Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Ing. Jakub Jeřábek – vedoucí oddělení dopravní obslužnosti
2
Dokument „Plán dopravní obslužnosti Ústeckého kraje“
1. Úvod a současný stav 2. Plán dopravní obslužnosti (hlavní témata) 3. Doplnění plánu dopravní obslužnosti (doplňková témata) 4. Finanční a smluvní řešení Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 2
3
Plán dopravní obslužnosti cíle ve veřejné dopravě
Klasifikace linek – přepravní cíle Plán dopravní obslužnosti cíle ve veřejné dopravě Dopravní obslužnost: Dopravní obslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojení kulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu. Není specifikováno: přepravní cíle čekací doby počty přestupů počty spojení množství lidí se shodným cílem a účelem cesty docházkové vzdálenosti …ani další parametry dopravních služeb … Toto jsme chtěli stanovit… Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 3
4
Obsluha území definování parametrů obsluhy
Klasifikace linek – přepravní cíle Obsluha území definování parametrů obsluhy Výnosy z jízdného nepokrývají náklady Sdružení přepravních požadavků a potřeb – hromadnost Hranice pro obsluhu obce / místní části: nejméně 35 trvale žijících obyvatel a zároveň výměna alespoň 5 cestujících/den nad 100 obyvatel – alespoň 4 páry spojů Docházková vzdálenost (standard): 500 m Obsluha železničních zastávek: do 1000 m od hranice zástavby výměna alespoň 10 cestujících/den (anebo 20, pokud je obec/místní část obsloužena i linkovou dopravou) Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 4
5
Definování typů linek Definování typů linek páteřní Železnice obslužné
Autobusy obslužné obslužné I. kategorie obslužné I. kategorie obslužné I. kategorie Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 5
6
Páteřní linky Přepravně silné radiální směry
Klasifikace linek Páteřní linky Přepravně silné radiální směry Spoje objednávány v pravidelném taktu Základní interval 60 min během občanského dne Vložené/posilové spoje v ranní a odpolední špičce Železnice Zatížení alespoň 1000 cestujících/pracovní den na většině profilu Víkendová obsluha – interval min Autobusy Zatížení alespoň 500 cestujících/pracovní den na většině profilu Víkendová obsluha – interval min Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 6
7
Obslužné linky Železnice
Klasifikace linek Obslužné linky Železnice Alespoň 300 cestujících/pracovní den na většině profilu Interval 120 min, špičky 60 min, víkend min Autobusy I. kat. – spojení měst/obsluha obcí/místních částí o celkovém počtu alespoň 1000 trvale žijících obyvatel (…), 8-12 párů v pracovní dny, špička 60 min, víkend min 3 p. II. kat. - obsluha obcí/místních částí o celkovém počtu trvale žijících obyvatel (…), 4-8 párů v pracovní dny, preferován takt, je-li to účelné, víkend bez obsluhy III. kat - obsluha obcí/místních částí do S500 obyvatel (…), 4-6 párů v pracovní dny, víkend bez obsluhy Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 7
8
Účel zavedení standardů - shrnutí
Úvod Účel zavedení standardů - shrnutí Zavedení jednotných pravidel Odstranění nesouměřitelností Rovnoměrné podchycení srovnatelných přepravních vztahů Maximalizace profitu pro cestující (v rámci disponibilních prostředků musí co nejvíce obyvatel / cestujících obdržet kvalitní přepravní službu) Efektivní vynakládání krajských prostředků na veřejnou dopravu Zlepšení dostupnosti měst a obcí kraje Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 8
9
Smluvní zajištění Úvod a současný stav autobusy a vlaky
celkem 12 dopravců autobusy do železnice do Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 9
10
Další smluvní období autobusy: 2015 - 2024
Finanční a smluvní řešení Další smluvní období autobusy: definování oblastí soutěží v kraji Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Ústí nad Labem, snímek 10
11
Etapy soutěží, zakázky se stejným začátkem
Finanční a smluvní řešení Etapy soutěží, zakázky se stejným začátkem Ústí nad Labem, snímek 11
12
Záměr optimalizace dopravy v oblasti Kadaň-Žatec
Optimalizace Kadaň - Žatec Záměr optimalizace dopravy v oblasti Kadaň-Žatec Postup v souladu s Plánem dopravní obslužnosti ÚK 1. oblast optimalizovaná dle schváleného dopravního plánu Linkové vedení a frekvence spojů přizpůsobit očekávané poptávce a zohlednit velikost sídel Zpravidelnění dopravy, jednotnější trasy, pravidelné intervaly, síťové návaznosti Omezení dopravy do menších sídel se zohledněním současného vytížení Zefektivnit provoz nasazením menšího počtu vozidel Příprava na vypsání zakázky na roky 2015 až 2024 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 12
13
Krok 1 – posouzení obyvatelstva v území
Optimalizace Kadaň - Žatec Krok 1 – posouzení obyvatelstva v území Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 13
14
Krok 2 – návrh páteřních a obslužných linek I. kat.
Optimalizace Kadaň - Žatec Krok 2 – návrh páteřních a obslužných linek I. kat. Počty obyvatel na linkách: obyv. obyv. obyv. Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 14
15
Další postup při přípravě jízdních řádů
Optimalizace Kadaň - Žatec Další postup při přípravě jízdních řádů Krok 3 – průzkum současného obsazení spojů Krok 4 – návrh systémových taktových poloh a síťových vazeb Krok 5 – doladění JŘ, počty spojů, rozsahu Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 15
16
Závěr optimalizace – příprava pro soutěž
Optimalizace Kadaň - Žatec Závěr optimalizace – příprava pro soutěž Roční rozsah dopravy v oblasti Kadaň – Žatec dnes tis. km návrh tis. km (+21 tis. km) Dnešní cena dopravního výkonu v oblasti 33,51 Kč/km Nový provoz navržen na 15 autobusů průměrný roční proběh vozu cca 82.5 tis. km Dobrý předpoklad pro přípravu VŘ na dlouhodobou zakázku Nejedná se tedy o kroky s cílem primárně ušetřit finance ze strany Ústeckého kraje, ale o zefektivnění provozu. Úspora však může být díky větší efektivitě a soutěži výsledkem Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 16
17
Děkuji za pozornost Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, snímek 17
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.