Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vlivy na spotřebitele.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vlivy na spotřebitele."— Transkript prezentace:

1 Vlivy na spotřebitele

2 Dle Koudelky

3 Hierarchie vlivů dle Kotlera
B2 Hierarchie vlivů dle Kotlera OSOBNÍ VLIVY Socio-demografické charakteristiky, ŽS PSYCHOLOGICKÉ VLIVY Vnímání, postoje SOCIÁLNÍ VLIVY Referenční skupiny KULTURNÍ VLIVY Kultura, subkultura, společenská vrstva

4 Vlivy působící na chování kupujícího dle Světlíka
INTERNÍ tj. psychologické faktory: - potřeby, - motivace - osobnost, - vnímání, - učení - postoje EXTERNÍ - sociálně-kulturní vlivy - demografické faktory - ekonomické faktory, - média - referenční skupiny

5 působící na chování kupujícího
KULTURNÍ FAKTORY působící na chování kupujícího

6 Kultura Je umělé životní prostředí vytvořené člověkem, skládající se z prvků: a) hmotných (zboží, obaly, odpad…) b) nehmotných

7 Nehmotné prvky kultury
tichá řeč těla spotřební zvyky nákupní zvyky hodnoty jazyk symboly pověry rituály tabu mýty, vzory, ideály vnímání času a prostoru pracovní ideje umění atd.

8 Kultura je: učená sdílená a přitom diferencovaná
Instituce a typy kulturního učení sdílená a přitom diferencovaná Úrovně kultury - subkultury přenášena z generace na generaci šířena verbální i neverbální komunikací adaptivní, dynamická Kulturní změny a trendy

9 Kulturní trendy Sbližování kultur, globální životní styl → → →
Počítačová kultura x odklon od techniky Význam životního prostředí, „věk biologie“ Obroda národních kultur Příklon k rodině, renesance umění, duchovna Měnící se stravovací návyky Feministická hnutí x ženy tradicionalistky „nový otec“ Touha po vysokém životním standardu Rostoucí význam volného času

10 HLAVNÍ OBLASTI MARKETINGU, kde se kulturní antropologie uplatňuje:
výrobek komunikační nástroje oblast prodejní síly volba distribučních cest Znáte příklad neúspěšné kampaně díky nerespektování kulturních rozdílů???

11 Na co pozor u Čechů aneb mezinárodní reklama v ČR
Používání superlativ Častá frekvence některých slov Dslovný překlad!!!

12 Výzkum kultury Obsahová analýza Průzkum v terénu
Studie životních stylů a hodnot - etnografie


Stáhnout ppt "Vlivy na spotřebitele."

Podobné prezentace


Reklamy Google