Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/76.00328 Rodina a práce: PROČ NE?
Kulatý stůl Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
2
Univerzitní mateřská škola Hrášek Mendelovy univerzity v Brně
Besedy pro rodiče
3
Organizace besed Místo realizace: prostory UMŠ Délka trvání: 60 minut
20 minut – úvodní seznámení s tématem; 40 minut – následné aktivity, např. ukázky činností, sdílení zkušeností, otázky a odpovědi, debata.
4
Témata besed pro rodiče:
Rozvoj komunikačních dovedností u dětí předškolního věku. Rozvoj psychomotorických dovedností u dětí předškolního věku. Jak s dětmi trávit čas zábavně a přitom je něčemu naučit? Hyperaktivita u dětí? Jak mám vychovávat? Relaxace rodičů a dětí. Čas přítel i nepřítel, aneb timemanagement pro rodiče. Muž a dítě, aneb aktivní otcovství.
5
Rozvoj komunikačních dovedností u dětí předškolního věku
Význam komunikace pro vývoj dítěte. Rozvoj komunikace s ohledem na věk dítěte. Kdy je vývoj v normě? Kdy je nutné vyhledat pomoc? Role čtení. Náměty na cvičení. Praktické ukázky.
6
Rozvoj psychomotorických dovedností u dětí předškolního věku
Význam psychomotoriky pro vývoj dítěte. Rozvoj psychomotoriky s ohledem na věk dítěte. Kdy je vývoj v normě? Kdy je nutné vyhledat pomoc? Jak pomoc realizovat? Náměty na cvičení. Praktické ukázky.
7
Jak s dětmi trávit čas zábavně a přitom je něčemu naučit?
Co je možné s dětmi podnikat? Činnosti dítěte s ohledem na jeho věk. Náměty na cvičení. Praktické ukázky.
8
Hyperaktivita u dětí? Je moje dítě hyperaktivní nebo jen živé?
Poruchy pozornosti. Bude dyslektik? Kdy je nutné vyhledat pomoc? Jak pomoc realizovat? Náměty na cvičení. Praktické ukázky.
9
Jak mám vychovávat? Výchova. Slabé vedení? Dominantní vedení?
Sociálně integrační vedení? Mantinely ve výchově. Malé děti – malé problémy, velké děti – velké problémy. Náměty na cvičení. Praktické ukázky.
10
Relaxace rodičů a dětí Význam relaxace. Jak relaxovat?
Náměty na cvičení. Praktické ukázky.
11
Čas přítel i nepřítel, aneb timemanagement pro rodiče
Čas nepřítel. Čas pro druhé a pro mě. Plánování času. Praktické ukázky.
12
Muž a dítě, aneb aktivní otcovství
Role v rodině. Vlastní a nevlastní děti? Role muže v rodině. Když tatínek chybí … Kde a kdy hledat pomoc? Lidské příběhy.
13
LOGOPEDICKÁ DEPISTÁŽ PROČ?
Zjistit, které děti mají či by mohly mít komunikační problémy. PRO KOHO? Žáci UMŠ Hrášek MENDELU za přítomnosti rodičů. CO? Zjišťována bude formální stránka řeči (výslovnost, artikulace, tempo řeči) a její obsahová stránka (rozsah slovní zásoby, mluvní „apetit“). JAK DLOUHO? 10 – 15 minut. KDO? Mgr. Dita Janderková, Ph.D.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.