Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKamila Pešková
1
Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz
2
Ministerstvo dopravy Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik řeší předběžné TP 148 z roku 2009: HUTNĚNÉ ASFALTOVÉ VRSTVY S ASFALTEM MODIFIKOVANÝM PRYŽOVÝM GRANULÁTEM Technické podmínky stanovují zásady pro použití konstrukčních vrstev vozovek z hutněných směsí stmelených silničním asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem z ojetých pneumatik při výstavbě, údržbě a opravách pozemních komunikací, dopravních a jiných ploch, nemotoristických komunikací a zpevněných krajnic a stanovují zásady složení, návrhu, výroby směsi, provádění a kontroly vrstvy. Ministerstvo dopravy
3
Užití na pozemních komunikacích
Ministerstvo dopravy Užití na pozemních komunikacích ekonomická a technická alternativa mezi silničním asfaltem a modifikovaným asfaltem – použitelné tam, kde potřebujeme dobrou výkonnost konstrukce, která bude cenově efektivní; v obrusných i ložních vrstvách pro omezení prokopírování reflexních trhlin nebo pro zvýšení odolnosti proti únavě včetně překrytí vozovky s cementobetonovým krytem nebo vozovky z betonových dílců (panelů); snížení hluku způsobovaného silničním provozem využitím do vhodných typů asfaltových koberců; v omezené míře snížení tloušťky obrusné vrstvy k překrytí povrchových vad obrusných vrstev a nehomogenních obrusných vrstev opatřených vysprávkami a trhlinami utěsněnými zálivkami. Ministerstvo dopravy
4
Ministerstvo dopravy Cíl aktualizace TP 148
na základě výsledků projektu výzkumu a vývoje a zkušeností s ověřováním technologie; připuštění všech druhů výroby asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem (CRmB); inovací TP je připuštěna volná konkurence všech pojiv a asfaltových směsí. Ministerstvo dopravy
5
Ministerstvo dopravy dokončena revize TP 148 (podrobně posouzena v Technické redakční radě); aktualizované TP 148 jsou ve své podstatě národní technickou specifikací výrobku (asfaltového pojiva CRmB a asfaltové směsi s CRmB) → podléhá oznámení příslušné Evropské komisi → před schválením dokumentu resortem Ministerstva dopravy ČR je nutné cestou ÚNMZ učinit příslušné notifikační kroky; připravena k oznámení dle Směrnice Evropského parlamentu Rady 98/34/ES; výše uvedený proces by se měl uskutečnit v druhé polovině roku Ministerstvo dopravy
6
Ministerstvo dopravy Nedořešeny toxikologické informace o benzothiazolu (jsou eliminovány veškeré dopady z hlediska REACH?). Otázka energetické náročnosti (výroba a zpracování CRmB zpravidla při vyšší teplotě). Problematika některých charakteristik směsí s CRmB (přilnavost, odolnost proti účinkům vody). Problematika zkoušení a prokazování kvality při případné reklamaci. Nakládání s materiálem při rekonstrukci vozovky – otázka plnohodnotné recyklovatelnosti konstrukce s pryží (ve vazbě na kvalitu a aspekty ochrany zdraví). Ministerstvo dopravy
7
Ministerstvo dopravy SFDI uvolnil z rozpočtu na rok mil. Kč na aplikaci nových technologii a rozvoj diagnostických metod na dopravní síti → realizace zkušebních úseků s použitím směsí s asfalty modifikovanými pryžovými granuláty z ojetých pneumatik. Ministerstvo dopravy
8
VACLAV.MRAZ@MDCR.CZ Ministerstvo dopravy Děkuji za pozornost 29.3.2012
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.