Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,"— Transkript prezentace:

1 IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová, CSc.

2 © 2003 IBM Corporation IBM … creating the future of learning 2 Konference ISSS 2005, Hradec Králové Obsah 1.Úvod 2.Distanční vzdělávání v dalším vzdělávání pracovníků státní správy 3.Některé vybrané omyly ve vzdělávacích projektech a návrhy na jejich řešení 4.Shrnutí a závěr

3 © 2003 IBM Corporation IBM … creating the future of learning 3 Konference ISSS 2005, Hradec Králové  vzdělávání založené na řízeném samostudiu  umožňuje úspěšné zvládnutí studijního obsahu s minimální podporou učitele  vzdělávání dospělých ve státní správě a samosprávě  vzdělávání s podporou IT i prezenční vzdělávání 2. Distanční vzdělávání

4 © 2003 IBM Corporation IBM … creating the future of learning 4 Konference ISSS 2005, Hradec Králové Proč bývá v některých případech realizace vzdělávacích projektů neúspěšná a proč se někteří brání jejich nasazení? 3. Omyly ve vzdělávacích projektech a návrhy řešení

5 © 2003 IBM Corporation IBM … creating the future of learning 5 Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyl 1 Popis pracovních pozic Analýza vzdělávacích potřeb Screening osobnostních a odborných dimenzí „Při zavádění DiV se popisem pracovních pozic buď vůbec nebudeme zabývat nebo budeme toto řešit v některé z dalších etap.“

6 © 2003 IBM Corporation IBM … creating the future of learning 6 Konference ISSS 2005, Hradec Králové Popis pracovních pozic Analýza vzdělávacích potřeb Screening osobnostních a odborných dimenzí  Nepřesné určování znalostí při přijímání nových zaměstnanců  Chybné stanovení vzdělávacího obsahu z krátkodobého i dlouhodobého hlediska (elektronické, prezenční kurzy)  Nesprávné nastavení vzdělávacího rozvoje zaměstnance

7 © 2003 IBM Corporation IBM … creating the future of learning 7 Konference ISSS 2005, Hradec Králové Nebezpečí Pohled na DiV jako na úzkou oblast bez vazby na personální procesy. Řešení  Profesní diagnostika, příprava / aktualizace pracovních pozic (služba dle norem EU Intosai)  Využívání vzděl. portálů k testování znalostí při vstupních pohovorech  Návrhy katalogu vzdělávacího obsahu (eL + F2F) vycházející ze vzdělávacích potřeb, nezávislé na nabídce jednoho dodavatele  Stanovení osobnostních dimenzí, jejich porovnání s osobním profilem (služba dle US patent)  Příprava rozvojových / studijních plánů, napojení na katalog vzdělávacího obsahu (služba stanovení „ukotvení“) Omyl 1 „Při zavádění DiV se popisem pracovních pozic buď vůbec nebudeme zabývat nebo budeme toto řešit v některé z dalších etap.“

8 © 2003 IBM Corporation IBM … creating the future of learning 8 Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyl 2 „Příprava našeho vlastního odborného kurzu DiV bude trvat min. rok.“ Definování Plánování Realizace, kontrola Ukončení Defi- no- vání Pláno- vání Realizace, kontrola

9 © 2003 IBM Corporation IBM … creating the future of learning 9 Konference ISSS 2005, Hradec Králové Řešení  Používání standardního projektového řízení (WWPMM, školení, outsourcing PM)  Volba jednoho generálního dodavatele, který pokrývá se svými subdodavateli celou škálu potřebných služeb  Čerpání konzultačních služeb na libovolné z etap projektu  Při volbě dodavatele kladení důrazu na jeho ověřené reference  Realizace základního proškolení celého projektového týmu interních pracovníků k porozumění klíčových prvků v projektu (v případě samostatné práce i v projektu s dodavatelem) Omyl 2: „Příprava našeho vlastního odborného kurzu DiV bude trvat min. rok.“ Nebezpečí Nárůst finančního rozpočtu a času na realizaci při dodržení kvality.

10 © 2003 IBM Corporation IBM … creating the future of learning 10 Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyl 3 „Na trhu dostupné kurzy mají nízkou kvalitu a našim zaměstnancům se v nich špatně studuje.“ Nebezpečí Nesprávný výběr vzdělávacího obsahu (kombinovaných programů) a nedostatečná příprava zaměstnanců/studentů na vzdělávání. Řešení  Plánování ucelených vzdělávacích programů kombinovaného studia (manažerské vzdělávání - simulace)  Využívání vzdělávacího obsahu pro každodenní pracovní činnost (objektová metodika pro help-content)  Používání „netradiční“ formy vzdělávacího obsahu (EveryDay English, certifikační programy)  Poskytování konkrétních návodů zaměstnancům pro začlenění do celoživotního vzdělávání (kurzy Studijní průvodce)  Vzájemné sdílení vzdělávacích portálů (Portál veřejné správy?)

11 © 2003 IBM Corporation IBM … creating the future of learning 11 Konference ISSS 2005, Hradec Králové Proč bývá v některých případech realizace vzdělávacích projektů neúspěšná a proč se někteří brání jejich nasazení? Pohled na DiV jako na úzkou oblast bez vazby na personální procesy.Nárůst finančního rozpočtu a prodloužení času na realizaci při dodržení kvality. Nesprávný výběr vzdělávacího obsahu (kombinovaných programů) a nedostatečná příprava zaměstnanců/studentů na vzdělávání. 4. Shrnutí a závěr

12 © 2003 IBM Corporation IBM … creating the future of learning 12 Konference ISSS 2005, Hradec Králové

13 IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Jana Pradlová jana_pradlova@cz.ibm.com +420 737 264 239


Stáhnout ppt "IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,"

Podobné prezentace


Reklamy Google