Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohumil Soukup
1
Tyto materiály byly vytvořeny s podporou EU. Názory zde prezentované jsou plně v zodpovědnosti realizátorů projektu a nelze je v žádném případě považovat za oficiální stanovisko Evropské unie a České republiky. Klíčové aktivity projektu: Sebehodnotící a evaluační procesy Josef Veselka a Jindra Koldinská JOB o.s.
2
Aktualizace 1. verze metodiky Řízeného sebehodnotícího procesu s následnou konzultací aktualizovaná verze metodiky termín dokončení metodiky – duben 2006 metodika jako nástroj pro Řízené sebehodnotící procesy s následnou konzultací v rámci Královéhradeckého kraje
3
Realizace řízených sebehodnotících procesů s následnou konzultací – květen – říjen 2006 jedna z klíčových aktivit projektu realizace v 81 zařízeních sociálních služeb Jedná se o tyto typy služeb na území Královéhradeckého kraje: Pečovatelské služby Stacionáře pro osoby se zdravotním postižením Azylové domy Domy na půl cesty Poradenské služby
4
Tyto materiály byly vytvořeny s podporou EU. Názory zde prezentované jsou plně v zodpovědnosti realizátorů projektu a nelze je v žádném případě považovat za oficiální stanovisko Evropské unie a České republiky. Řízený sebehodnotící proces s následnou konzultací
5
© JOB 2006 5 Řízený sebehodnotící proces s následnou konzultací – co to je? Proč řízený ? Proces má vždy svého zadavatele a řídí se schválenou metodikou Zadavatel procesu – Královéhradecký kraj Metodika zpracována týmem odborníků Královéhradeckého kraje Řízený proces zajišťuje jednotný postup při realizaci procesů v jednotlivých zařízeních
6
Řízený sebehodnotící proces s následnou konzultací – co to je? Proč sebehodnotící ? Sebehodnocení je proces, při němž tým pracovníků služby sám hodnotí soulad mezi praxí, která je v zařízení uplatňována a vybranými standardy kvality sociálních služeb. Výhody sebehodnocení: - zamyšlení se týmu nad naplňováním standardů - identifikace silných a slabých článků praxe - týmová příprava dotazů pro konzultanty
7
Řízený sebehodnotící proces s následnou konzultací – co to je? Proč proces s následnou konzultací ? Celé „sebehodnocení“ je možno rozdělit v čase do několika částí: 1. Fáze přípravná (před sebehodnocením) 2. Fáze sebehodnocení 3. Fáze konzultační 4. Fáze po konzultační
8
Fáze procesu – 1. fáze přípravná Výběr a proškolení externích konzultantů Úvodní schůzka zainteresovaných stran (seznámení, informace o průběhu konzultací a informace pro zřizovatele) Sebehodnotící dotazník (distribuce do zařízení) Příprava konzultační návštěvy - realizátor, konzultační týmy (termíny, dopis, zajištění zázemí, smlouvy atd.)
9
Fáze procesu – 2. fáze sebehodnocení Pracovníci zařízení (pracovní tým, uživatelé) zpracovávají sebehodnotící dotazník, který zašlou organizátorovi procesu. Lhůta na vyplnění je obvykle 1 měsíc. Realizátor rozešle vyplněný dotazník konzultačnímu týmu v termínu určeném metodikou společně s dalšími materiály.
10
Fáze procesu – 3. fáze konzultační Vedoucí a člen konzultačního týmu (externí odborníci) – příprava Vedoucí - domluva předběžného časového průběhu a dalších podrobností s vedením zařízení Zástupce zřizovatele služby – příprava Konzultace probíhá vždy v místě poskytování služby Konzultace je vždy podporou pracovníků zařízení k zavedení standardů kvality do praxe Čas strávený na konzultaci je čas pro pracovníky služby
11
Fáze procesu – 3. fáze konzultační Konzultační návštěva v zařízení má tyto části: úvodní rozhovor s vedením zařízení výběr uživatelů, kteří se zúčastní rozhovoru s konzultanty rozhovory s uživateli prohlídka částí zařízení (pokud je relevantní) rozhovor s vedením a pracovníky zařízení nad sebehodnotícím dotazníkem formulace, zpracování a předání předběžných závěrů z konzultační návštěvy závěr konzultace
12
Předběžný časový průběh a struktura konzultačního dne - ilustrativní ukázka Čas Vedouc í KT Člen KT - expert Člen KT – z á stupce zřizovatele 8:30 Př í jezd členů KT do zař í zen í 8:30 - 9:00 Setk á n í KT s veden í m zař í zen í, potvrzen í časov é ho pl á nu konzultace, výběr 3 uživatelů 9:00 - 10:00 Rozhovor s uživatelem, rozhovor s pracovn í kem služby, který se věnuje př í m é pr á ci s uživatelem 11:00 - 10:15 Schůzka KT - shrnut í průběhu a zji š těn í z rozhovorů 10:15 - 12:00 Setk á n í KT s veden í m a pracovn í ky zař í zen í nad sebehodnot í c í m dotazn í kem 12:00 - 13:00Oběd 13:00 - 14:30 Setk á n í KT s veden í m a pracovn í ky zař í zen í nad sebehodnot í c í m dotazn í kem 14.30 - 14.45 Přest á vka 14:45 - 16:00 Setk á n í KT s veden í m a pracovn í ky zař í zen í nad sebehodnot í c í m dotazn í kem 16:00 - 16:30 Formulace, podpis a před á n í dokumentu "Předběžn é z á věry z konzultace" 16:30 Odjezd KT ze zař í zen í
13
Fáze procesu – 4. fáze po konzultační Zpracování Závěrečné zprávy z konzultace Odeslání zprávy organizátorovi Zajištění podpisů, distribuce, archivace Závěrečná schůzka zúčastněných stran (oficiální oznámení ukončení procesu) Skartace materiálů
14
Zpracování metodiky evaluace v rámci projektu bude navržena a zhotovena metodika evaluace metodiku zpracuje pět odborníků na kvalitu sociálních služeb a bude průběžně připomínkována odborem sociálních věcí a zdravotnictví metodika bude sloužit jako nástroj využitelný při rozvojovému hodnocení kvality poskytovaných služeb na území kraje termín dokončení metodiky – září 2006 proběhne její pilotní ověření v praxi (3 zařízení) metodika je určena primárně evaluátorům Královéhradeckého kraje, realizátorovi a zadavateli evaluačního procesu
15
Vzdělávání evaluátorů výběr 16 evaluátorů z řad konzultantů Královéhradeckého kraje vytvoření vzdělávacího programu pro evaluátory realizace 4 denního vzdělávacího programu termín realizace: květen – říjen 2006
16
Konzultace v území – transformace malých PS jedná se o služby,které nemohou např. z důvodu malého počtu personálu dostát požadavkům standardů kvality a Zákona o sociálních službách (např. rozsah služeb) konzultace budou zaměřeny na jejich podporu při transformaci nebo sloučení s jiným poskytovatelem celkem proběhne 5 konzultací v území bývalých okresů (1Q 2007)
17
Realizace evaluačních procesů Evaluace – rozvojové hodnocení kvalitativních výsledků a fungování jednotlivých zařízení sociálních služeb, probíhající na základě přesných ukazatelů (kritérií) a procedur monitorování. postup procesu evaluace bude navrhnut a určen k tomuto účelu speciálně zpracovanou metodikou a bude obsahovat: vyplnění evaluačního formuláře poskytovateli vyhodnocení vyplněného evaluačního formuláře evaluace v zařízení – evaluační návštěva zpráva shrnující výsledky evaluačního procesu 1 denní závěrečné setkání evaluátorů s příjemci vzdělávací podpory po každé etapě supervize evaluátorů, vždy v polovině a po dokončení každé etapy
18
Realizace evaluačních procesů proběhne ve všech zařízeních sociálních služeb v kraji, která budou součástí krajské sítě (150 zařízení) termín realizace: listopad 2006 – únor 2008 Evaluačními procesy projdou: zařízení rezidenčních služeb pro cílové skupiny seniorů a lidí se zdravotním postižením zařízení pečovatelských služeb na území Královéhradeckého kraje K-centra a terénních programy pro uživatele drog Nízkoprahová centra pro děti a mládež Stacionáře pro osoby se zdravotním postižením na území Královéhradeckého kraje Azylové domy na území Královéhradeckého kraje Domy na půl cesty na území Královéhradeckého kraje Poradenské služby na území Královéhradeckého kraje
19
Děkujeme za pozornost a přejeme Vám pěkný den
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.