Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN."— Transkript prezentace:

1 „NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN

2 JAK A ČÍM TO ZAČALO….  1994 – ustanovení uměleckých sekcí (Školní umělecká rada) a volba jejich vedoucích (budování týmu – v té době jen intuitivní)  Pozice vedoucího sekce = kariéra-důležitost- zodpovědnost  Role v sekci = mám své místo, je slyšet můj odborný názor a nebojím se ho vyslovit

3 PROČ? JAK? CO S TÍM?  rok 1998 – první malý dotazník hodnocení celé sekce:  Co se nám líbí-nelíbí? (v sekci, ve škole, co a jak děláme )  Co se nám daří-nedaří?  Co s tím chceme udělat?  panovala ve škole OBAVA z kritiky (že bude špatně přijata; obava z kritiky druhého bez pocitu bezpečí)  učitelé nevěděli, co přesně mají hodnotit (špatně formulované cíle)

4 ÚLEVA, POCIT BEZPEČÍ Důvodem bylo :  překvapení ze shody ve zhodnocení jednotlivých oddělení = shoda většiny = většinový názor, který má váhu!  zjištění z uvědomění si svých nedostatků dříve, než na ně poukáží druzí  donucení ke změně myšlení – „..kde JÁ mám problém?“  za přiznání mých nedostatků se nic nestalo nacházíme řešení – spolupráce s kolegy ALE:  pokud si neuvědomuji své nedostatky – přijde nečekaně tvrdá kritika  následuje MOJE zloba – zklamání - naštvání na DRUHÉ  pak musím hledat cestu, jak z toho ven – ať mi to ale řeknou ONI

5 CHCEME ZNÁT I NÁZORY ŽÁKŮ  ŠUR sestavila první dotazník pro žáky, ale špatný  příliš mnoho otázek = mnoho odpovědí = nemožnost vyhodnocení dotazníku  Důvod? – Byl velmi široce zaměřen na hodnocení všeho! Následuje II.fáze (za půl roku)  Stanoveno 5 otázek + možnost se sám anonymně vyjádřit a výsledek? ZHODNOTITELNÝ! Poučení:  Cíle musí být skutečně stanoveny: specifické – měřitelné – akceptovatelné – reálné - časové specifické – měřitelné – akceptovatelné – reálné - časové

6 PŘÍPRAVA NA PILOTNÍ RVP ZUV SWOT analýza Celý dosavadní PROCES nám změnil způsob myšlení:  hodnotit reálněji, ale i objektivněji práci svou i druhých  začali jsme hledat ta správná slova, učit se přesně a výstižně vyjadřovat  Umíme popsat naše silné stránky – slabé stránky (interní analýza) příležitosti - hrozby (externí analýza)

7 SEBEHODNOCENÍ UČITELŮ Téměř desetiletým procesem jsme dospěli i k sebehodnocení.  Příprava – předem zadány ředitelkou konkrétní otázky všem pedagogům  Nervozita z neznámého (oboustranná) – obava z „koberečku“  Průběh osobního jednání – zklidnění – ujasnění – navržení opatření - pochvala – chuť do práce – vstřícnost – DŮVĚRNOST!! (opět oboustranná)  Zjištění – otevřenost bez postihu, bez existenčního ohrožení

8 ZÁVĚR  Jsme schopni objektivněji vidět konkrétní věci – nedostatky i pozitiva  Umíme zkonkretizovat problém  Umíme navrhnout řešení  Velký přínos procesu – od vágní a nekonkrétní kritiky k jasnému pojmenování problému – k navržení jeho řešení – BEZ zbytečných EMOCÍ  Změna myšlení – táhneme za jeden provaz  Škola jsme MY – a jakou si ji přejeme mít, takoví musíme být  POZOR!!! Neplést si hodnocení s kádrováním

9 Děkuji Vám za pozornost, Bc. Jaroslava Komárková, ředitelka Základní umělecké školy J.B.Foerstera Jičín


Stáhnout ppt "„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN."

Podobné prezentace


Reklamy Google