Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Telephone: +44 (0)1707 372211 www.analytiqa.com ve spolupráci s... Analitiqa: produkty „business intelligence“ pro Vaše podnikání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Telephone: +44 (0)1707 372211 www.analytiqa.com ve spolupráci s... Analitiqa: produkty „business intelligence“ pro Vaše podnikání."— Transkript prezentace:

1 Telephone: +44 (0)1707 372211 www.analytiqa.com ve spolupráci s... Analitiqa: produkty „business intelligence“ pro Vaše podnikání

2 © Analytiqa 2009 Obsah  Úvod  Vývoj trhu  Vývoj objemu trhu, prognóza 2008 versus realita  Vývoj podle zemí  Náklady a ceny  Ziskovost  Tržní prognózy a budoucí strategie  Kontaktní informace

3 © Analytiqa 2009 Evropský dopravní barometr 2009  Celoevropský průzkum trhu v sektoru silniční autodopravy uskutečněný v období leden – březen 2009  18 partnerských magazínů, podpora firem Teleroute a Analitiqa  3900 respondentů z 18 zemí, nárůst o +63 % oproti EDB 2008

4 © Analytiqa 2009 Růst trhu: menší než se čekalo!  Graf srovnává prognózu (p) na rok 2008 (průzkum uskutečněný na jaře 2008) a skutečnost (s) – průzkum z ledna 2009  Na začátku roku 2008 75,6% respondentů předpovídalo v roce 2008 růst  Koncem roku 2008 hlásilo růst jen 47,5% respondentů  Největší propast mezi očekáváním a realitou u českých a portugalských dopravců

5 © Analytiqa 2009 2008 – sestupný trend pokračuje  Obecně byl rok hodnocen jako „průměrný“ a horší než v roce 2007  Stejně jako loni panovala nižší míra spokojenosti v jižní části Evropy – ale nejvýraznější negativní trend zaznamenalo Polsko  Nejvyšší míra spokojenosti byla v Nizozemí a Rumunsku – podobně jako v roce 2007

6 © Analytiqa 2009 Pokles trhu zasahuje nejvíce východní Evropu Pokles trhu zasahuje nejvíce východní Evropu  V roce 2008 udával téměř jeden ze čtyř dopravců v Evropě pokles o více než 10%  Nejvíce v tomto ohledu utrpěli dopravci v Polsku a Maďarsku (nejvyšší podíl)  Naopak v Itálii, Irsku, Bulharsku a V. Británii byl podíl dopravců hlásících velký propad nejnižší

7 © Analytiqa 2009 Náklady: průměrný růst nižší než v minulosti Náklady: průměrný růst nižší než v minulosti  Růst nákladů činil v průměru přes 10%  To bylo méně než meziroční růst nákladů v letech 2007/2006  Růst nákladů se vrátil přibližně na úroveň roku 2006

8 © Analytiqa 2009 Ceny: Čtvrtina autodopravců zvýšila ceny o více než 10% Ceny: Čtvrtina autodopravců zvýšila ceny o více než 10%  64% respondentů oznámilo růst cen účtovaných zákazníkům (2007=73%)  20% respondentů naopak snížilo ceny  24% společností zvýšilo ceny o více než 10% Klíčové faktory pro růst cen v roce 2007: Klíčové faktory pro růst cen v roce 2008: 1- Lepší vyjednávací schopnosti1-Lepší vyjednávací schopnosti 2- Vyšší provozní náklady 3-Eliminace ztrátových zákazníků 3- Lepší nabídka služeb

9 © Analytiqa 2009 Náklady versus ceny: propast se prohlubuje Náklady versus ceny: propast se prohlubuje  Růst cen účtovaných zákazníkům šel v roce 2008 zejména na konto růstu cen PHM (1. – 3.Q)  Nůžky“ mezi růstem nákladů a cen se rozevírají (tj. meziroční změna má kladnou hodnotu=náklady rostou rychleji) s výjimkou Rumunska a Španělska.  Italští a belgičtí dopravci čelí nejméně příznivému vývoji v poměru nákladů a cen

10 © Analytiqa 2009 Nepříznivý vývoje se týká „vyspělých“ i „nových“ trhů Náklady rostou rychleji než ceny  Dopravcům se obecně nedaří přizpůsobit růst cen růstu nákladů  Španělští a belgičtí dopravci zaznamenali největší meziroční skoky v negativním poměru vývoje cen a nákladů  V ČR vývoj poměrně stabilní, ale stále přes 10%!

11 © Analytiqa 2009 Ziskovost: v roce 2008 velmi různorodé výsledky Ziskovost: v roce 2008 velmi různorodé výsledky  Téměř 1/3 dopravců zaznamenala vyšší zisk  V Česku 90% dopravců hlásilo snížení zisku, v Nizozemí „jen“ 42%  V Polsku a Česku označilo 40% dopravců pokles zisku za „silný“  Ve V. Británii, Portugalsku, Irsku a Bulharsku přes 40% dopravců zaznamenalo růst zisku Většina evropských dopravců hlásí pokles zisku

12 © Analytiqa 2009 Prognózy: Česko v důvěře na průměru EU  Dopravci ve všech zemích mají nízkou míru důvěry v rok 2009  V osmi zemích čtyři z pěti dopravců vyjádřilo obavy z výsledků roku 2009  Nejvyšší míra důvěry v Nizozemí a V. Británii – ale i zde 68% soudí, že rok bude průměrný nebo horší

13 © Analytiqa 2009 Krátkodobé investice míří do efektivity  Školení a výcvik řidičů budou hlavním předmětem krátkodobých investic evropských autodopravců  Téměř 1/3 firem pravděpodobně zvýší své výdaje v oblasti telematiky a IT  Nejméně investic momentálně míří do oblastí, jako jsou motorová a přípojná vozidla

14 © Analytiqa 2009 2009 – Správná volba dnes = tržní výhoda v budoucnosti  Dopravci v celé Evropě se shodují v tom, že rok 2009 bude velkou výzvou.  Příležitosti však zůstávají – a dopravci se musí zařídit tak, aby jich využili; jak dnes... tak v okamžiku, až se trh oživí  Zvyšování produktivity a efektivity, to jsou naprosto klíčové body... Efektivita vozových parků, produktivita řidičů a technologie jsou klíčem k úspěchu.

15 © Analytiqa 2007 V případě zájmu o kompletní výsledky EDB 2009, prosím, kontaktujte: Martin Mensa martin.mensa@truck-business.cz Tel.: 602 339 089


Stáhnout ppt "Telephone: +44 (0)1707 372211 www.analytiqa.com ve spolupráci s... Analitiqa: produkty „business intelligence“ pro Vaše podnikání."

Podobné prezentace


Reklamy Google