové studie zavádění e-fakturace ve veřejném sektoru
Dánsko: Od mají dodavatelé zákonnou povinnost posílat své faktury do sektoru veřejné správy výhradně v elektronické podobě Švédsko: Od bude veřejný sektor zasílat a přijímat faktury pouze v elektronické podobě Finsko: Během jara 2008 některé státní instituce budou zasílat svým zákazníkům faktury v elektronické podobě Finská vláda hodlá přijmout stejné opatření jako švédská vláda a během roku 2009 bude veřejný sektor přijímat faktury pouze elektronicky Proud to be Erste
5
Veřejný sektor přijímá ročně 30 mil. faktur
Co je v sázce? Veřejný sektor přijímá ročně 30 mil. faktur (odhad) Úspory tak mohou být 300 mil. Kč ročně Proud to be Erste
6
Současná praxe Příjemce Výstavce Faktura Platba Banka
Proud to be Erste
7
Proč banka? Příjemce Výstavce Faktura Faktura Platba Banka
Banka bude vždy součástí platebního procesu Banky jsou standardně považovány za nejdůvěryhodnější instituce Obchodní partneři mohou komunikovat pouze prostřednictvím banky Proud to be Erste
8
Představení služby
9
Faktura jako první krok
Odběratel Dodavatel Nákup Objednávka Prodej Dodací list Výroba Výroba FAKTURA Fakturace Závazky Pohledávky Cash & Treasury Management Cash & Treasury Management Platba Banka odběratele Banka dodavatele Proud to be Erste
10
Stávající situace: papírové faktury
Dodavatel/výstavce faktury Odběratel/příjemce faktury 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 6. přijmutí faktury poštou a následné třídění 7. zadávání/skenování 8. ověření (validace) 9. zahájení schvalovacího procesu schvalovací proces 1-2 kroky 11. provedení platby 1. objednávka 2. vytvoření faktury 3. tisk 4. vkládání do obálek (poštovné včetně) 5. distribuce obálek poštou informační systém výstavce faktury kroky, které lze odstranit při využití elektronické fakturace Cíl: SNÍŽIT NÁKLADY jednotlivé kroky procesu zpracování a zaplacení faktury Proud to be Erste
11
Řešení: elektronická fakturace
Česká spořitelna nabízí klientům i neklientům ČS službu elektronické fakturace, která umožňuje: Firmám a korporacím Vystavit, odeslat a přijmout fakturu elektronicky Přímo v účetním/ERP systému firmy Na internetovém portálu ČS Uživatelům internetového bankovnictví Servis 24 Přijmout a jednoduše zaplatit faktury přímo v internetovém bankovnictví Proud to be Erste
12
Řešení: elektronická fakturace
Konsolidátor (provozovatel sítě pro elektronickou výměnu faktur) Česká spořitelna platforma TIX Výstavci faktur firmy Příjemci faktur soukromí klienti strukturovaná data + grafická podoba faktury Konsolidační přístup Proud to be Erste
13
Přínosy elektronické fakturace
14
Výhody elektronických faktur?
Úspory úspora nákladů náklady na vystavení a zpracování faktury náklady na tisk a distribuci vystavených faktur náklady na poštovné zlepšení peněžního toku - elektronické faktury jsou zaplaceny rychleji Snížení operačního rizika zlepšení kvality zpracování faktur (zvýšení rychlosti a snížení chybovosti) možnost okamžité kontroly přijatých faktur s objednávkami snížení rizika podvodného zaslání faktury (výstavce faktury je identifikován provozovatelem sítě pro výměnu faktur) Proud to be Erste
15
Výhody elektronických faktur?
Jednoduchost a spolehlivost služby velmi jednoduchá obsluha aplikace (obdoba internetového bankovnictví) uživatelská podpora prostřednictvím klientského centra banky bezpečnost (vysoká míra zabezpeční sítě pro výměnu faktur) velmi malý zásah do stávající IT struktury možnost využít aplikaci pro zaslání elektronické faktury firmě, privátnímu zákazníkovi i státním a veřejným institucím Ekologický přínos nižší zátěž životního prostředí Máte právo těchto výhod využít ….. Buďte moderní a efektivní! Proud to be Erste
16
Popis služby
17
Podporované komunikační protokoly Podporované komunikační protokoly
Popis fungování služby 1/2 Výstavci Příjemci Konsolidátor Česká spořitelna účetní systém: X formát: Y Podporované komunikační protokoly Podporované komunikační protokoly účetní systém: X formát: Y např. SFTP/FTP Přenos Konverze dat Dělení souborů Monitorování Upozorňování Logování Potvrzení Podpora El. značka např. Přímé propojení do ERP Přímé propojení do ERP Internet portal HTTPS (SSL) HTTPS (SSL) Internet portal XML XML Internetový portál Internetový portál Elektronický podpis v tomto případě znamená podepsání uznávaným elektronickým podpisem nebo označení uznávanou elektronickou značkou. Zpracování grafická podoba Banka Internetbanking Internetové bankovnictví Proud to be Erste
18
Popis fungování služby 2/2
Připojíte se ke službě a můžete odesílat nebo přijímat faktury od jakéhokoli obchodního partnera – každý komunikuje pouze svým vybraným komunikačním protokolem Vyměňujete si fakturační data ve strukturované podobě a vždy je odesíláte nebo přijímáte pouze v jednom Vámi vybraném formátu Spolu se strukturovanými daty příjemce vždy obdrží grafickou podobu faktury (PDF), která je podepsána elektronickým podpisem výstavce nebo elektronickou značkou, tzn. splňuje všechny náležitosti daňového dokladu dle zákona o DPH. Elektronickou značku podepisuje sám výstavce faktury nebo ČS Grafickou podobu faktury vytváří sám výstavce faktury, případně ČS, pokud si to výstavce vyžádá. Proud to be Erste
19
Formy připojení ke službě
automatizované propojení - přímo do ERP/účetního systému - zasílání/přijímání souboru faktur přímo z/do účetního systému - využití internetového portálu služby - možnost vystavení/přijetí faktury přímo na portálu nebo možnost importu/exportu z/do účetního systému internetové bankovnictví SERVIS 24 – možnost přijetí faktury v PDF formátu a její zaplacení (pro domácnosti, drobné podnikatele a malé firmy) Proud to be Erste
20
Podepisování dokumentů
Věrohodnost původu a neporušitelnost obsahu dokladu je zajištěna prostřednictvím elektronické značky založené na kvalifikovaném systémovém certifikátu nebo elektronického podpisu založeného na kvalifikovaném certifikátu Klient má dvě možnosti: službu certifikace outsourcovat - 24 označí v jeho zastoupení grafickou podobu faktury (pdf soubor) elektronickou značkou zajistit si certifikaci vlastními prostředky – grafickou podobu faktury podepíše elektronickým podpisem nebo označí elektronickou značkou Proud to be Erste
21
Konsolidační přístup a jeho výhody
Point-to-Point Model konsolidátora konsolidace odesílatel faktury příjemce faktury jen jedno rozhraní pro zákazníka formátově a komunikačně nezávislé řešení jedna pro všechny účastníky zajištěna konsolidátorem propojení standardizace údržba bezpečnost každý zákazník zvlášť – velmi nákladné standardizace fakturace není možná s každým partnerem řešena zvlášť Proud to be Erste
22
Rychlá návratnost investice
Ceny za službu Struktura poplatků (na poplatky se vztahuje DPH): poplatky za transakce (za odeslanou i přijatou fakturu v segmentu B2B a za odeslanou fakturu v B2C) poplatky za připojení ke službě přes internetový portál do účetního systému poplatky za správu připojení (pouze u výstavců komunikujících přes přímé propojení do účetního systému) Rychlá návratnost investice Proud to be Erste
23
Připojení ke službě
24
Postup zavedení elektronické fakturace:
Připojení ke službě Postup zavedení elektronické fakturace: Technická specifikace připojení – výběr formátu strukturovaných dat, výběr komunikačního protokolu Předložení indikativní nabídky Podpis smluvní dokumentace s ČS Výběr pilotních klientů (podmínkou není klientství v ČS) Oslovení pilotních klientů: společně s ČS Připojení pilotních klientů, testování Rychlost připojení: připojení prostřednictvím internetového portálu do druhého dne po podpisu smluvní dokumentace připojení přímo do účetního systému cca. 6 týdnů dle stanovených požadavků na připojení Proud to be Erste
25
Kontakty: Barbora Grohová Petr Hojný Česká spořitelna, a.s.
Odbor Corporate Cash Management Budějovická 1912 Praha 4 tel.: mob.: mailto: Petr Hojný Česká spořitelna, a.s. Odbor Corporate Cash Management Budějovická 1912 Praha 4 tel.: mob.: mailto:
26
Proud to be Erste
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.