Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
DM1: dějiny filmu Úvod do teorie a dějin filmu a audiovizuální kultury
Stránka předmětu: Konzultace pod dohodě mailem
2
8:30 – 12:00, U10/308 KURZ - ORGANIZACE TERMÍNY úterky 1. listopadu
13. prosince 8:30 – 12:00, U10/308 16 – 19, U41/201
3
DM1 - Dějiny filmu: Úvod do studia filmu a audiovizuální kultury
DM2 - Dějiny filmu: Dějiny kinematografie do roku 1945 (včetně české) DM3 - Dějiny filmu: Dějiny kinematografie od roku 1945 (včetně české) DM4 - Dějiny filmu: Dokumentární a experimentální film
4
ZÁKLADNÍ LITERATURA Film art: an introduction. David Bordwell, Kristin Thompson. 9th ed. Boston: McGraw- Hill, 2009. vyjde česky jako Umění filmu na konci roku 2011, NAMU. hp
5
UMĚNÍ FILMU Jak je film vytvořen? Jak celý film funguje?
Jak můžeme film kriticky analyzovat? Jak se filmové umění proměňuje v dějinách?
6
TÉMATA JEDNOTLIVÝCH LEKCÍ
organizace kurzu úvod do studia filmu a AV kultury post historie filmu, filmová zkušenost filmová forma filmový styl filmové typy: žánry, dokumentární, experimentální film filmové analýzy pojmy teorie a dějin filmu a AV kultury
7
PODMÍNKY UDĚLENÍ ZÁPOČTU
1) četba tří zadaných textů (nebodováno, zjišťováno na začátku dne výuky testem, ke stažení na 2) prezentace (zkouškové období, 4 skupiny, max. 20 bodů, hodnoceno kolektivně) 3) písemný test (v den prezentace, kolektivní hodnocení, 3 bonusové body) Uspěl/a – 14 a více bodů
8
UKONČENÍ SEMESTRU: TEST
proběhne ve zkouškovém období jeden termín, oznámen včas testována bude látka semestru, předpokládá se znalost analyzovaných filmů
9
UKONČENÍ SEMESTRU: TEXTY
Na : Walter Benjamin - Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti esej z roku 1936 (česky v rámci knihy Dílo a jeho zdroj, 1979)
10
K Benjaminovi: reprodukovatelnost obrazů
základní problém vztahu technologií a historie zobrazování: reprodukovatelnost doba fotografie, filmu: konvence se proměňují tato éra je definována jako období nové kapacity v reprodukci obrazů + rozvoj masových médií fotografické, filmové a televizní obrazy jsou všechny reprodukovatelné a jako takové radikálně proměnily roli obrazů ve společnosti
11
UKONČENÍ SEMESTRU:PREZENTACE
téma dle vaší volby důležité: práce s literaturou, vlastní postoj, invence, vítané jsou prezentace v podobě videa, fotografií, atp. navržené okruhy témat: žánr, autor, analýza, film a doba představení knihy o filmu smrt filmu?, film mimo kino, témata z oblasti médií, nových médií, vizuální kultury, současného výtvarného umění, atd.
12
LITERATURA Časopisy: Iluminace Cinepur, rubrika „pohled“ Film a doba
Filmový přehled aj.
13
FILMOVÁ TEORIE Umění filmu: David Bordwell, Kristin Thompson
The Art of Watching Films: Boggs, Petrie Dějiny filmových teorií: Francesco Casetti Nová filmová historie: ed. Petr Szczepanik Tvořivé zrady: současné polské myšlení o filmu a audiovizuální kultuře: Petr Szczepanik, Petr Mareš (editoři)
14
DĚJINY FILMU Dějiny filmu: David Bordwell, Kristin Thompson
The Oxford History of World Cinema History of Narrative Film: David A. Cook
15
CO JE TO FILM A JAK JEJ STUDOVAT?
Film - neřešitelná rovnice mezi uměním a průmyslem Na film jsou uplatňovány jak požadavky průmyslu, tak umění. Tyto mohou být v rozporu, ale nemusí. Je to spíše tak, že nejsou souměřitelné V moderní společnosti není žádný umělecký druh vyvázán z ekonomických zájmů
16
FILM A JEHO HISTORIE Není žádná „superhistorie“, ale mnoho historií
Film je zároveň: uměleckou formou ekonomickým produktem kulturním produktem technologií
17
ČÍM JE DNES FILM? Dříve: jedno místo (kino), kolektiv, jeden čas, nepřístupnost filmu jako hmotného předmětu Nyní: absolutní všudypřítomnost, individuální sledování, okamžitý přístup, film může být vlastněn a různě upravován.
18
UKÁZKY V HODINĚ: 1) Zidane, un portrait du 21e siècle - Douglas Gordon
2) Každému jeho vlastní kino - Trier: Egoyan: Wenders: Heslo csfd, vložil uživatel artran 3) Lumiére, André S. Labarthe, 1996
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.