Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlice Lišková
1
Telephone: +44 (0)1707 372211 www.analytiqa.com ve spolupráci s... Analitiqa: produkty „business intelligence“ pro Vaše podnikání
2
© Analytiqa 2009 Obsah Úvod Vývoj trhu Vývoj objemu trhu, prognóza 2008 versus realita Vývoj podle zemí Náklady a ceny Ziskovost Tržní prognózy a budoucí strategie Kontaktní informace
3
© Analytiqa 2009 Evropský dopravní barometr 2009 Celoevropský průzkum trhu v sektoru silniční autodopravy uskutečněný v období leden – březen 2009 18 partnerských magazínů, podpora firem Teleroute a Analitiqa 3900 respondentů z 18 zemí, nárůst o +63 % oproti EDB 2008
4
© Analytiqa 2009 Růst trhu: menší než se čekalo! Graf srovnává prognózu (p) na rok 2008 (průzkum uskutečněný na jaře 2008) a skutečnost (s) – průzkum z ledna 2009 Na začátku roku 2008 75,6% respondentů předpovídalo v roce 2008 růst Koncem roku 2008 hlásilo růst jen 47,5% respondentů Největší propast mezi očekáváním a realitou u českých a portugalských dopravců
5
© Analytiqa 2009 2008 – sestupný trend pokračuje Obecně byl rok hodnocen jako „průměrný“ a horší než v roce 2007 Stejně jako loni panovala nižší míra spokojenosti v jižní části Evropy – ale nejvýraznější negativní trend zaznamenalo Polsko Nejvyšší míra spokojenosti byla v Nizozemí a Rumunsku – podobně jako v roce 2007
6
© Analytiqa 2009 Pokles trhu zasahuje nejvíce východní Evropu Pokles trhu zasahuje nejvíce východní Evropu V roce 2008 udával téměř jeden ze čtyř dopravců v Evropě pokles o více než 10% Nejvíce v tomto ohledu utrpěli dopravci v Polsku a Maďarsku (nejvyšší podíl) Naopak v Itálii, Irsku, Bulharsku a V. Británii byl podíl dopravců hlásících velký propad nejnižší
7
© Analytiqa 2009 Náklady: průměrný růst nižší než v minulosti Náklady: průměrný růst nižší než v minulosti Růst nákladů činil v průměru přes 10% To bylo méně než meziroční růst nákladů v letech 2007/2006 Růst nákladů se vrátil přibližně na úroveň roku 2006
8
© Analytiqa 2009 Ceny: Čtvrtina autodopravců zvýšila ceny o více než 10% Ceny: Čtvrtina autodopravců zvýšila ceny o více než 10% 64% respondentů oznámilo růst cen účtovaných zákazníkům (2007=73%) 20% respondentů naopak snížilo ceny 24% společností zvýšilo ceny o více než 10% Klíčové faktory pro růst cen v roce 2007: Klíčové faktory pro růst cen v roce 2008: 1- Lepší vyjednávací schopnosti1-Lepší vyjednávací schopnosti 2- Vyšší provozní náklady 3-Eliminace ztrátových zákazníků 3- Lepší nabídka služeb
9
© Analytiqa 2009 Náklady versus ceny: propast se prohlubuje Náklady versus ceny: propast se prohlubuje Růst cen účtovaných zákazníkům šel v roce 2008 zejména na konto růstu cen PHM (1. – 3.Q) Nůžky“ mezi růstem nákladů a cen se rozevírají (tj. meziroční změna má kladnou hodnotu=náklady rostou rychleji) s výjimkou Rumunska a Španělska. Italští a belgičtí dopravci čelí nejméně příznivému vývoji v poměru nákladů a cen
10
© Analytiqa 2009 Nepříznivý vývoje se týká „vyspělých“ i „nových“ trhů Náklady rostou rychleji než ceny Dopravcům se obecně nedaří přizpůsobit růst cen růstu nákladů Španělští a belgičtí dopravci zaznamenali největší meziroční skoky v negativním poměru vývoje cen a nákladů V ČR vývoj poměrně stabilní, ale stále přes 10%!
11
© Analytiqa 2009 Ziskovost: v roce 2008 velmi různorodé výsledky Ziskovost: v roce 2008 velmi různorodé výsledky Téměř 1/3 dopravců zaznamenala vyšší zisk V Česku 90% dopravců hlásilo snížení zisku, v Nizozemí „jen“ 42% V Polsku a Česku označilo 40% dopravců pokles zisku za „silný“ Ve V. Británii, Portugalsku, Irsku a Bulharsku přes 40% dopravců zaznamenalo růst zisku Většina evropských dopravců hlásí pokles zisku
12
© Analytiqa 2009 Prognózy: Česko v důvěře na průměru EU Dopravci ve všech zemích mají nízkou míru důvěry v rok 2009 V osmi zemích čtyři z pěti dopravců vyjádřilo obavy z výsledků roku 2009 Nejvyšší míra důvěry v Nizozemí a V. Británii – ale i zde 68% soudí, že rok bude průměrný nebo horší
13
© Analytiqa 2009 Krátkodobé investice míří do efektivity Školení a výcvik řidičů budou hlavním předmětem krátkodobých investic evropských autodopravců Téměř 1/3 firem pravděpodobně zvýší své výdaje v oblasti telematiky a IT Nejméně investic momentálně míří do oblastí, jako jsou motorová a přípojná vozidla
14
© Analytiqa 2009 2009 – Správná volba dnes = tržní výhoda v budoucnosti Dopravci v celé Evropě se shodují v tom, že rok 2009 bude velkou výzvou. Příležitosti však zůstávají – a dopravci se musí zařídit tak, aby jich využili; jak dnes... tak v okamžiku, až se trh oživí Zvyšování produktivity a efektivity, to jsou naprosto klíčové body... Efektivita vozových parků, produktivita řidičů a technologie jsou klíčem k úspěchu.
15
© Analytiqa 2007 V případě zájmu o kompletní výsledky EDB 2009, prosím, kontaktujte: Martin Mensa martin.mensa@truck-business.cz Tel.: 602 339 089
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.