Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
1 Produkty cestovního ruchu (Vztah ke klientům z města) Ing. Marie Stříbrná
2
2 Informace o městské mentalitě
3
3 Turista /návštěvník Důležitá terminologie n Návštěvník podnikne pouze jednodenní výlet a vrací se přenocovat do místa trvalého bydliště n Turista přespí mimo trvalé bydliště n Cestovní ruch obecně potřebuje turisty n Každý návštěvník představuje budoucího turistu n Co udělá z návštěvníka turistu? n Kvalita nabízených služeb n Kvalita doprovodných programů
4
4 Kvalita služeb n Ubytovací objekty by měly plnit podmínky doporučeného standardu (typ, třída) n Důkladná znalost požadavků cílové klientely n U zahraničních návštěvníků minimálně základní znalosti jednoho ze světových jazyků
5
5 Doprovodné programy ve venkovské turistice a agroturistice n Stravování n Zemědělské činnosti n Projížďky na koních n Lov zvěře a rybaření n Houbaření n Letní a zimní sporty n Historie, kultura, příroda n Řemesla n Zájezdní hostince n Školy v přírodě n Speciální klientela (vč. 50+)
6
6 Doprovodné programy ve venkovské turistice a agroturistice Stravování n strava a obyčeje spjaté s vesnicí a zemědělstvím; např. biopotraviny ve vazbě na organické zemědělství nebo typickou venkovskou stravou (mléko a brambory, kulajda, kyselo, houbové speciality, bylinkové čaje apod.) n místní zvláštnosti a tradice (vinařské oblasti se svými produkty) n posvícenecké slavnosti, zabíjačkové hody Zemědělské činnosti n rekondiční akce spojené s pomocí turistů při senoseči, žních, pasení hospodářských zvířat, úklidu stájí a chlévů Projížďky na koních, v bryčkách či kočárech n možnost mít koně nebo je chovat; služby lze zprostředkovat i dalším podnikatelem, který se chovem koní a těmito aktivitami zabývá
7
7 Doprovodné programy ve venkovské turistice a agroturistice Lov zvěře, rybaření n nabídka těchto služeb závisí na celkovém hospodářském zázemí ubytovatele; lze je rovněž zprostředkovat jiným podnikatelem Houbaření, sběr lesních plodin n Češi patří mezi největší znalce hub ve světě - domácí klientela je sběrem hub přímo posedlá n cizinci (západoevropané a zámořská klientela) jsou na tento specifický produkt české přírody velmi zvědaví Historie, kultura, příroda n místní pamětihodnosti (hrady, zámky, potní místa, kláštěry) n místní atraktivní přírodní lokality (krasové jeskyně a přírodní útvary, vzácné květiny, rostliny a porosty, obory se vzácnou zvěří) n místní tradice včetně muzeí n národopisné slavnosti, poutě a posvícení
8
8 Doprovodné programy ve venkovské turistice a agroturistice n Letní a zimní sporty n pěší turistika n cykloturistika n horská turistika n koupání a vodní sporty n zimní sporty (lyžování, sáňkování, bruslení apod.) n speciální rekondiční programy (zdravotní, jízdy na huculských koních apod.) n programy pro speciální klientelu (solária, sauny, golf, tenis, volejbal, softbal apod.) n Řemesla n ukázky tradičních řemesel (kovárny, kolárny, sklářské hutě, krajkářství, bednářství apod.) n zprovoznění historických průmyslových a výrobních objektů (železnice, lihovary, sýrárny, větrné a vodní mlýny, hamry apod.)
9
9 Doprovodné programy ve venkovské turistice a agroturistice n Zájezdní hostince n klientela, která cestuje a potřebuje si odpočinout a přenocovat n klientela, která se přijede přes víkend pobavit a zavzpomínat (víkendové setkání spolupracovníků nebo přátel, sjezdy spolužáků apod.) n Školy v přírodě n ozdravné pobyty lze realizovat v málo početných dětských kolektivech, což je prospěšné i z lékařského hlediska n Speciální klientela n rekreační pobyty pro seniory n speciální výukové programy čerpající z místní tradice (malířské, keramické a jiné kurzy, výuka paličkování, kurzy vaření apod.)
10
10 Charakter doprovodných programů n Měly by mít vztah k venkovské mentalitě n Měly by prezentovat historické, kulturní a přírodní zázemí venkova n Měly by těžit ze specifik daného venkovského území n Měly by dané venkovské území prezentovat, jako jedinečné turistické specifikum - i jako dobrodružství
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.