Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDamián Macháček
1
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN
2
JAK A ČÍM TO ZAČALO…. 1994 – ustanovení uměleckých sekcí (Školní umělecká rada) a volba jejich vedoucích (budování týmu – v té době jen intuitivní) Pozice vedoucího sekce = kariéra-důležitost- zodpovědnost Role v sekci = mám své místo, je slyšet můj odborný názor a nebojím se ho vyslovit
3
PROČ? JAK? CO S TÍM? rok 1998 – první malý dotazník hodnocení celé sekce: Co se nám líbí-nelíbí? (v sekci, ve škole, co a jak děláme ) Co se nám daří-nedaří? Co s tím chceme udělat? panovala ve škole OBAVA z kritiky (že bude špatně přijata; obava z kritiky druhého bez pocitu bezpečí) učitelé nevěděli, co přesně mají hodnotit (špatně formulované cíle)
4
ÚLEVA, POCIT BEZPEČÍ Důvodem bylo : překvapení ze shody ve zhodnocení jednotlivých oddělení = shoda většiny = většinový názor, který má váhu! zjištění z uvědomění si svých nedostatků dříve, než na ně poukáží druzí donucení ke změně myšlení – „..kde JÁ mám problém?“ za přiznání mých nedostatků se nic nestalo nacházíme řešení – spolupráce s kolegy ALE: pokud si neuvědomuji své nedostatky – přijde nečekaně tvrdá kritika následuje MOJE zloba – zklamání - naštvání na DRUHÉ pak musím hledat cestu, jak z toho ven – ať mi to ale řeknou ONI
5
CHCEME ZNÁT I NÁZORY ŽÁKŮ ŠUR sestavila první dotazník pro žáky, ale špatný příliš mnoho otázek = mnoho odpovědí = nemožnost vyhodnocení dotazníku Důvod? – Byl velmi široce zaměřen na hodnocení všeho! Následuje II.fáze (za půl roku) Stanoveno 5 otázek + možnost se sám anonymně vyjádřit a výsledek? ZHODNOTITELNÝ! Poučení: Cíle musí být skutečně stanoveny: specifické – měřitelné – akceptovatelné – reálné - časové specifické – měřitelné – akceptovatelné – reálné - časové
6
PŘÍPRAVA NA PILOTNÍ RVP ZUV SWOT analýza Celý dosavadní PROCES nám změnil způsob myšlení: hodnotit reálněji, ale i objektivněji práci svou i druhých začali jsme hledat ta správná slova, učit se přesně a výstižně vyjadřovat Umíme popsat naše silné stránky – slabé stránky (interní analýza) příležitosti - hrozby (externí analýza)
7
SEBEHODNOCENÍ UČITELŮ Téměř desetiletým procesem jsme dospěli i k sebehodnocení. Příprava – předem zadány ředitelkou konkrétní otázky všem pedagogům Nervozita z neznámého (oboustranná) – obava z „koberečku“ Průběh osobního jednání – zklidnění – ujasnění – navržení opatření - pochvala – chuť do práce – vstřícnost – DŮVĚRNOST!! (opět oboustranná) Zjištění – otevřenost bez postihu, bez existenčního ohrožení
8
ZÁVĚR Jsme schopni objektivněji vidět konkrétní věci – nedostatky i pozitiva Umíme zkonkretizovat problém Umíme navrhnout řešení Velký přínos procesu – od vágní a nekonkrétní kritiky k jasnému pojmenování problému – k navržení jeho řešení – BEZ zbytečných EMOCÍ Změna myšlení – táhneme za jeden provaz Škola jsme MY – a jakou si ji přejeme mít, takoví musíme být POZOR!!! Neplést si hodnocení s kádrováním
9
Děkuji Vám za pozornost, Bc. Jaroslava Komárková, ředitelka Základní umělecké školy J.B.Foerstera Jičín
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.